Toon posts:

PC boot niet meer; wat foutzoek tips nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1 van m'n pc's wil niet meer booten. Je hoort de hdd ratelen, het hdd ledje brandt maar er verschijnt geen beeld en hij piept ook niet. Hij had hier wel eens vaker last van, maar als je em dan ff aan/uit zette deed ie het weer goed. Maar nu niet meer. Heb hem al 30x aan/uit gezet maar hij boot nog stees niet.
Heb alle kaarten er eens uitgehaald, gekeken of er stof tussen de dimms / de agp kaart zaten maar dat was niet zo. Zelfs met alleen de videokaart erin boot ie niet meer. Ook zonder videokaart boot ie niet. Iemand enig idee wat ik nog meer kan proberen?
Heb hier helaas geen ander mobo, geheugen of processor liggen dus ik kan niet even iets verwisselen om te testen. Ik heb niet zo veel ervaring met foutzoeken dus ik hoop dat iemand me wat tips kan geven.

Thanks alvast.

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:18

Mike78

Always

Heb je de kabels al gecontroleerd met name die van je monitor?

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik neem aan dat het een ATX is.

Trek de stekker eruit (voedingkabel). Hou de powerbutton 20sec ingedrukt, sluit de stekker weer aan en probeer te booten.

en je systeem aarden.

hoop voor je dat het gaat lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Jah, alle kabels zitten er goed in.

Tis geen atx, tenminste, een soort tussenvorm. Het mobo heeft zowel een at als een atx voedingsaansluiting. Ik gebruik de at.

Ook alle ide en floppykabels lostrekken maakt geen verschil.

Verwijderd

al geprobeerd met een opstart flop ??
dan ook geen beeld??

Verwijderd

Topicstarter
Zover komt ie niet eens.

Verwijderd

Niet om je bang te maken, maar deze heb ik net gelezen:

computer start niet op o.i.d.

Misschien ff die dimmetjes vervangen door andere? (of bovenstaande maar dat wil je niet!)

Verwijderd

Probeer je CPU eens eruit te halen, weer terug te plaatsen. Ook alle chips op het mobo die in een voetje zitten (als die er zijn) ff aandrukken, eventueel de simms/dimms ook ff eruit, schoonmaken met b.v. alkohol en weer terugplaatsen

suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Been there, done that.

Heb nu ook een andere videokaart en ander geheugen geprobeerd.. Geen resultaat.
Dus het moet wel de proc of het mobo zijn lijkt me.
Van het weekend dan maar ff proc bij een vriend proberen.
Pagina: 1