[asp] meerdere files tegenlijk uploaden

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:45

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
ik heb een script voor 1 file tegenlijk te uploaden, maar bestaat er ook iets om meerdere files via een website tegenlijk up te loaden, dus dat gebruiker de files selecteerd en dat ze dan allemaal geupload worden???

• dusty
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Ja.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
wat dan? fijn om te weten dat het kan, maar meer info kan geen kwaad hoor :?

• dusty
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 15 oktober 2001 11:44 schreef HenkS het volgende:
wat dan? fijn om te weten dat het kan, maar meer info kan geen kwaad hoor :?
een andere script die wel multiple files aankan. (is in principe een array.).

Jij vroeg alleen of het kon/er was, daar gaf ik netjes antwoord op. Ik zag geen vraag waarin om meer informatie werdt gevraagd.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
een array?? hoe wil je dat dan doen?

de gebruikers moeten gewoon meerdere files tegenlijk kunnen selecteren, zodat die dan upgeload worden...

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:40
Ligt helemaal aan het component dat je gebruikt. Check de docs van het component of dit mogelijk is. Bij de meesten kan het trouwens wel.

• Gerco
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Op maandag 15 oktober 2001 11:54 schreef HenkS het volgende:
de gebruikers moeten gewoon meerdere files tegenlijk kunnen selecteren, zodat die dan upgeload worden...
Dan moet je meerdere file inputs maken op je form. Of je moet het doen zoals Hotmail dat doet, 1 voor 1 en dan in een lijstje zetten, dat werkt ook aardig.

De andere manier is om een java applet de boel je laten zippen en dan uploaden.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
kun je niet een soort ftp-client inbouwen op je site, dus dat je de zooi kunt slepen en dat ie dan wordt gekopieerd naar de server?

(ps welke componenten zijn er handig voor) de servers zijn van ons zelf, dus we kunnen eventueel nog andere componenten erbij installeren

• Gerco
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Op maandag 15 oktober 2001 12:05 schreef HenkS het volgende:
(ps welke componenten zijn er handig voor) de servers zijn van ons zelf, dus we kunnen eventueel nog andere componenten erbij installeren
Tss, en dan zeggen ze dat ASP "programmeurs" alleen nog maar met componenten kunnen slepen :+

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
ik ben php programmeur, maar doe sinds kort ook asp, vandaar :)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 15 oktober 2001 12:07 schreef Gerco het volgende:
Tss, en dan zeggen ze dat ASP "programmeurs" alleen nog maar met componenten kunnen slepen :+
Tjah niet alles wordt voorgebakken in de taal zoals bij php :P :+

't Is idd afhankelijk van wat voor script je gebruikt... ik gebruik zelf een script waarmee je prima meerdere files kan uploaden (net zo makkelijk als 1 file trouwens).

Ik weet niet welk script jij gebruikt, maar het script dat ik ergens vandaan heb gejat, die bouwt een dictionary op met alle invoer-velden op de form (niet alleen de file-velden), bij mij is het dan simpel een 2e (of 3e, of 4e...) input type="file" ding neerpletten op 't formpje en 't werkt.

Exact expert nodig?

• Basszje
  • Laatst online: 08:40

Basszje

Reisvaap!]

Het probleem is dus dat met het standaard file input type geval van HTML je niet meerdere bestanden kan selecteren.

De meeste file upload componenten kunnen gewoon meerdere bestanden tegelijkertijd uploaden , maar je kan ze niet tegelijk selecteren.

En meerdere file input op je form is lelijk en onduidelijk en bovendien een hele hoop klikwerk.

Ik zoek eigenlijk ook nog naar een alternatief.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• PhoneTech
  • Laatst online: 16-09 15:46
Als je het component asp upload gebruikt kan je max. 3 bestanden tegelijk uploaden

http://www.aspupload.com/codesample.html

• MrBrown
  • Laatst online: 11-06 15:51

MrBrown

Reservoir Dog

Als je nou iets ontwikkeld in een omgeving waar alleen IE gebruikt wordt (intranet ofzo) kan je er ook voor kiezen een ActiveX componentje te maken waar je mee kan ftpen. Dan kan je gewoon de files die je wil uppen in je activex slepen en gaan.