Toon posts:

PowerMac 9500/G3/336

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
we hebben hier een PowerMac 9500 staan, met een 336 mHz G3 upgrade kaart erin.
vorige week besloten we de interne harde schijf, van 1 gig te vervangen voor een van 2 gig, no big deal, normaal gezien. internet en Appletalk werkte perfect.
dus ik stop de HD erin, copieer alle gegevens erheen, oude hd eruit, en alles werkt perfect. tot ik t netwerk wil gaan bekijken _NIETS_ de andere computers waren niet meer te zien. regelpanelen nakijken, in orde.

dus ik computer meenemen naar mijn werkplek. was er al een hele tijd mee bezig, dus ik besluit ff helemaal terug te gaan naar de basics. ik heb t moederbord gereset, PRAM, en de HD gewist, er vervolgens een nieuw en schoon systeem op gezet. netwerk en internet werkte weer perfect.

dus ik neem computer mee naar zn oude werkplek, sluit em aan, netwerk werkt OK, internet doet t niet :? ik heb in de tussentijd niets aan de config veranderd, enkel de computer versleept.

de computer heeft t daar wel gedaan, andere computers doen t daar ook volledig.
ik heb zelfs een UTP cable gelegd tussen die werk en de wall socket waar mijn computer normaal in zit, en zelfs dan doet hij t niet! t enige wat er dan anders is, is de plek waar de computer staat., maar aardstraling kan niet, want de computer deed t vorheen perfect, alleen te weinig HD ruimte...

heh advies iemand ?
please ik weet waar ik mee bezig ben, dit is stage voor netwerkbeheer, en ik heb bij Apple gewerkt, dus met pram of een clean install niet aankomen >:) want dat heb ik uiteraard allang geprobeerd

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

CBA

een vat, een vat, een vat !

Bij u netwerkregelpaneel kan je in het menu modus naar geavanceerd gaan, en daar inzetten dat ie altijd netwerk actief moet maken. Misschien ligt het daaraan.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Verwijderd

Topicstarter
nope, al nagekeken :) t is echt zo weird... er spoort echt helemaal niets van. iemand anders ?

Verwijderd

Welk OS heb je geinstalleerd (1e en 2e keer)
DHCP?

Verwijderd

Topicstarter
verschillende, OS 8, 8.1 9 doen allemaal t zelfde.
TCP/IP handmatig geconfigged. (jah instellingen zijn goed :) )

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

*wave* (da's een oude reclame!)

aardstralen?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 14:54 schreef chem het volgende:
*wave* (da's een oude reclame!)

aardstralen?
whoa, maar hij werkte er vorige week (voor de her installatie) wel :?

Verwijderd

Zit je apple op beide plaatsen in een geaard stopcontact?

Het is best mogelijk dat op de plek waar de apple niet goed werkt de netspanning erg vervuild is, en zodoende storingen aan de interfaces veroorzaakt. (Ja dit is echt mogelijk, ben elektricien geweest vandaar.)

Mazzl.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 20:12 schreef mdd het volgende:
Zit je apple op beide plaatsen in een geaard stopcontact?

Het is best mogelijk dat op de plek waar de apple niet goed werkt de netspanning erg vervuild is, en zodoende storingen aan de interfaces veroorzaakt. (Ja dit is echt mogelijk, ben elektricien geweest vandaar.)

Mazzl.
hmmzz niet nagekeken, goed punt voor morgen, maar,m waarom doet ie t bij AppleTalk dan wel, en internet niet ?!?!? dat is niet logisch.
Pagina: 1