Internet na ADSL-tweak werkt niet via hub

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RutgerJan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03-2022
De ADSL tweak is gelukt :) Ik wil nu proberen mijn lieve huisgenoten er ook van te laten genieten. Daartoe heb ik geprobeerd het modem in het hubje te prikken, maar dan is er geen contact te krijgen.

Het gaat om een Edimax 5-poorts hub, met (volgens mij een uplink poort). Ik heb alleen straight UTP cables, maar dat zou dus geen probleem moeten zijn... (of toch wel)

Als ik alleen mijn compu rechtstreeks op het modem aansluit werkt het perfect. Hoe krijg ik eea nu via de hub aan de praat?

-Toch cross cable? (lijkt me sterk)
-Instellingen in het modem?
-Instellingen op mijn compu? (Win98)

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen. Ow ja, IUTFS (al 2 dagen), maar kom het antwoord nog niet tegen...

Groeten
RJ

edit:

O ja, als ik de cable van het modem er in prik, gaat er geen lampje op het hubje branden...

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Of een cross-cable gebruiken of je kabel in een uplink-poort steken....

• RutgerJan
Thanx Teigutjuh voor de snelle reactie, maar een gewone UTP cable in de uplink prikken helpt in ieder geval niet...
Ben alleen bang dat hetzelfde geldt voor een crosscable in een gewone poort...

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Crosscable in gewone poort moet werken, gaat het lampje branden als je een gewone utp kabel in de uplink (:?) steekt?

Weet je nou wel of niet zeker dat het een uplink is ?? ;)

• RutgerJan
dutchrups: je hebt me aan het denken gezet. Ik had uiteraard al gekeken bij Edimax. (heb zo'n network starterskit gekocht...).
Ik dacht dat de ED-1405PM er bij zat (met MDI-X uplink), maar bij nader inzien blijkt het de ER-1205P te zijn (Features: Provides one uplink port for connection with regular straight-through cable to another hub...).

Ze lijken erg veel op elkaar... :)
Ga het denk ik toch eerst maar proberen met een crosscable...

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ja, crosscable moet dan gewoon werken. HUB naar HUB of naar ROUTER, SWITCH of REPEATER, zonder uplink poort, of met een twijfel poort :) altijd crosslink.

Verwijderd

Bij de kleine hubjes zit er meestal een schakelaartje om van een van de gewone poorten uplink te maken

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 11:49 schreef dutchrups het volgende:
Ja, crosscable moet dan gewoon werken. HUB naar HUB of naar ROUTER, SWITCH of REPEATER, zonder uplink poort, of met een twijfel poort :) altijd crosslink.
eh hub naar router is gewoon een rechte... in prinicipe is de regel tussen 2 dezelfde (osi laag) apparaten een cross. aangezien een hub laag1 en een router laag3 >>>> een rechte kabel. (er bestaan overigens wel routers met ingebouwde hub dus dan wel cross :P )

• RutgerJan
#$@$#!

Ik heb dus een cross cable gekocht (ook nog een lekke band gekregen), maar hij doet ut dus gewoon niet :( Wor een beetje radeloos. Heeft iemand enig idee?

• RutgerJan
|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

10Mbit modem --> 100Mbit hub, kan dit?

Nee, dit kan niet.

Jemig wat ben ik een sukkel... Heeft er iemand nog een 10 danwel 10/100 hubje?

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-01 18:42
mmm, ik ben nu bezig met hetzelfde, alleen dan om kabel te sharen via Hub. Heb je je modemkabeltje rechtsteeks in je hub gestoken en probeer je dan te sharen? Dat gaat niet werken! Of heb ik je verhaal verkeerd begrepen :? Je moet iniedergeval 2 netwerkkaarten hebben op je pc, 1 om kabel (adsl) te ontvangen en de ander om het door te sturen naar je hub, waar je huisgenoten dan weer aan gaan hangen.

Een pessimist is een realistische optimist

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33

Wok

Dakloos...

Op maandag 15 oktober 2001 13:21 schreef BAVAROIS het volgende:
mmm, ik ben nu bezig met hetzelfde, alleen dan om kabel te sharen via Hub. Heb je je modemkabeltje rechtsteeks in je hub gestoken en probeer je dan te sharen? Dat gaat niet werken! Of heb ik je verhaal verkeerd begrepen :? Je moet iniedergeval 2 netwerkkaarten hebben op je pc, 1 om kabel (adsl) te ontvangen en de ander om het door te sturen naar je hub, waar je huisgenoten dan weer aan gaan hangen.
Dacht dus even wel dat je rechtstreeks via de HUB kunt sharen. Heb vorige een netwerkje aangelegd bij een vriend van me. Kabel van het kabelmodem in poort 8 (is tevens uplink) van de HUB. Vanaf de HUB twee kabels naar evenzoveel computers. Werkt perfect!

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Met die edimax dingen ziet het er zo uit

[][][][][]
1 2 3 4 UP

als je 'up' gebruikt kan je 4 niet gebruiken, let daar op!

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Verwijderd

non-sensing hubs/switches zuigen echt |:( heb nu ook een 100mbit, was die maar 10/100 :r.

aghja koop wel een keer weer een nieuwe :)

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 15:32

[NUT]

Heppiedepeppie

kewl... wat is je ip adres? kom ik ff hacken >:)

stomme }:O

ja sorry hoor... maar als je dat dus doet is iedere janboeren l*l instaat om iedere pc in je LAN te benaderen... :Z

ADSL Router/Switch/HW Firewall dan maar? :9

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
Op maandag 15 oktober 2001 13:34 schreef Sanders het volgende:
non-sensing hubs/switches zuigen echt |:( heb nu ook een 100mbit, was die maar 10/100 :r.
aghja koop wel een keer weer een nieuwe :)
Ik wist niet eens dat die dingen nog in het wild voorkwamen!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-01 18:42
Op maandag 15 oktober 2001 13:27 schreef wokmaster het volgende:

[..]

Dacht dus even wel dat je rechtstreeks via de HUB kunt sharen. Heb vorige een netwerkje aangelegd bij een vriend van me. Kabel van het kabelmodem in poort 8 (is tevens uplink) van de HUB.
Vanaf de HUB twee kabels naar evenzoveel computers. Werkt perfect!
EW cool! :P
Bij ons werkt het netwerk na een week nog steeds niet :'(
Dus als ik het goed begrijp..... kabeltje van de modem in de 'out' poort van de HUB en dan clients gewoon in poort 1 t/m 5
Werkt dit met Sygate? Of hoe stel je het anders in?

Een pessimist is een realistische optimist

Pagina: 1