Toon posts:

Novell netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben bezig met een bedrijf dat een NT en een NOVELL netwerk heeft, op NT gebied heb ik iemand in dienst die gecertificeerd is etc... Deze persoon heeft wat ervaring met Novell, maar niet veel. Weten jullie een goed adres waar ik eens kan kijken voor (oude)documentatie over Novell 4.0, deze versie hebben ze namelijk draaien?
Iemand tips of ideeën, graag.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Laat em een cursus volgen. Online documentatie zul je niet zoveel vinden omdat Novell dat niet zo fijn vindt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 12:35 schreef KillerAce_NL het volgende:
Laat em een cursus volgen. Online documentatie zul je niet zoveel vinden omdat Novell dat niet zo fijn vindt.
Ik ben al aan het kijken, het nadeel is alleen dat dat Novell Netwerk binnen 6 maanden moet worden vervangen door NT... en zou een korte cursus daarom alleen interessant zijn, ik ga eens kijken of ik een cursus-adres kan vinden.

Verwijderd

Koop gewoon een boek over Novell. Misschien heeft computer collectief (www.comcol.nl), die hebben misschien nog wel een boek over Novell 4.x ofzo!

Voor 6 maanden zal ik geen cursus meer gaan volgen van Novell 4. De meeste andere bedrijven zitten al wel op 5.x.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
Netware 4.0 lijkt heeeeel veel op 4.11
http://www.novell.com/documentation/lg/nw4/docui/topic.html

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bovendien zou ik een Novell 4.0 upgraden naar 5.1 ipv naar NT ombouwen, alleen al vanwege de kosten die ermee gemoeid zijn (al ken ik jouw situatie niet.
Als een 5.1 install loopt dan kan elke newbie een simpele Novell server beheren.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op maandag 15 oktober 2001 14:26 schreef KillerAce_NL het volgende:
Bovendien zou ik een Novell 4.0 upgraden naar 5.1 ipv naar NT ombouwen, alleen al vanwege de kosten die ermee gemoeid zijn (al ken ik jouw situatie niet.
Als een 5.1 install loopt dan kan elke newbie een simpele Novell server beheren.
beslissing om naar nt te gaan is al genomen denk ik, + er zullen wel gegronde redenen voor zijn mag je aannemen,

zijn er overigens redenen om van novell naar nt te gaan bij de hierbovengenoemde klant??? ben er wel benieuwd naar

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 14:31 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

beslissing om naar nt te gaan is al genomen denk ik, + er zullen wel gegronde redenen voor zijn mag je aannemen,

zijn er overigens redenen om van novell naar nt te gaan bij de hierbovengenoemde klant??? ben er wel benieuwd naar
De vorige systeembeheerder heeft dit i.s.m. de software leverancier van een UNIX programma dat in een emulator onder NT draait, besloten

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Djeez dat gaan ze uitvoeren voor bedrijfsmatige toepassing? UNIX op NT emuleren? Niet bij mij... :)

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Op maandag 15 oktober 2001 14:26 schreef KillerAce_NL het volgende:
Tuurlijk joh maar er komt alleen wat meer bij kijken...
Je moet NDS kunnen troubelshooten... DNS en DHCP server op kunnen zetten... denk niet dat een newbie dat zomaar doet...

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
er zijn genoeg boeken te bestellen over Novel 4.x en 5.x De azlan boeken zijn erg goed. Kijk eens op www.shopnovell.com

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 16 oktober 2001 10:36 schreef Elroyv het volgende:

[..]

Tuurlijk joh maar er komt alleen wat meer bij kijken...
Je moet NDS kunnen troubelshooten... DNS en DHCP server op kunnen zetten... denk niet dat een newbie dat zomaar doet...
Ik heb het over beheren niet over opzetten (dat noem ik installeren, ik weet niet hoe jij dat noemt..)bovendien zeg ik een simpele Novell server (fileserver? internet access e.d.).
Ben zelf ook een Novell newbie (no certificate) en ik kan het toch aardig redden, ik zou het niet durven zeggen dat ik alles snap of kenner ben.

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 10:19
Huur 'n 3e partij in voor het Novell gedeelte. Dan hoef je daar geen tijd in te steken en als het niet naar wens gaat heb je ook een fatsoenlijk aanspreekpunt.

Verwijderd

Mount gewoon de Novell Manual CD op de server, dan kom je al een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel eind! Mocht je die niet hebben ICQ dan maar even.
Pagina: 1