[FAQ] Wat zeg je? Je wilt de beta zien? Dat kan!

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Topicstarter
Zoals iedereen misschien wel begrijpt mag je hier al je commentaar geven op de FAQ :) Staan wat puntjes bij her en der en sommige stukken zijn wat veranderd.

Omdat ik nu zelf geen FAQ meer kan zien mag iedereen die het wil hem door de 'GoT-mierenneuk-mangel' halen :).

Veel plezier ermee:

http://tweakers.net/~crew/IceStorm/FAQ-Beta.html

Ps, ja de links werken niet, ik ben geen HTML goeroe ;)

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zie nu al dat het een enorme lap tekst is, die ga ik echt niet lezen hoor!
Dat raden we je wel aan. Door het posten ga je akkoord met de regels. Ik wist het niet gaat dan niet meer op.
Errug nuttig is het niet imho om dit in de FAQ te zetten. Als je dit tekstje nou in het aanmeldscherm zet?
Ga niet schreeuwen om een oplossing. Hoe schreeuw je in een text-based discussie vraag je je af? Door gebruik van hoofdletters schreeuw je.EEN TEKST DIE ZO GESCHREVEN IS,
Spatie vergeten tussen de . achter j en EEN :)
Goede searchengines buiten GoT om zijn Google en of kijk hier voor een compleet overzicht van zoekmachines
Klopt ook niet helemaal :)

Zo. Nou is mijn pauze voorbij, rest mag de rest uitzoeken :)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
(potentïele) flamewar
trema moet op de e (potentiële dus)

DIT IS MIJN WEBSITE

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Mag ik de html ff fixen? :)

Verwijderd

Ik zie helemaal niets staan over het omhoogtrappen van topics nadat je 2,5 minuut geen antwoord hebt gehad? We hebben er in de p&w faq wel wat over staan maar 't zou erg prettig zijn als dit (zonder spelfout het liefst? ps. ACM fix dat nou es!) ook in de algemene faq zou staan?

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:11
Verder zijn er nog wat vergeten spaties/hoofdletters.
* Sassie heeft ff geen zin om alles op te zoeken.

Verder zag ik niks staan over illegaal multimedia materaal :?.
edit:
-> OK er staat wel wat in over MP3 en DivX, maar ik dacht ook meer aan het aanbieden van niet legale dingen (bijv. DBZ-eps of je MP3-verzameing)

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 15:00 schreef Sassie het volgende:
Verder zijn er nog wat vergeten spaties/hoofdletters.
* Sassie heeft ff geen zin om alles op te zoeken.
Of dingen als dit:
Natuurlijk is GoT het mooiste en het beste forum, maar dat betekent niet dat de rest van de fora gespammed moet woorden omdat wij 1337 zijn en zij niet.
:P

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 14:33 schreef havana het volgende:

[..]

trema moet op de e (potentiële dus)
handig hè, zo'n spelling checker :P

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 18:57
(c) op smiles van Sturmovik/Dr_Crouton toevoegen.
Zie [topic=290093/1/100]
Op zaterdag 13 oktober 2001 03:00 schreef Sturmovik in een ander draadje:
:X
:O
O-)

Deze smilies zijn door mij gemaakt (moi est Dr_Crouton op Fok!forum). Ze zijn vrij te gebruiken op iedere fora, als mijn nick (Dr_Crouton) en e-mailadres (crouton@canuria.com) maar vermeld worden op diens FAQ. Stuur even een e-mail naar mij met de URL van jouw forum zodat ik het kan bijhouden waar mijn smilies opduiken :)

Fok! is voorlopig nog een uitzondering wat betreft de FAQ (oftewel de crew is nogal traag met het bijwerken van hun FAQ *kuch*), daar ik deze smilies speciaal voor dat forum gemaakt heb. Vandaar dat de witte 'Matte' kleur wit is en niet zo goed bij de blauwe GoT-kleuren past :P

• Sassie
edit:
Dat waren dus dezelfe smilies als in bovenstaande post |:(

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Waar je die plaatjes kan hosten..
ennuh... plaatjes? Hoe kan ik die invoegen?
Ook met UBB-code: Afbeeldingslocatie: http://www.provider.landcode/user/plaatje.jpg
Zorg er wel voor dat het plaatje ergens op een vrij bereikbare webserver staat! Een link als C:\Mijn Documenten\Directory\Plaatje.jpg zal niet werken.
Zet erbij dat geocities en angelfire enzo niet werken, en wijs ze ff op http://picserv.mediamonks.net

:)

• Sassie
Misschien een tip om de resize-optie van de [img]-tag in te voegen?
[topic=291700/1/25]

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 16:06 schreef BBQ-Man het volgende:
Notepad heeft geen spellingschecker :P

Buzzman, nee, je mag hooguit helpen :D

Ennuh, iedereen tot nu toe alvast bedankt ;) Jullie worden rijkelijk beloont in jullie volgende leven :).

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De style blijft leuk.
Alleen onderaan, bij de legal zooi, dat is iets minder gezellig. Gaat dat nog iets uservriendelijk worden?

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 19:20 schreef Nielsz het volgende:
De style blijft leuk.
Alleen onderaan, bij de legal zooi, dat is iets minder gezellig. Gaat dat nog iets uservriendelijk worden?
Ja de kleine lettertjes wil ik eigenlijk op een aparte pagina hebben. Niet dat het niet belangrijk is maar eigenlijk hoor je dat gewoon te snappen. Het is meer dat ALS er iemand moeilijk gaat doen we iig een poot hebben om op te staan :).

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 19:22 schreef IceStorm het volgende:

Ja de kleine lettertjes wil ik eigenlijk op een aparte pagina hebben. Niet dat het niet belangrijk is maar eigenlijk hoor je dat gewoon te snappen. Het is meer dat ALS er iemand moeilijk gaat doen we iig een poot hebben om op te staan :).
De kleine lettertjes zijn niet klein genoeg :P

<p style="font-size: 2px">Blaat</p>

En er staat een harde return teveel in het overzicht van forums tussen [ANS] en [IT] waardoor IT een beetje tussen softe goederen en de devschuur zweeft.

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 09:36

syserr

kangoeroe

van boven naar beneden...

['GoT-mierenneuk-mangel' modus]
The Basics; Forum Survival Guide.
.... Er zullen altijd mensen zijn die er een andere visie op na houden dan die van jou....
"die er een andere visie op hebben dan jij", of "die er andere ideeën op nahouden dan jij" of "die ideeën hebben die anders zijn dan die van jou"
Als je ergens mee zit; ga dan eerst zelf zoeken.... Veel problemen zijn al eens eerder geweest en zijn dus op te lossen door alleen even te zoeken...
"veel problemen zij al eens eerder geweest"??? problemen zijn niet geweest, die komen voor...
Als je ergens mee zit; ga dan eerst zelf zoeken.... Goede searchengines buiten GoT om zijn Google en of kijk hier voor een compleet overzicht van zoekmachines....
als "of kijk hier" een site is heb ik niks gezegd, anders loopt de zin van geen kant.. nu ik er langer over nadenk loopt die zin zowieso niet omdat je het eerst over meerdere searchengines hebt en daarna noem je als searchengine alleen maar Google... oh en btw: searchengines of zoekmachines, wat wil je nou? :)
Als je een topic post, geef het dan een duidelijke titel mee.
ben persoonlijk wel fan van een afkorting voor de titel tussen hekjes, dus bv [OC] bij overclocking vragen etc...
Omschrijf je probleem ook duidelijk. Naast een goede titel is dat ook van belang.
"naast een goede titel is ook dát van belang..."
Omschrijf je probleem ook duidelijk... Houdt er trouwens rekening mee dat je niet altijd binnen 5 min een antwoord hebt. Wacht geduldig af, er komt vanzelf iemand die het (waarschijnlijk) wel weet.
dus ook niet omhoogtrappen als je em om 3uur 's nachts post en om 7uur 's ochtends nog steeds geen reactie hebt..

[/'GoT-mierenneuk-mangel' modus]

more to come... >:)

PS: hoe doe ik die bullets als aangeefpunt van nieuwe allinea die je in de faq ook gebruikt?

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

• Lampie
Op maandag 15 oktober 2001 19:34 schreef syserr een hoop:
Sjonge jonge >:)

• Engineer
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Nog niet alle smileys staan erbij :)

http://forum.fok.nl/posttopic.php?forum=1

• syserr

syserr

kangoeroe

van boven naar beneden... deel 2

Ga niet schreeuwen om een oplossing.... EEN TEKST DIE ZO GESCHREVEN IS, is bloedje irritant en je haalt er de woede van andere users mee op je hals....
moet het niet zijn "je haalt je er de woede van..." ??
Dyslexie is een probleem waar veel mensen mee te kampen hebben.... verhaal post waar nogal wat spel/stijlfouten in...
officieël moet het "spel- en/of stijl fouten" zijn toch?
Hou er alsjeblieft rekening mee dat niet iedereen even "gifted" is.
"hou" is spreektaal, maar merk nu dat je dat wel vaker doet dus laat maar staan he... :)
Flamewars dragen ook niks bij aan het forum... om almaar over een kwestie door.... gelijk heeft; wees dan de verstandigste en laat het erbij...
"almaar"??? "alsmaar" toch? en nog iets nu ik toch bezig ben, "wees dus de.." lijkt me hier beter dan "wees dan de"...
Probeer de discussie ook zoveel mogelijk on-topic te houden.
.... Op een serieus probleem of vraag hoort ook een normaal antwoord...
grammaticaal niet correct, het is namelijk "een serieus probleem" en "een serieuze vraag" oh en dan nog iets, op een probleem of vraag hoort een normaal antwoord "gegeven te worden", en nu ik er nog weer langer over nadenk, op een probleem geef je geen antwoord, voor een probleem heb je een oplossing...

more to come... >:)

PS: nu weet ik nog steeds niet hoe ik die bullets als aangeefpunt van nieuwe allinea doe die je in de faq ook gebruikt? >:)

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

Verwijderd

quote uit de kleine lettertjes:
Door registratie als gebruiker van GoT en het verkrijgen van een userID en password verklaart de gebruiker bekend te zijn met de gebruiksvoorwaarden zoals in de algemene FAQ genoemd en daarmee akkoord te gaan.

Door het gebruik van het forum middels het posten van een bericht of het openen van een topic verklaart de gebruiker bekend te zijn met de gebruiksvoorwaarden zoals in de algemene FAQ genoemd en daarmee akkoord te gaan.
Is dit niet 2* hetzelfde, want je moet geregistreerd zijn om te kunnen posten.

hier is een entertje vergeten, denk ik: [quote]
om een stuk tekst door te strepen Quoten kan ook: zet de tekst die je wil quoten tussen deze tags:
en [ /quote]
/edit: in hetzelfde stukje als hierbovenis ook de tag niet vermeld.

Alle rechten uitdrukkelijk voorbehouden aan grand.lord.of.chaos >:)

• syserr

syserr

kangoeroe

van boven naar beneden... deel 3 (damn, zie nu pas hoe lang die FAQ is.. :) )

Probeer de discussie ook zoveel mogelijk on-topic te houden.... Gaat het topic toch off-topic respecteer het dan als de starter vraagt om het weer on-topic te gooien (of een moderator) en houd de discussie on-topic....
"als de starter (of een moderator)..."
Probeer de discussie ook zoveel mogelijk on-topic te
houden.... Mocht je zelf een topic geopend hebben en hij bereikt niet de on-topic reacties waar je op gehoopt had open dan niet meteen een nieuwe maar overleg even met een moderator...
na "had" een komma verhoogt de leesbaarheid... en btw: is "een topic" mannelijk? dacht eerder onzijdig?

more to come... >:) (moet nu weg, later komt nog meer want de FAQ is erg lang...)

PS: ja, ik blijf om die bullets als aangeefpunt van een nieuwe allinea zeuren?

• oVRoM
  • Niet online
  • Dit bedoel je?
code:
1
2
3
[list]
[*]Dit bedoel je?
[/list]

Edit: Owja..
PS: ja, ik blijf om die bullets als aangeefpunt van een nieuwe allinea zeuren?
Alinea is toch met een L? :)

• Engineer

Engineer

Software

Op maandag 15 oktober 2001 20:23 schreef oVRoM het volgende:
  • Dit bedoel je?
code:
1
2
3
[list]
[*]Dit bedoel je?
[/list]
• Dat list hoeft er niet perce omheen :)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
Een laatste puntje nog.
We zijn er allemaal trots op om tweaker te zijn! Behalve dat we het vaste aanspreekpunt voor computerproblemen van de halve wereld zijn, hebben we ook met elkaar tweakers.net en GoT groot gemaakt tot wat het nu is. Laten we dat vooral ook zo houden. Als je de buitenwereld laat weten dat je een tweaker bent, gedraag je dan ook zo. Natuurlijk is GoT het mooiste en het beste forum, maar dat betekent niet dat de rest van de fora gespammed moet worden omdat wij 1337 zijn en zij niet.

Bra-fucking-vo

• oVRoM
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 20:45 schreef hdd het volgende:

[..]

• Dat list hoeft er niet perce omheen :)
Weet ik, maar ik doe dingen graag op de correcte manier (krijg je als je internet pagina's ook netscape compatible wilt maken) :)

• PieterJ
  • Laatst online: 02-12 12:09
Hoofdgroepadmins: Dit zijn de verantwoordelijken van een hoofdgroep. Deze persoon kan users hetzelfde als een HGM maar kan ook in forums buiten zijn hoofdgroep modereren. Hij kan extra mods aanstellen/users bannen etc.
Volgens mij klopt het onnderstreepte gedeelte niet.

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 21:08 schreef zeef het volgende:
Bra-fucking-vo
Had je dat niet zelf bedacht :)?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Hej, ik heb een mafkees gevonden die voor mijn onlinetijd wil betalen, maar dan moet ik ook anderen overhalen om mee te doen.
De laatste tijd is er een enorme rage aan de gang in de vorm van bedrijven die je willen betalen in ruil voor info over je surfgedrag en wat persoonlijke gegevens.
We vinden het prima als je er vragen over hebt, we vinden het niet prima als je de referral neerzet zodat je daar geld mee kan verdienen.
Ook het opnemen van de referral als "homepage" in je Profile is niet welkom. Niemand misgunt je wat geld; dit forum is er alleen niet de plek voor.
Er is een forum waar het wel wordt toegestaan om werf acties op te zetten: Het Bannerstaren-Forum.
Kan imho wel weg, want dat alladvantadge gedoe bestaat toch niet meer... Die link naar dat forum kan iig weg, want er verschijnt een keurige 404... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Lekkere lap txt, schrikt de newbies mooi af...
Maar ff serieus: ik weet dat ik erg, erg lastig ben maar zijn dit onderhand niet een beetje heel veel regels? Dit is niet meer frequently asked questions, maar every asked question!

En bovendien: moet er nou echt voor elk klein lullig wissewasje een regeltje zijn? Kan een modje bij aparte situaties niet gewoon zeggen: sorry, dit laten we niet toe ipv van dat het gelijk weer in de eeuwig groeiende lijst van de faq moet worden gegooid zodat een modje kan zeggen dat het in de FAQ stond? Kan het woord van een modje bij uitzonderlijke situaties gewoon niet volstaan ipv dat het per se volgens de regels moet? Ik denk dat jullie teveel proberen om alles te strict te organiseren... tuurlijk is er wel het 1 & ander nodig op een forum van 30.000 leden ofzo maar ik vind dit zelf de overdreven kant op gaan.

Ik kan me onderhand ook wel voorstellen dat newbies overrompelt worden door alle geschreven en ongeschreven regeltjes. En ik kan me zelfs voorstellen dat mensen de faq ook niet lezen met de gedachte: dat komt later nog wel eens (not!) omdat het zo'n huge manuscript is. Gewoon een beetje kracht door simpelheid idee dus!

• Mister_X
  • Laatst online: 26-10 10:22
Op maandag 15 oktober 2001 12:53 schreef oVRoM het volgende:

[..]

Errug nuttig is het niet imho om dit in de FAQ te zetten. Als je dit tekstje nou in het aanmeldscherm zet?
[..]

Spatie vergeten tussen de . achter j en EEN :)
[..]

Klopt ook niet helemaal :)

Zo. Nou is mijn pauze voorbij, rest mag de rest uitzoeken :)
dat is nou eens een nuttige manier om je 1 uurige pause te besteden, lol :D

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Psyflux, persoonlijk hou ik ook van een hele korte simpele FAQ waar alleen dingen in staan als bijv 'waar is dit knopje voor' en 'hoe zet ik die leuke gezichtjes in mijn post'. Echter sinds het aantal gebruikers van GoT steeds harder is gaan groeien is het gewoon nodig om (bijna) alles vast te leggen in regels.
Je kunt bij 40-60 nieuwe mensen per dag er gewoon niet van uit gaan dat ze allemaal gezond verstand hebben blijkbaar. Laat ik het zo zeggen, toen ik hier begon vond ik het zelf uitermate logisch dat je een duidelijke topictitel maakt en dat je een bericht niet na 5 min een trap omhoog geeft. Blijkbaar is dat tegenwoordig niet meer zo logisch.
Dan zit je dus met het probleem dat je OF een FAQ krijgt die GROOT is OF dat je heeeeeeeeel erg vaak de grote boze meneer moet gaan uithangen en zeggen + uitleggen dat het niet mag en WAAROM het niet mag.

Je kunt je misschien voorstellen dat optie 1 dan gewoon makkelijker is. Een modje kan nu zeggen "kijk in de faq bij #12 daar staat alles over smilies" ipv dat ie alle codes nog een keer geeft.

Ik snap je punt ook prima en ik geef ook toe dat het eigenlijk gewoon vrij veel/te veel tekst is maar het 'moet' gewoon met zoveel gebruikers... en ja das ergens wel jammer ja.

Oh overigens zijn er zat 'newbies' die zich uitstekend gedragen hoor daar niet van ;).

• veldmuis
  • Niet online
miss nog een ideetje, dat bij opslagmedia en IO controllers alleen de IO controllers horen die bij opslagmedia horen (wat een zin; maar dus SCSI/IDE controllers ensow)
(weet niet of dat zo is, maar dat zei de sint tegen me :+ )

• syserr

syserr

kangoeroe

zoals beloofd van deel 3 naar beneden... (waar ben ik aan begonnen??) :)

• Weet tegen wie je het hebt. Er zijn hier veel mensen (vaak een van de regulars) die al weten waar ze het over hebben....
"vaak een van" vervangen door "vooral" leest beter en "al" vervangen door iets als "goed" oid staat nog mooier
• Als laatste punt nog dit.... Mocht je perse je frustratie kwijt willen scheld dan op de 'tekenfilm manier' (dus: " #@)#*)#&$*)@ ").
na "willen" hoort een komma (toch?)
Wat een irritant systeem zeg, dat inloggen. Of ik moet telkens m'n user+pass invullen of ik laat een cookie zetten en dan kan iedereen onder mijn naam posten en/of mijn password lezen!.... Je wachtwoord ....
Als je ingelogd bent kun je ook simpel weer heel snel uitloggen door de optie 'uitloggen' in het menu te kiezen, zo kan je dus ook in omgevingen waar meerdere personen van 1 pc gebruik maken inloggen zolang je maar niet vergeet uit te loggen....
twee dingen hier, ten eerste: wachtwoord of password? willen we engels of zoveel mogelijk nederlands? ten tweede: die laatste zin is wat dubbel op deze manier, verdeel et in twee zinnen (dus na "kiezen" een punt) en maak van de tweede zin iets als "Zo kan je dus ook in omgevingen waar meerdere personen van 1 pc gebruik maken veilig van GoT gebruik maken zolang je jezelf maar uit logt.
Er zijn wel een hoop subforums zeg! Wat moet nou waar?.... Een totaaloverzicht van alle FAQ's is hier
"is hier te vinden" of "vindt je hier" ...
Netwerken:
Network Troubleshooting Werkt je netwerk wel of werkt het net niet? De oplossing is hier te vinden.
Advanced Networking & Servers Welkom in het 'advanced' forum, voor al je lastige vragen over netwerken en servers.

Internet en Telefonie Hier is te vinden welke ISP of telefoon je nu moet nemen

Devschuur®:
Webdesign & Graphics Voor al je HTML-vragen en grafische uitspattingen.
Programming & Websitescripting PHP, MySQL, ASP: hele koele dingen, maar niet altijd even makkelijk. Hier zitten de experts.
General Chat:
Stuffis Generalis Voor de serieuzere onderwerpen. De onderwerpen die niet in andere forums thuishoren.
Nieuws, Sport, TV & Muziek Alles over nieuws, sport, TV en (jawel) muziek, maar ook films bijv. Kletsen over Big Diet 2: The Weight Continues kan hier dus ook...
Wetenschap en Levensbeschouwing Een uiterst interessant forum waar de diepere zaken des levens worden besproken.
Tweakers Huiskamer Dit forum is bedoelt voor de niet serieuze topics. Een huiskamer dus om gezellig met tweakers te babbelen.
let hier op genoeg gebruik van [enter] :)
Goed, zoals gezegd, zet je thread in het juiste forum! ... Dat kan gebeuren als het gemoved is naar een van de General Chat fora, waar je nog geen leesrechten hebt....
"waar je nog geen leesrechten hebt (zie beneden)"

more to come... (ff wat anders doen nu, krijg faqante ogen) :)

PS: dat van die die bullets als aangeefpunt van een nieuwe alinea (met één "l") staat natuurlijk ook gewoon in de FAQ...

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 16 oktober 2001 02:39 schreef PsyFlux een inzichtvol verhaal:
Ik ben het hier helemaal mee eens. De praktijk ligt echter anders.

Als een user een slotje of een waarschuwing krijgt, is discussie gemiddeld als volgt :

User: "Maar dat stond nergens in de FAQ !"

mod : "Mja, dat kan wel zo zijn, maar dat willen we gewoon niet."

User : "En hoezo staat dat dan niet in de FAQ?"

Mod : "Omdat wij het zo logisch vinden dat dat niet in de FAQ hoeft."

User : "Nou, dat vind ik niet."

Mod : "*zucht*, jij bent al de xxx-ste die dat vind, dus we zetten het wel in de FAQ."

Resumerend: nee, ons woord is schijnbaar niet genoeg, helaas.

Het vage is dat schijnbaar niemand de FAQ leest, tot op het moment dat ze een overtreding begaan, dan gaan ze kijken of daar iets over in de FAQ staat. ;)

Aannames zijn fataal.

• Destruction
  • Laatst online: 22:33

Destruction

(ex-)Automonteur

Op maandag 15 oktober 2001 11:02 schreef IceStorm het volgende:
Zoals iedereen misschien wel begrijpt mag je hier al je commentaar geven op de FAQ :) Staan wat puntjes bij her en der en sommige stukken zijn wat veranderd.

Omdat ik nu zelf geen FAQ meer kan zien mag iedereen die het wil hem door de 'GoT-mierenneuk-mangel' halen :).

Veel plezier ermee:

http://tweakers.net/~crew/IceStorm/FAQ-Beta.html

Ps, ja de links werken niet, ik ben geen HTML goeroe ;)
Hee Ice de links doen het niet :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 17:12 schreef Sassie het volgende:
Misschien een tip om de resize-optie van de [img]-tag in te voegen?
[topic=291700/1/25]
Ja is misschien best een goed idee ja, en zet er dan ook ff bij dat dat wel makkelijk is voor show hier je $groot_plaatje, en dat je met
code:
1
[url=blargh.nl][img=400,200]bla.jpg[/img][/url]

Een mooi gelinkte thumbnail maakt :)

• Sassie
Op dinsdag 16 oktober 2001 15:27 schreef Thunder het volgende:

[..]

Ja is misschien best een goed idee ja, en zet er dan ook ff bij dat dat wel makkelijk is voor show hier je $groot_plaatje, en dat je met
code:
1
[url=blargh.nl][img=400,200]bla.jpg[/img][/url]

Een mooi gelinkte thumbnail maakt :)
Dat bedoelde ik ook :).
Misschien handig als ze de maximale grootte van een plaatje (in pixels) voor het niet verpesten van de layout er ook bij zetten.

• syserr

syserr

kangoeroe

en weer verder, van deel 4 naar beneden...

Ho wacht, ik zie helemaal geen Stuffis Generalis, Nieuws, Sport, TV & Muziek of Huiskamer staan!....
Stuffis Generalis en Nieuws, Sport, TV & Muziek krijg je te zien als je 30 dagen of langer geregistreerd staat EN 50 of meer posts in de zogenaamde tech-forums geplaatst hebt (alle forums behalve LA en SU).... Mocht het echt de spuigaten uitlopen, dan kun je een temp-ban voor HK of SG krijgen totdat de boel weer op orde is.

Tech-Post? Ik denk niet dat ik dat snap?
Wat is een tech post ? Dat is een post in een van de tech fora: d.w.z. alle fora behalve General Chat (m.u.v. W&L), Lieve Adjes , Moddereter forum en Stoute Usertjes.... Post met Ik ook, welles/niets, Goh, gek hoor, worden niet gewaardeerd....
hmm, beetje vaag hier, eerst zijn de techforums "alle formus behalve LA en SU" en iets naar beneden zijn de techforums "alle fora behalve General Chat (m.u.v. W&L), Lieve Adjes , Moddereter forum en Stoute Usertjes" kon wel es verwarrend werken... en nog iets, kan je voor je tech non-tech ratio alleen maar temp bans krijgen?? hmm en dan nog maar even wat; het moet zijn "Posts met..." En dan nog wat algemeens; let op gebruik van meervouden "fora" en "forums", moooiste is om voortdurend et zelfde te gebruiken...
Profile:.... Ook kun je hier usericons instellen waarover hier meer. icons en signatures (sigs) kunnen de reden zijn van flames en dergelijke. Hou daarom een beetje rekening met de rest van de aanwezigen..... GoT behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om user icons zonder opgaaf van reden te weigeren, verwijderen of veranderen.
"Icons" met een hoofdletter, en de punt tussen "dergelijke" en "Hou" kan beter een komma worden... oh ja, voor "verwijderen" en "veranderen" ook ff "te" staat mooier.
En als ik een link of iets dergelijks in m'n post wil plakken?.... Wel kan je de welbekende UBB-code gebruiken, echter niet allemaal....
"Je kan niet allemaal de code gebruiken"? isj niet goed, "je kan niet alle UBB-code gebruiken" is beter... let in dit stukje ook even op de layout, [enter] etc..
Ennuh... plaatjes? Hoe kan ik die invoegen?....Zorg er wel voor dat het plaatje ergens op een vrij bereikbare webserver staat! Een link als C:\Mijn Documenten\Directory\Plaatje.jpg zal niet werken.
http://picserv.mediamonks.net als goede image hoster noemen???
Tof die usericons! Maarreh hoe groot mag ie maximaal zijn?....Ook icons kunnen de reden zijn van flames en dergelijke. T/M ....Voor mensen met een mindere verbinding is het dus aan te raden om geen icons te laten zien of alleen upload icons.
beetje dubbel, staat een stukje naar boven ook al...
Nou wil ik alles weten over MP3/DivX en andere compressiemethoden....Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je post dus aankomen met 'sorry ik wist het niet' is geen optie.
na "post" een komma.... :)
En mag ik dan wel zeggen wat ik vind van mijn Zimbabwaanse buurman?.... Er zijn instanties op Internet als het Meldpunt Discriminatie Internet dat gelijk met politie en boetes dreigt als ze ook maar het vermoeden hebben dat er iets niet in de haak is en voor je het weet, hebben wij gedonder....
beetje lange vervelende zin, ten eerste: "instanties op Internet zoals het Meldpunt Discriminatie Internet die gelijk met politie en boetes dreigen als ze ook" verder zou ik na "haak" een punt zetten en de van de rest een aparte zin maken...
Hej, ik heb een mafkees gevonden die voor mijn onlinetijd wil betalen, maar dan moet ik ook anderen overhalen om mee te doen.
De laatste tijd ....
de laatste tijd? heb et vermoeden dat et juist alweer wat 'uit' begint te raken? zowieso zo min moeglijk tijdbepalingen gebruiken, scheelt updaten...
(Soft-air) guns/spudguns ook niet?
"ook niet" ?? beetje vreemde titel als je bedenkt dat dit "Dit lijkt me de ideale plaats om voor ons bedrijfje een systeembeheerder te werven!" de voorgaande titel was... Oh en btw: zag laatst iets over NerfGuns waar ook een discussie over was, staat niks van in de FAQ
Wordt er ook nog op ons gelet?....
Hoofdgroepadmins: Dit zijn de verantwoordelijken van een hoofdgroep. Deze persoon kan users hetzelfde als een HGM maar ....
"kan users hetzelfde" ????
Bannen? Kan dat zomaar dan?
klinkt net alsof in het stukje daarbobven al over bannen wordt gesproken terwijl dat alleen over waarschuwingen gaat...
Jullie willen wel een hoop van ons weten zeg; een e-mailadres, hoe oud we zijn, wat we doen, onze opleiding, ICQ-nummer etc. Wat moeten jullie daarmee?
.... dan, maar dat e-mailadres kan je verbergen voor andere users als je dat wilt. Maar het kan ....
2 keer "maar" vlak achter elkaar, is minder netjes...

er komt nog een beetje meer, dat gebeurt alleen niet nu, maar een volgende keer... *D

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sysserr wil een vermelding in de faq waarschijnlijk, of heeft heel veel vrije tijd :)

• syserr

syserr

kangoeroe

Op dinsdag 16 oktober 2001 16:52 schreef Nielsz het volgende:
Sysserr wil een vermelding in de faq waarschijnlijk, of heeft heel veel vrije tijd :)
moet ik kiezen of mag ik twee antwoorden geven? :)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Op maandag 15 oktober 2001 16:06 schreef BBQ-Man het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het nou serieus meent of niet (maakt ook niet uit :) ), maar ik gebruik geen spelchecker, aangezien ik gewoon zelf de Nederlandse taal en spelling beheers, wat veel users hier overigens ook eens zouden moeten leren.

DIT IS MIJN WEBSITE

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:35 schreef havana het volgende:
Ik weet niet of je het nou serieus meent of niet (maakt ook niet uit :) ), maar ik gebruik geen spelchecker, aangezien ik gewoon zelf de Nederlandse taal en spelling beheers, wat veel users hier overigens ook eens zouden moeten leren.
Mijn nederlands zuigt gewoon, blame my teacher :).

Voor de rest iedereen nogmaals bedankt en vooral Syserr. Het is serieus lastig om een tijd met een tekst te werken en er dan nog allerlei fouten uit te halen (nou ja, het is iig voor MIJ lastig :)).

• syserr

syserr

kangoeroe

en dan eindelijk het laatste beetje...

Bij Webdesign zie ik vaak de term "Doxa" heen en weer vliegen. WTF is een Doxa?
moet dat in de algemene FAQ??? lijkt me meer iets voor een W&G FAQ... deze is lang genoeg zo...
Ik heb een onoplosbaar probleem aangaande GoT!
Mocht je echt in nood zitten met iets en denk je dat zelfs LA geen uitkomst bied kun je altijd mailen naar dit adres: Gathering of Tweakers Crew.
"biedt, dan kun je altijd"
Een laatste puntje nog.
.... Natuurlijk is GoT het mooiste en het beste forum, maar dat betekent niet dat de rest van de fora gespammed moet woorden omdat wij 1337 zijn en zij niet.
"moet woorden" ????? en "wij zijn 1337", leuk voor alle 1337 GoT users maar ook voor n00bs??
Juridische blablabla (de kleine lettertjes).
laat het weg uit de FAQ, maak er een nieuwe aparte pagina voor en maak in de FAQ een linkje ofzo, zoals al eerder geegd, die FAQ is lang genoeg zo en dit leest amper iemand... Wel goed is: "Door registratie als gebruiker van GoT en het verkrijgen van een userID en password verklaart de gebruiker bekend te zijn met de gebruiksvoorwaarden zoals in de algemene FAQ genoemd en daarmee akkoord te gaan." kan mooi bovenaan de FAQ ofzo met daarnaast een linkje als "voor meer algemene voorwaarden, klik hier" ofzo..

verder geen zin om al dat juridisch geblabla door te nemen ;) let alleen wel op [enter]... oh, dit laatste zinnetje "Eventuele klachten kun je plaatsen in Lieve Adjes op het forum." is geheel niet in de juridische stijl van de rest en kan beter vervangen worden door: "eventuele klachten kunnen worden gemeld in het subforum Lieve Adjes"

dat was et wel weer qua gemierenneuk, nu nog wat algemene (sammenvattende) opmerkingen in willekeurige volgorde:

• begreep dat jullie de FAQ aan nieuwe leden wilden mailen, dit hele enorme verhaal? of alleen de basicforum survival?? als je alles meelt laat dan dat stukje dat et een hele lap tekst is etc. niet weg maar druk het vet ofzo, of tenminste dat je door aanmelding akoord gaat met de FAQ (zie hierboven)

• mis een beetje dat GoT op Topix draait en waar je met je Topix vragen en opmerkingen heen moet

• let op dat alle smilies erin staan (met credits)

• vermeld alle UBB tags dus ook de resize UBB tag (en desnoods de max groote qua layout) en de super- en subscript tags (maak hier desnoods een aparte pagina voor...

• let bij veranderingen aan de FAQ erop dat je ook de desbetreffende titel (linkjes) aan past...

• vindt FAQ geen goeie benaming meer, is meer een EYAWTKAGBWATA ("Everything You Always Wanted To Know About GoT But Where Afraid To Ask") misschien is een topic met een vraag voor een nieuwe naam voor de FAQ een idee met de vijf besten in poll ofzo...

• let op het gebruik van [enter], vooral dat dat een beetje overal gelijk is enzo

• let op meervouden en gebruik van engels, bv: "fora" en "forums" en "zoekmachine" en "searchengine"... is alle twee goed maar hou het wel door de hele FAQ heen hetzelfde

hmm dat was et wel denk ik, veel plezier ermee...

PS: IceStorm -> de links doen et niet >:) nog wel ff fixen he...

• syserr

syserr

kangoeroe

oh dan nog iets, misschien een idee om een algemene link FAQ te maken met links naar bv: servers voor plaatjes of sites met smilies etc.. ???

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 21:14 schreef syserr het volgende:
oh dan nog iets, misschien een idee om een algemene link FAQ te maken met links naar bv: servers voor plaatjes of sites met smilies etc.. ???
Jesus, jij maakt mij overbodig zeg met je lappen tekst :)
Nav van oa dit topic hebben we in het crewforum wat overleg gepleegt. Ik denk dat ik de FAQ toch snel (morgen?) laat vervangen en dat we daarna kunnen gaan werken aan een overzichtelijkere FAQ ipv deze lap tekst.

• Lampie
Op dinsdag 16 oktober 2001 21:14 schreef syserr het volgende:
:Z

Tsjek de 10e reply van pagina 1 :z

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 16 oktober 2001 21:12 schreef syserr het volgende:
en dan eindelijk het laatste beetje...
Pfffff :P

(Over het legalese onderaan:)
laat het weg uit de FAQ, maak er een nieuwe aparte pagina voor en maak in de FAQ een linkje ofzo, zoals al eerder geegd, die FAQ is lang genoeg zo en dit leest amper iemand... Wel goed is: "Door registratie als gebruiker van GoT en het verkrijgen van een userID en password verklaart de gebruiker bekend te zijn met de gebruiksvoorwaarden zoals in de algemene FAQ genoemd en daarmee akkoord te gaan." kan mooi bovenaan de FAQ ofzo met daarnaast een linkje als "voor meer algemene voorwaarden, klik hier" ofzo..
Waarom neem je dat legalese dan niet op in de aanmeldingsmail?

soort van EULA voor GoT zeg maar..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Destruction
  • Laatst online: 22:33

Destruction

(ex-)Automonteur

Op dinsdag 16 oktober 2001 21:39 schreef Lampie het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft zijn prefs op hetzelfde staan hoor.

Ik zit nog gewoon op page 1.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Engineer

Engineer

Software

Waarom heet het eigelijk "FAQ" :? Het is een lap tekst over de polici,
ik kan begrijpen dat mensen die niet lezen want ze denken dat daar "veel gestelde vragen" in staan. ;)

• Lampie
Op dinsdag 16 oktober 2001 21:58 schreef pier het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft zijn prefs op hetzelfde staan hoor.

Ik zit nog gewoon op page 1.
Dat is dus toch gewoon pagina 1? :?

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 22:01 schreef hdd het volgende:
ik kan begrijpen dat mensen die niet lezen want ze denken dat daar "veel gestelde vragen" in staan. ;)
Volgens mij had ik daar al wat over gezegd ;)

• syserr

syserr

kangoeroe

Op dinsdag 16 oktober 2001 21:32 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Jesus, jij maakt mij overbodig zeg met je lappen tekst :)
Nav van oa dit topic hebben we in het crewforum wat overleg gepleegt. Ik denk dat ik de FAQ toch snel (morgen?) laat vervangen en dat we daarna kunnen gaan werken aan een overzichtelijkere FAQ ipv deze lap tekst.
overbodig? het enige wat ik doe is jouw stukken tekst quoten een aangeven wat er volgens mij beter aan kan, heb nou eenmaal op het moment door omstandigheden redelijk wat vrije tijd en vin et nog wel leuk ook...

waarom maak je voor het shrijven van een nieuwe FAQ niet veel meer gebruik van het recht dat modjes etc hebben om in HTML te schrijven? wordt vast een stuk duidelijker dan al die "dooie" links onder elkaar...

• syserr

syserr

kangoeroe

Op dinsdag 16 oktober 2001 21:39 schreef Lampie het volgende:

[..]

dit hoorde dus nog bij de "algemene (sammenvattende) opmerkingen in willekeurige volgorde"

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 22:38 schreef syserr het volgende:
overbodig? het enige wat ik doe is jouw stukken tekst quoten een aangeven wat er volgens mij beter aan kan, heb nou eenmaal op het moment door omstandigheden redelijk wat vrije tijd en vin et nog wel leuk ook...
Voor het meer en deel zijn het nog gewoon de teksten van Kaj. :D
waarom maak je voor het shrijven van een nieuwe FAQ niet veel meer gebruik van het recht dat modjes etc hebben om in HTML te schrijven? wordt vast een stuk duidelijker dan al die "dooie" links onder elkaar...
Omdat ik daar gewoon even geen aandacht aan besteed heb (ok ok, omdat ik niet weet hoe het moet en even geen zin had om het op te zoeken :)).

Verwijderd

ik zou bovenaan de FAQ zetten:
voor dit document en alle fora geld dat GoT een afkorting is van the gathering of tweakers (gathering.tweakers.net)

ander kunnen er mensen zijn die zeggen: ja, maar in de FAQ staat GoT, en er staat nergens gemeld dat dat om the gathering of tweakers gaat

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Op de tweede regel staat al "Gathering of Tweakers' (oftewel GoT)". Dat lijkt me voldoende. Het hoeft ook geen wetboek te worden :)

• Sassie
Wat een irritant systeem zeg, dat inloggen. Of ik moet telkens m'n user+pass invullen of ik laat een cookie zetten en dan kan iedereen onder mijn naam posten en/of mijn password lezen!
Dat is gelukkig niet waar. Als jij bij je username en password laat 'opslaan' (je bent dan ingelogd) gebeurd dat serverside aangezien dit forum gebruikt maakt van sessions. In je browser wordt dus geen username of password opgeslagen. Je wachtwoord wordt ook gewoon netjes verhakseld tot een onbegrijpelijk code dus je kleine broertje kan ook niet de cookie-detective uit gaan hangen om jouw password te achterhalen.
Als je ingelogd bent kun je ook simpel weer heel snel uitloggen door de optie 'uitloggen' in het menu te kiezen, zo kan je dus ook in omgevingen waar meerdere personen van 1 pc gebruik maken inloggen zolang je maar niet vergeet uit te loggen.
Als je dat niet doet kunnen anderen inderdaad onder jouw naam posten. Mocht je onverhoeds vergeten om ergens uit te loggen (bijv. op school) kun je op een andere pc er ook voor kiezen om alle computers waar je bent ingelogd automatisch uit te loggen (alle sessions die aan jou username vastzitten worden dan de prullenbak ingegooid).
Als je dat niet doet kunnen anderen inderdaad onder jouw naam posten.
->
Als je dat niet doet kunnen anderen inderdaad onder jouw naam posten en kunnen ze ook instellingen in je account veranderen met alle gevolgen vandien.
(zoiets ongeveer)
* Sassie heeft het al een aantal keren hier op GoT meegemaakt en zelf is ze slachtoffer op een ander forum geweest

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:31
Goede searchengines buiten GoT om zijn Google en of kijk hier voor een compleet overzicht van zoekmachines. Ga bijv. ook niet vragen wat de website van Microsoft is zonder eerst www.microsoft.com in je browsertje in te vullen.
De link die onder hier staat wijst naar zoek.pagina.nl, en de link onder of kijk wijst (volgens mij onterecht) naar Ilse.

Ik zou het geheel naar zoek.pagina.nl laten wijzen.

Mijn 0,02

edit:
mijn EURO-teken hierboven wordt niet getoond!

Tevens vraag ik mij af waarom sommige nicknames in donkerrood worden getoond. (kan misschien ook in de faq)

• oVRoM
  • Niet online
Op donderdag 18 oktober 2001 11:30 schreef jvdmeer het volgende:
[..]
De link die onder hier staat wijst naar zoek.pagina.nl, en de link onder of kijk wijst (volgens mij onterecht) naar Ilse.

Ik zou het geheel naar zoek.pagina.nl laten wijzen.
Misschien even dit topic lezen voordat je gaat replyen... Check de eerste reply...
Mijn 0,02

edit:
mijn EURO-teken hierboven wordt niet getoond!
Is bekend en gaat al een ander topic in [forum=15] over.
Tevens vraag ik mij af waarom sommige nicknames in donkerrood worden getoond. (kan misschien ook in de faq)
Staat in mededelingenforum.

• Sassie
Op dinsdag 16 oktober 2001 22:01 schreef hdd het volgende:
* Sassie dacht dat er ooit om gevraag was, maar ik kreeg net een ingeving :)
Iedereen kent het begrip nettiquette, waarom dan niet "GoTiquette" voor de FAQ/gedragsregels :P ?
En dan misschien nog wel een FAQ houden, maar dan alleen met forumtechnische zaken/problemen.

En verder nog misschien een idee nav dit topic:
[topic=284541/2/25]

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Even wat suggesties uit een ander topic invoegen:
Op dinsdag 23 oktober 2001 00:58 schreef hdd het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#14

Daar staat in de dik gedrukte tekst "kunen", kneem aan dat dat "kunnen" moet zijn? ;) :P
Op dinsdag 23 oktober 2001 01:10 schreef Yiu het volgende:
Als we toch bezig zijn:
"alstjeblieft" is ook niet echt A.B.N., hè.
Het woord "categorien" moet "categorieën" zijn.
"winamp" begint met een hoofdletter.
"daarintegen" spel je als "daarentegen".
...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Johannes
  • Laatst online: 09-11 21:51
Programming@Webscripting moet nog uit elkaar gehaald worden.(en het is geen websitescripting, maar webscripting)

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 16:02

we_are_borg

You will Comply

Ik zag het stukje staan van software die niet meer door fabrikanten wordt gemaakt of anders die dus vrij gegeven zijn kan je downloaden bij [weg] hier is dus alleen maar vrije software te vinden die vroeger gekocht moest worden

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 12:09
Natuurlijk is GoT het mooiste en het beste forum, maar dat betekent niet dat de rest van de fora gespammed moet woorden omdat wij 1337 zijn en zij niet.
Die zin begrijp ik niet....

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 15:56 schreef WS het volgende:
Die zin begrijp ik niet....
Sommige mensen vonden het nodig om niet nader te noemen forums van andere sites te 'spammen' met een man of 40. Dat is dus heel simpel niet de bedoeling :).

En we_are_borg, op die site zijn ok roms en aanverwante te vinden. Lijkt me dus niet de bedoeling (link heb ik weggehaald).

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:37

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op dinsdag 23 oktober 2001 18:29 las justin01 de sig van hdd:

Code #46 - Je bent gebanned. Heb je geen idee waarom je gebanned bent, stuur dan een mailtje naar gathering@tweakers.net.
:D Weet ik dat ook weer :)
Pagina: 1