Volume van geluid begrenzen?

Pagina: 1
Acties:
  • 667 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:23
Bij mij thuis hebben we een computer staan waar m'n broertjes en zusjes veel achter zitten. Nou heb ik het probleem dat die, om bv. de boxen knettershard te kunnen zetten, altijd alle schuiven in de windows mixer vol open gooien, om vervolgens de computer luidsprekers te oversturen. :(

Weet iemand of er een registry setting of iets dergelijks is waarmee je kunt begrenzen hoe hoog je het volume van de verschillende kanalen mag zetten?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24047

Op maandag 15 oktober 2001 10:29 schreef Eymey het volgende:
Bij mij thuis hebben we een computer staan waar m'n broertjes en zusjes veel achter zitten. Nou heb ik het probleem dat die, om bv. de boxen knettershard te kunnen zetten, altijd alle schuiven in de windows mixer vol open gooien, om vervolgens de computer luidsprekers te oversturen. :(

Weet iemand of er een registry setting of iets dergelijks is waarmee je kunt begrenzen hoe hoog je het volume van de verschillende kanalen mag zetten?
Operatief vewijderen van oren incl. trommelvliezen van broertjes/zusjes is ook een oplossing >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

NEEEEEE dan moeten die boxen nog harder willen ze wat horen >:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26011

Je kan een 2 weerstandjes tussen je geluidskaart en de pc speaker doen.

Er is wel een registry setting voor Volume, maar ik denk niet dat je die kan gebruiken om hem daarmee op slot te zetten op eenmaal ingesteld volume:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\Volume Control]

Geen idee of die limit functie erin zit (maar deze duiken op als ik bij een zoekmachine kijk op "Volume Limiter Windows Mixer":

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:23
Bedankt voor de tips. Dat van die weerstandjes vind ik persoonlijk niet echt wat. Die twee programma'tjes kan ik misschien wel wat mee vanwege die audio profielen en zo.

En als het standaard in windows niet mogelijk is... tjsa.. dan houdt het op he :)

In ieder geval bedankt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk