vast erg makkelijk.... lengte kabel

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Hallo allemaal,

Als netwerkleek heb ik net m'n eerste netwerkje aangelegd en dat gaf gelukkig niet zo veel problemen (behalve dat ik pas laat de ingeving kreeg dat ZoneAlarm zo vriendelijk was iets te goed de verbinding af te schermen... :-( Maar goed, ik kan nu op beide pc's weer internetten en doen wat ik verder wil. :-)

Hoe dan ook, hetzelfde netwerkje wil ik nu opzetten bij iemand waar de pc's 20 meter uit elkaar staan. Dat moet geen probleem zijn want ik heb me laten vertellen dat een UTP netwerk tot 100 meter *Dafstand mag omvatten, maar dan... waar haal ik een kabel van 20 meter vandaan?

Volgens mij moet ik een zgn. 'cross-linked' kabel hebben aangezien het slechts 2 pc's betreft en (dus) zonder HUB, maar dat type kabel zie ik op diverse webshops alleen verkrijgbaar in de lengten 5 of 10 meter.

Kun je zo'n kabel met een beetje handgeknutsel makkelijk verlengen en zo ja, zou je dat makkelijk kunnen omschrijven? Of weet je misschien een goede winkel die me wel kan helpen aan zo een lange kabel?

Alvast bedankt. :7

• daVeX
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Tjek deze link eens:

http://www.jimprice.com/connectors/RJ-45.htm

Knutsel zelf ff een kabel en kijk naar de pin bezetting bij cross-link...

ps: zelf een kabel knutselen lijkt me het makkelijkst, waarschijnlijk moet die kabel toch door een of andere muur, toch? :)

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 15:51

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

Je kan koppelstukje kopen voor utp kabels, net als voor je telefoon. Deze werken prima, en ja een crosskabel is degene die je moet hebben

een schoner internet begint bij jezelf

Verwijderd

Je kan ook ff langs de lokale computerboer gaan en ff een kabel op maat laten maken.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je kan koppelstukje kopen voor utp kabels, net als voor je telefoon. Deze werken prima, en ja een crosskabel is degene die je moet hebben
Denk er wel aan dat als je kabels aan elkaar gaat koppelen dat er maar 1 crosscable tussen moet zitten. De rest moet "straight" zijn.

Nouja, je kan natuurlijk ook 3 crosscable's aan elkaar knopen (zolang het aantal maar oneven is).

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
ps: zelf een kabel knutselen lijkt me het makkelijkst, waarschijnlijk moet die kabel toch door een of andere muur, toch? :)
Hij moet wel door de muur, maar of dat veel met zelf knutselen te maken heeft... ;)

Hoe dan ook, bedankt voor de link, volgens mij moet dat daarmee wel lukken. Of gewoon laten maken door een lokale winkel zoals ook gesuggereerd wordt kan dan natuurlijk ook.

Het is soms zo simpel... :)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

uiteraard heeft het zelf knutselen te maken met of de kabel door de muur moet of niet... als je hem pas in elkaar knutselt als de kabel al door alle muren heen is, hoeven die gaten in de muren niet zo groot te zijn als een utp "steker" maar zo groot als de kabel.

dat heet economisch denken.. tenzij je er eerst een utp tang bij moet kopen, die zijn achterlijk duur

• daVeX
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Op maandag 15 oktober 2001 13:19 schreef TromboneFreakus het volgende:

[..]

Hij moet wel door de muur, maar of dat veel met zelf knutselen te maken heeft... ;)
Wat dat ur mee te maken heeft ?? Nou.. mijn ervaring is dat een kabel zonder connector een kleiner gaatje in de muur nodig heeft om er door heen te komen 8-) ...
Of je moet ur nix op tegen hebben om zoon vettuh boor te gaan kopen en vervolgens van je muur een gaten kaas te maken ?

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 12:59 schreef kEUS het volgende:
als je dan toch een koppelstukje gaat halen... maak koppelstukje open soldeer ff 2 draaitjes om (hieboven stond al een link) en voila de eerste 2 poorts hub is geboren :P . dan kan je gewoon 2 rechte kable gebruiken. als je 1 crosskabel hebt natuurlijk koppelstuk niet crossen!!! (bij 2 crosskabels weer wel hehe)

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:45

WouterG

Dit is geen ondertitel

Geven koppelstukjes geen verliezen? Eentje gaat wel, maar als je er meer gaat gebruiken, kan dat geen probs gaan geven?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 13:15

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
kunt ook wel prima een kroonsteentje gebruiken :7

(wie zei dat ook al weer? :D)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Kijk eens op www.empc.nl:)
Pagina: 1