Toon posts:

[MySQL] text file in 1 cell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een database op te bouwen, daartoe moet ik een paar tekstfiles opslaan in MySQL. Ik heb daartoe een tabel aangemaakt met daarin datatype 'text' waar de .txt file in moet.
Als ik echter probeer deze te importeren mbv PHPMyAdmin (insert row en dan data copy-paste in de cell) krijg ik een time-out; waarschijnlijk :P werkt dat dus niet en zal ik wel 'load data infile' moeten gebruiken, maar ik krijg het maar niet aan de praat.

Iemand een tip?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hoe groot is die tekst file dan :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 10:50 schreef ACM het volgende:
Hoe groot is die tekst file dan :?
De kleinste is 81 kb, de grootste 486 kb. Niet echt klein dus :z

Verwijderd

En als je een longblob gebruikt?

Verwijderd

Als je een timeout krijgt, wil dat zeggen dat je script er langer over doet om uitgevoerd te worden dan toegelaten is in de webserver. Je file naar de webserver uploaden en dan via een scriptje een INSERT doen is stukken sneller, probeer dat maar eens. Of je kunt natuurlijk de max_execution_time verhogen, maar dat doe je eigenlijk beter niet (owv slechte scripts die opeens al je geheugen in kunnen nemen e.d.)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 11:38 schreef TheNarfstyler het volgende:
Als je een timeout krijgt, wil dat zeggen dat je script er langer over doet om uitgevoerd te worden dan toegelaten is in de webserver. Je file naar de webserver uploaden en dan via een scriptje een INSERT doen is stukken sneller, probeer dat maar eens.
Op maandag 15 oktober 2001 11:32 schreef daniel_hoenderdos het volgende:
En als je een longblob gebruikt?
Allebei goede tips, thanks :)

Verwijderd

Een longblob lijkt me niet echt nodig hier, het gaat tenslotte maar over gewone tekst.

Verwijderd

Ik dacht dat dat hele bestand (die hele .txt dus) in een database moest worden gezet.
Ik heb ooit eens een databasemodel gebouwd waar die bestanden in gingen, en dan heb je aan een gewone blob niet meer genoeg. Maar dat is in dit geval wat overbodig lijkt mij.
Pagina: 1