Toon posts:

CAD/CAM kaartje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou wil ik voor mijn studie Bouwkunde een computer aanschaffen, die (uiteraard) voor zo weinig mogelijk geld zo veel mogelijk presteert in programma's als Autocad en Maya. Nou heb ik al gelezen dat je een GF2 zo kan ombouwen tot een Quadro, en dat zo'n kaart erg snel moet lopen onder deze programma's. Is dat de slimste keuze, of koop ik een nieuwe Ati Radeon 8500?
Verder moet ik natuurlijk ook een goede processor hebben in mijn pc. Volgens mij zijn de Athlons veruit superieur als het gaat om 3D rendering. Heb ik hierin gelijk?

Alvast bedankt.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Je kunt dacht ik je geforce2 ombouwen naar quadro. Vergeet niet dat je garantie kwijt bent :). En de athlon is waarschijnlijk beter dan intel behalve als je denkt dat je een p4 2.0 ghz gaat nemen. Daar kan amd niet tegen op :(.

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 22:07
Ik heb net zelf een nieuw systeem gekocht o.a. voor AutoCad.
Specs: P4 1,7 Ghz, 512 MB RDRAM, 40GB Maxtor, Asus 7700 64 MB enz. Het loopt perfect!!!! *D

Verwijderd

De meeste cad programma's kunnen wanneer je in 3d werkt gelukkig ook al goed omgaan met een gefoce2 kaartje. Deze hoef je dan niet eens om te bouwen naar een quadro. Waar je wel op zou kunnen letten is het 2d beeld wat de kaart weergeeft, als je namelijk je draad model aan het opzetten bent is het zwaar klote als je tegen een trillend of onscherp beeld zit aan te kijken. Wanneer je je echt mooie plaatjes wilt maken maak je niet eens gebruik van je rendering mogelijkheden van de video kaart, omdat deze toch niet alles zo geod meeneemt als deze programma's het zelf kunnen.

Wat betreft processor heb je volgens de verhalen inderdaad gelijk dat een athlon in cad beter presteert dan een P4. Dit zou voornameijkl komen door de vele floating point berekening welke cad programma's uitvoeren.