CD-ROM kapot, wat kan het zijn?

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik heb een kapotte 50x cd-rom speler voor me liggen, en de symptomen zijn als volgt: Hij wordt herkend in de bios, en staat er dus ook bij als drive in windows. Ik stop er een cd-rom in en dan begint de ellende: Het 'read' ledje blijft permanent aan en ik kan de cd-rom niet openen in windows. (apparaat niet klaar)
Heb al meerdere cd-roms geprobeerd, maar het ligt toch echt aan de drive. Nou heb ik 'm open gemaakt en ik weet al waar het niet aan ligt, want:

* De cd-rom draait rond
* Het lasertje probeert scherp te stellen en beweegt een beetje (maar niet all the way, track veranderen wil 'ie ook niet)
* CD-ROM ligt niet verschrikkelijk te wiebelen ofzo (heel klein beetje maar, nauwelijks zichtbaar)

of de lens vuil is weet ik niet, kun je dat zien?

kun je ook zien of het lasertje het doet?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ff wat spiritus of pure alcohol op een wattenstaafje over de lens halen. Als dat niet helpt, is ie gewoon RIP en moet je een nieuwe halen...

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:37
als test kun je de cd-romspeler ook eens in een andere PC proberen...

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 16:37

magneet

Magnetic enhanced

andere ide kabel??? heb een keer een super instabiel systeem gehad omdat er een ide kabel naar de cd-rom speler rot was. Niet zelfde probleem maar misschien wel een oplossing

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
het ligt niet aan de pc of de kabel.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

ik heb vanavond precies hetzelfde gehad met mijn Lite-On DVD 16*48. Wordt keurig herkent in BIOS. Staat in apparaat beheer gewoon vermeld. Stop je er een cd in, blijft het lampje constant knipperen. Heb nog een andere kabel geprobeerd. Niet geholpen. Ik ga morgen terug! Ding is god&%$@ twee weken oud :'(

Of iemand moet nog een tip hebben :P

edit:

heb nog onder dos met opstart diskette geprobeert. Hij vind de drive wel, maar uitlezen ho maar!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 06:03
mijn cd rom is al een jaar stuk dood = en blijft dood. nudoet me cd brander al het werk (niet dat ik veel cd's gebruik ofzo) :)

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04 19:42

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

dit heb ik al zovaak gehad, hij is gewoon stuk
bij DVD's en CDroms.....gewoon een nieuwe vragen

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 14:40
Op maandag 15 oktober 2001 22:03 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
mijn cd rom is al een jaar stuk dood = en blijft dood. nudoet me cd brander al het werk (niet dat ik veel cd's gebruik ofzo) :)
Laat me raden, je hebt kabel en je hebt een te grote hardeschijf, waardoor je jouw spellen vanaf servers van vrienden draait :) :P

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:48
Firmware flashes ? Kan soms ook nog eens helpen ...

This space intentionally left blank.

• paulhekje
  • Laatst online: 28-04 21:13
de meeste apparaten hebben een zelftestfunctie door vast houden van een knop tijdens booten. Afhankelijk van wat er mis knippert de led met een bepaalde frequentie. Daar zou je op kunnen zoeken

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Pagina: 1