Het feit dat jouw brander niet meer leverbaar is, is het probleem van Norrod.. niet van jou.
Jij hebt een brander met garantie. Brander gaat kapot, jij krijgt een andere brander (zelfde merk/type.. maar een oude RMA brander). Norrod is NIET verplicht je een nieuwe brander te geven btw.
Maar goed, deze brander werkt OOK niet. Dus het originele probleem blijft bestaan. Het is aan de leverancier om dit probleem om te lossen en je een gelijkwaardig en functioneerde CD-Writer te geven, *binnen acceptabele tijd*.
En dat laatste is nogal belangrijk, 3 maanden op sturen naar Verwegistan is Norrod's probleem.. niet dat van jou.
Voor dit soort gevallen heb ik een rechtsbijstandsverzekering genomen (nou ja, voor *GROTERE* gevallen dan dit maar goed.. dit kan ook gebeuren). Voordeel van zo'n verzekering is dat je altijd kan nagaan of je in je recht staat en met relatief weinig moeite kan je je recht laten halen. Natuurlijk moet je wel eerst proberen er zelf met zo'n zaak uit zien te komen.
Overigens werkt het doorgaans prima als je gewoon vraagt naar de bedrijfsleider en het probleem uitlegt.. en daarbij ook uitlegt dat je volgens je rechtsbijstandsverzekering wel degelijk recht heb op een andere brander binnen acceptabele tijd. 9 van de 10 keer krijg je gewoon een andere brander na een goed gesprek.
Ga niet lopen schreeuwen of dreigen ofzo

En ga ook niet in discussie met een 16 jarige parttimer.. die mogen vaak toch helemaal niets zelf regelen.
Snap niet dat computerwinkels zo moeilijk kunnen doen.. bij Dynabyte ruilde ik altijd die dingen gewoon om als er een klant mee aan kwam.. geen gezeur, hop een andere. Maar goed, dat was ook jaren geleden dat ik daar werkte.
Gewoon je niet gek laten maken.. je hebt recht op een gelijkwaardige brander binnen een acceptabele tijd. Dat Norrod dan 'gedwongen' wordt om je een duurdere brander mee te geven (sneller), dat is het probleem van Norrod. Door de verkoop van de originele brander zijn ze verplicht zich aan de garantie afspraken te houden. Dat ze ineens geen 8 speed branders meer hebben, daar kan jij niets aan doen.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)