videokaart met tv-out

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil binnenkort een nieuwe videokaart kopen maar ik wil er ook graag een tv-out op hebben zodat ik divx op mijn tv kan kijken ! Iemand ideeen ? Zijn er goede geforce 2 kaarten met tv-outs ? Of moet ik iets anders nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon ff de search gebruiken staan er genoeg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik krijg geen duidelijk antwoord uit de search, en is wel handig om de laatste info te krijgen en niet van een maand geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Zoveel is er niet veranderd aan GeForce 2tjes de laatste maand hoor.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou als je het zo stelt, zal ik nog maar eens over mijn hart strijken. Heb je een beetje snelle proc in je systeem zitten? Indien dit het geval is, is dat voldoende om een softwarematige mpegversnelling te doen. Mooier is natuurlijk om dit door je videokaart hardwarematig te doen (mooier en minder grote belasting voor je systeem). Indien dit gewenst is koop dan een Ati kaartje. Anders is die MX prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt goeie tv-out wil op je videokaart, neem dan een Matrox dualhead! Heb zelf de G400 en deze is echt om van te :9~

Mijn broer heeft een Geforce2MX en de tv kwaliteit van die kaart is echt om van te :r in vergelijking met een Matrox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 11:47 schreef zware_jongen het volgende:
Mooier is natuurlijk om dit door je videokaart hardwarematig te doen (mooier en minder grote belasting voor je systeem).
Gaat niet echt op met divx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 11:47 schreef zware_jongen het volgende:
Nou als je het zo stelt, zal ik nog maar eens over mijn hart strijken. Heb je een beetje snelle proc in je systeem zitten? Indien dit het geval is, is dat voldoende om een softwarematige mpegversnelling te doen. Mooier is natuurlijk om dit door je videokaart hardwarematig te doen (mooier en minder grote belasting voor je systeem). Indien dit gewenst is koop dan een Ati kaartje. Anders is die MX prima.
Ja...je hebt me ook veel videokaarten die hardware mpeg4 en de Open Divx ondersteunen...NOT! |:(

Waarschijnlijk heb jij het over een kaart die hardwarematig mpeg1 en/of 2 ondersteunt...das alleen handig voor dvd's enzo. En dat de kwaliteit minder zou zijn met een dvd softwarematig afspelen, heb er niks van gemerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Geforce2 MX TvOut (vanaf 160,- )

of als je geld teveel hebt:
• Ati AllinWonderPro / Ati Radeon
• Geforce3 Pro TiVo

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/4

kortom, ook zonder TV-out kan je verder als je neus kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 12:00 schreef steve_jacks het volgende:

[..]

Ja...je hebt me ook veel videokaarten die hardware mpeg4 en de Open Divx ondersteunen...NOT! |:(

Waarschijnlijk heb jij het over een kaart die hardwarematig mpeg1 en/of 2 ondersteunt...das alleen handig voor dvd's enzo. En dat de kwaliteit minder zou zijn met een dvd softwarematig afspelen, heb er niks van gemerkt...
Zo zie je maar weer dat ik het begin van de topic niet goed heb gelezen. Excuus.

BTW ondervind zelf wel mooiere kwaliteit met behulp van hardware acceleratie met DVD's :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb hier een dvd drive in de PC (software) en een Pioneer dv340 stand-alone (neem aan dat die dan hardware is :P ) maar merk geen verschil...

Wat is er dan beter aan?
-kleur-contrast
-scherpte
-minder "sporen" bij snellen bewegingen
-minder "blokjes" bij explosies/water/etc.

Dan kan ik eens gaan vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:28

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> VB

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 21:24
Hercules 3d prophet 4000 XT met tv-out 32mb werkt perfect.
tv-out odet het goed en is zuiver.
De kaart ondersteunt ook dvd acceleratie en in spellen zoals quake 3 arena en Unreal tournament pomp ik er met alle settings op high zo`n 110 fps uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar ik krijg geen duidelijk antwoord uit de search, en is wel handig om de laatste info te krijgen en niet van een maand geleden
De search staat vrij vol met dit soort topics, ik denk dat het een kwestie is van wat andere keywords gebruiken.

Ook is het handig als je precies kijkt wat je wilt. Goede 2d, goede 3d, prijs, driverondersteuning. Daarvoor kan je het beste wat reviews op t.net gaan lezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.