intel 233mmx OC

Pagina: 1
Acties:

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18
Dit is het systeem:
mobo: Asus TX97-E, intel 430TX,
1x 64mb sdram PC100 + 1x 64mb sdram PC133
WD UDMA 3,2gb HD
PCI S3 Virge DX
3com + SMc 10/100mbit PCI netwerkkaart.
soundblaster 128 PCI

Nu draait het spulletje op 262Mhz, bussnelheid van 75Mhz met een multiplier van 3,5.
Dat werkt op zich wel aardig. Alleen win2k server wil wel eens wat styeken laten vallen, kan dat komen door dat geheugen? (133 en 100 doormekaar).

De pc terugklokken haalt niks uit, vandaar dat ik aan het geheugen dacht.

en dan nog iets. als ik het mobo op 83Mhz zet, en de processor loopt dan op +- 290Mhz, dan krijg ik bij het opstarten van win2k server een BSOD. Hoe kan ik dit oplossen? Processor wordt haast niet warm...

bedankt alvast....excuses als het een beetje een onsamenhangend verhaal is.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 15 oktober 2001 12:09 schreef kennym het volgende:
(1) Dat werkt op zich wel aardig. Alleen win2k server wil wel eens wat styeken laten vallen, kan dat komen door dat geheugen? (133 en 100 doormekaar). De pc terugklokken haalt niks uit, vandaar dat ik aan het geheugen dacht.

(2) en dan nog iets. als ik het mobo op 83Mhz zet, en de processor loopt dan op +- 290Mhz, dan krijg ik bij het opstarten van win2k server een BSOD. Hoe kan ik dit oplossen? Processor wordt haast niet warm...
(1) ik denk niet dat dat door het geheugen komt, draai anders eens MemTest86 (ofzoiets), dan kun je testen of je geheugen fouten bevat/maakt... de TX chipset is niet gespecificeerd voor 75MHz dus het kan ook best liggen aan:
* een overgeclockte chipset TX @ 75MHz
* een overgeclockte AGP @ 75MHz
* een overgeclockte PCI bus @ 37.5 MHz (inclusief IDE controller etc.)

probeer anders eens je chipset te koelen met een heatsinkje ofzo?

(2) met TX @ 83MHz heb je een AGP van 83 en een PCI van 41 MHz ... geldt hetzelfde als hierboven, volgens mij wordt hier iets tever overgeclockt en kun je die BSOD's niet verhelpen (tenzij je bijvoorbeeld je videokaart/chipset etc. koelt) ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

kun je niet hoger :) mij pentium 1 mmx 233mhz draait lekker op 300mhz mijn os is win98

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Op maandag 15 oktober 2001 12:16 schreef limoentje het volgende:

[..]

(1) ik denk niet dat dat door het geheugen komt, draai anders eens MemTest86 (ofzoiets), dan kun je testen of je geheugen fouten bevat/maakt... de TX chipset is niet gespecificeerd voor 75MHz dus het kan ook best liggen aan:
* een overgeclockte chipset TX @ 75MHz
* een overgeclockte AGP @ 75MHz
* een overgeclockte PCI bus @ 37.5 MHz (inclusief IDE controller etc.)

probeer anders eens je chipset te koelen met een heatsinkje ofzo?

(2) met TX @ 83MHz heb je een AGP van 83 en een PCI van 41 MHz ... geldt hetzelfde als hierboven, volgens mij wordt hier iets tever overgeclockt en kun je die BSOD's niet verhelpen (tenzij je bijvoorbeeld je videokaart/chipset etc. koelt) ...
Tx-chipset heeft geen AGP!!!!

ALs eerste geef eens wat meer info :) Want ik denk dat je er een intel 233 mhz hebt in zitten. Maar ik heb zelf ook een tx97e *D. Prima boordje.

Maar heb je isa kaarten want je krijg problemen met de multipleier van de kaart. Hetzelfde geld voor pci.

PCI draait op 33 mhz en 66 mhz is de bus dus de multipleier is 2(2x33=66). Maar ga je opvoeren 75:2=37,5. En dan draait dus de pci-bus 4,5 mhz (37,5mhz-33mhz)te veel. Dan moeten alle kaarten dit aan kunnen. Als de kaart dit niet wil krijg je vastlopers en zo. Het zelfde geld ook voor 83:2= 41,5 MHZ daz bijn 8,5 mhz te veel. Daz veel >:).

Let wel op dat je van 233 naar (3,5*75) 262,5 gaat dat je zo'n 15 a 20 procent OPVOERT!!!! :+

ALs je echt sneller wilt koop eff een amd k6-2 400 die past er ook op. En draait zeer goed.

http://www.asuscom.de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/index.htm
kijk daar eff en dan bij socket 7 upgrade auf dem 1997 cpu board of oz :)
En daarna naar socket 7 upgrade auf dem 1998 board.

• KillerB
ja er zit een 233mmx in ja. dat is het topic titel ;)

Nou het gaat met eigenlijk meer om de vastlopers in 2000server dat ik al een aantal keer opnieuw erop heb gezet. Vandaar dat ik ook met dat geheugen kom aansjouwen. Er zat eerst 2x 32mb sdram in, van dat 66mhz spul. Toen had ik in 2kserver geen problemen, ik zet dat 2x 64 erin en dan opeens wel, terwijl 98se vrolijk verder loopt....erg vreemd.

en terugklokken had ik dus geprobeerd maar maakte niets uit...

Dus gaat me vooral om de vastlopers in win2k server. dat kan zijn als ik de eventviewer wil sluiten of als ik de verkkener opengooi en naar my computer ga enz, van die stomme dingen waar die op vastloopt...en dan niet compleet vast, want met ctrl alt del is hij wel weer lopende te krijgen...

• KillerB
^^^^
misschien nog een aantal mensen met ideeën? Ik draai nu al 3,5 uur memtest86 en alles is passed :?

Ik word er een beetje ;( van...

Verwijderd

Ik denk niet dat die veel hoger gaat.

Verwijderd

tot een 300mhz moet je toch geraken :)

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
De volgende dingen kan je nog proberen:

-Doe het PC100 geheugen in de 1e geheugenbank en het PC133 in de 2e, of probeer het met één DIMM
-Probeer het eens zonder die netwerkkaart
-Verhoog het corevoltage van 2,8 naar 3,2 volt ofzo

• KillerB
Op maandag 15 oktober 2001 17:18 schreef Selfdefence het volgende:
De volgende dingen kan je nog proberen:

-Doe het PC100 geheugen in de 1e geheugenbank en het PC133 in de 2e, of probeer het met één DIMM
-Probeer het eens zonder die netwerkkaart
-Verhoog het corevoltage van 2,8 naar 3,2 volt ofzo
ok ik zal die dingen proberen. Gaat me niet zozeer om het feit datik niet boven de 266mhz kom, meer om het feit dat 2k server zowat overal op hangt...
Pagina: 1