Toon posts:

netwerkkaart, probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

mijn netwerkkaart is nu alweer stuk, dit is de 2e al binnen paar maanden tijd zon kaart hoort toch hopelijk wel wat langer mee te kunnen gaan?...

ik heb dit in 2 verschillende computers gehad, deze kaart is wel alle 2e de keren met de zelfde computer in verbinding geweest, ik heb het internet gedeeld namalijk.

ik HAD celly 333 mhz, 2 netwerkkaarten, eentje voor t internet eentje voor internet dele met me amd 400 mhz boven.

NU heb ik AMD 1400 mhz 2 netwerkkaarten eentje voor internet eentje voor internet delen.

NU is bij ale 2 de pc al een keer de netwerk kaart omt internet te delen stuk gegaan, ik krijg ze niet meer aan de praat.

de 1e keer was het een onbekend merk 10 mb kaart
2e keer realtec 100 mb kaart

moet ik nou om de paar weken een nieuwe kopen ofzo?

of is dit een vaage windows fout?
(ik denk zelf dat het heeel miss(gok ook maar wat) iets met stroom op de netwerk kabel te maken heb waardoor de kaartn stuk raken. maar dit lijkt me eigelijk wel heel onwaarschijnlijk.

dus weet miss iemand een oplossing hiervoor? of hoe dit kan gebeuren?

Alvast heel erg bedankt!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Uhmz, is je computer geaard?

Of een van de compz wel en een andere niet? Dan kan er een aardig stroompje gaan lopen. Is in het verleden al weleens een topic over geweest op GOT dacht ik.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Hoe weet je zo zeker dat de kaart stuk is?
Ik had laatst ook een rpobleem met een realtec 8139 (of 8931), iig had de kaart in de ene pc een hardware adres met allemaal F-jes, en geen netwerk verbinding.
Drukte ik hem in een amdere pc geen probleem meer.
Maar je hebt toch wel garantie op die kaart.... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer is NIET geaard, en die andere waarmee die verbonden is ook niet :(
en ik weet zeker dat ie stuk is want ik kan die kaart ook niet gebruiken om gewoon te gaan internetten,
ik had win xp geinstald wou het ff uitproberen, vanaf toen deed die netwerk kaart nix meer, ik d8 legt miss aan xp dus heb ME er weer op gezet en alles weer ingesteld maar bleef de zelfde fout hebben, trouwens ik heb een foutje gemaakt,. die netwerk kaart hing aant internet niet aan die andere computer. sorry.

maare zou het kunnen komen doordat het draad langs elektische aparaten loopt? zodat er een spanning op komt.

Verwijderd

niet geaard = 115 Volt op de kast...

netwerkkabels parallel met stroomdraden geeft inderdaad inductie, waardoor het netwerk gestoord wordt...

een rolletje 2,5 ^2 aardingsdraad is goedkoper als een netwerkkaart, en het kan de volgende keer je mobo zijn die kapot gaat door niet te aarden...

Verwijderd

Topicstarter
aarden van je kabel hoe doe je dat eigelijk?(miss dome vraag sorry dan)

het zijn trouwens 2 kabels 1 van 20 meter 1 van 30 meter
Pagina: 1