Ik heb een kapotte 50x cd-rom speler voor me liggen, en de symptomen zijn als volgt: Hij wordt herkend in de bios, en staat er dus ook bij als drive in windows. Ik stop er een cd-rom in en dan begint de ellende: Het 'read' ledje blijft permanent aan en ik kan de cd-rom niet openen in windows. (apparaat niet klaar)
Heb al meerdere cd-roms geprobeerd, maar het ligt toch echt aan de drive. Nou heb ik 'm open gemaakt en ik weet al waar het niet aan ligt, want:
* De cd-rom draait rond
* Het lasertje probeert scherp te stellen en beweegt een beetje (maar niet all the way, track veranderen wil 'ie ook niet)
* CD-ROM ligt niet verschrikkelijk te wiebelen ofzo (heel klein beetje maar, nauwelijks zichtbaar)
of de lens vuil is weet ik niet, kun je dat zien?
kun je ook zien of het lasertje het doet?
Heb al meerdere cd-roms geprobeerd, maar het ligt toch echt aan de drive. Nou heb ik 'm open gemaakt en ik weet al waar het niet aan ligt, want:
* De cd-rom draait rond
* Het lasertje probeert scherp te stellen en beweegt een beetje (maar niet all the way, track veranderen wil 'ie ook niet)
* CD-ROM ligt niet verschrikkelijk te wiebelen ofzo (heel klein beetje maar, nauwelijks zichtbaar)
of de lens vuil is weet ik niet, kun je dat zien?
kun je ook zien of het lasertje het doet?
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©