[html/css] Button-kleuren bij een file-input

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Sorry voor de rotte titel. Wat ik wil is de kleuren van de "Browse..." button die je krijgt bij een inputbox van het file-type kunnen aanpassen, zonder dat de kleur van het tekst veld ook wordt aangepast. Is dit uberhaubt mogelijk? Het hoeft alleen te werken in IE, dus als iemand een leuke methode weet, dan hoor ik het graag.

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 10:55 schreef cutter het volgende:
http://www.htmlgoodies.com/beyond/cssforms.html
http://www.draac.com/css/csstricks.html
Ik weet dus wel hoe ik de kleur van een button kan aanpassen, maar als je m'n vraag goed leest dan vraag ik om de kleur van een button bij een file-input element, zo-een:

<input type=file name="file">

Bij zo'n element krijg je dus automatisch een Browse-button. Ik wil dus ALLEEN de kleur van de button aanpassen en NIET de kleur van de text-box waar je evt. de filenaam kan invoeren.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Nopa.. en die topic had je makkelijk kunnen vinden in de search.. is namelijk al 20x eerder behandeld ofzo :P

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Ja, uitgaande van de volgende quote gaat het inderdaad niet.
Generally, if you use an input type="file" field in a form, you cannot affect the appearance of the Browse widget that appears, except on some browsers in rather uninteresting ways like the size of the button (but not the text). For some more information on this, see notes on the Browse button appearance in File input (or "upload") in HTML forms.
Bah |:(

Bedankt voor het meehelpen zoeken.

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Bosmonster:
Nopa.. en die topic had je makkelijk kunnen vinden in de search.. is namelijk al 20x eerder behandeld ofzo :P
'k Heb gezocht, maar niet veel bijzonders gevonden.
Nouja, maakt niet uit.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

wat je wel kunt doen is je filupload hidden maken door hem in een hidden layer te zetten of de button eraf te clippen en er dan een andere button naast te zetten, deze is wel te style.

de button geef je dan een onclick="document.thisform.fileuploadelement.click()"

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
RM-rf:...de button geef je dan een onclick="document.thisform.fileuploadelement.click()"
Ook een idee... :P

Thanks.

Pagina: 1