wingate instellingen

Pagina: 1
Acties:

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:11

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
heb wingate op 2 pc's gezet
beide met het OS winME

kan het zijn dat wingate instellingen verandert in outlook op de server? Deze wordt altijd gescand door norton antivirus (2001)
nu kon ik deze echter nietmeer ophalen via de server van norton, via pop.hetnet.nl ging het wel. Maar ik heb m'n meel natuurlijk liever automatisch gescand.

Verder is het op de client niet mogelijk om met msn/icq te werken. zijn er in wingate (4.4.1 pro) instellingen om er voor te zorgen dat ook de client van deze progs gebruik kan maken, op de server werken deze trouwens wel.

dit is de melding als ik de meel automatisch wil laten scannen door norton:
------------------------------------------------------------
Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw gebruikersnaam is geweigerd. Account: 'pop3.hetnet.nl', Server: 'pop3.norton.antivirus', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR bad username', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC91
de username is WEL goed, ant als ik de meel via de server van het net laat ophalen werkt dezelfde username wel!

Hopleijk dat iemand een antwoord op deze vragen kan geven

Audi: Vorsprung durch Technik

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 11:34 schreef Rejgun het volgende:
heb wingate op 2 pc's gezet
beide met het OS winME

kan het zijn dat wingate instellingen verandert in outlook op de server? Deze wordt altijd gescand door norton antivirus (2001)
nu kon ik deze echter nietmeer ophalen via de server van norton, via pop.hetnet.nl ging het wel. Maar ik heb m'n meel natuurlijk liever automatisch gescand.

Verder is het op de client niet mogelijk om met msn/icq te werken. zijn er in wingate (4.4.1 pro) instellingen om er voor te zorgen dat ook de client van deze progs gebruik kan maken, op de server werken deze trouwens wel.

dit is de melding als ik de meel automatisch wil laten scannen door norton:
Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw gebruikersnaam is geweigerd. Account: 'pop3.hetnet.nl', Server: 'pop3.norton.antivirus', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR bad username', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC91
de username is WEL goed, ant als ik de meel via de server van het net laat ophalen werkt dezelfde username wel!

Hopleijk dat iemand een antwoord op deze vragen kan geven
beide wingates moeten gelijke verzie wezen,
Zit je in de juiste workgroup :?
verander in de server bij je NEtwerk controller ip/tcp settings in 192.168.0.1 en dns 255.255.255.0
rebooten en...

...je client de server zoeken via wingate control screen,

ik hoor wel of het lukt, gebruik anders windows sharing, lukt hier ook wel :)

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

nav 2001 had dat probleemphje met die mail zooi idd :(
dit werkt een tijdje goed en daarna kreeg je die error...
NAV2002 heeft dat niet meer, die doet het goed :P

maar als je auto protect mee hebt lopen is email scan niet meer nodig, want die protect die scnt elke file die geopend wordt dus dan wordt eht dubbel op :)

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
had ik nog niet aan gedacht dat de bescherming dan eigenlijk dubbel is

en windows internet sharing werkt hier al helemaal niet

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > NT

DIT IS MIJN WEBSITE

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

pop345#pop.hetnet.nl

Wingate gebruikt het # als scheidingsteken.

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
thx,
zo werkt het in elk geval weer :)

weet iemand misschien ook nog waarom msn en icq op de client niet meer willen, wordt dit ook op een of andere manier door wingate tegengehouden?

weet namelijk zeer weinig tot niets van wingate, werkte eerst altijd met sygate vandaar

Verwijderd

om outlook te laten draaien onder wingate is het noodzakelijk om op je cliënts bij de eigenschappen van je tc/ip van je netwerkkaart(van de cliënt) je dns op enabled te zetten en bij host de naam van je cliënt inte vullen en op de bovenste regel het ip van je server(bv 192-168-0-1)rest leeglaten en bingo
Pagina: 1