Dit valt me tegen van NoRRoD

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Mijn brander was stuk (Calibration error). Ik dat ding opgestuurd en na 8 (ACHT) keer bellen en 5 weken wachten een "nieuwe" gekregen.

Eerste wat me opviel was een krasje op het front en dat er aan de zegel was gepeuterd. Ik denk een Refurbished one dus.

Ik dus met volle moed aan de slag maar dat ding brand gewoon een soort hereoglieven, allemaal wolkjes ofzo op de cd ipv een egaal blauw deel.

De cd's zijn daarna onleesbaar in al mn 3 cdromspelers en de brander snapt er ook niks meer van.

Wat nu doen, weer wegbrengen en 5 weken wachten of meteen een nieuwe uit de winkel eisen ??

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Nieuwe eisen in de winkel, dit kan echt niet!

Mochten ze je ompraten om toch te wachten (wat helemaal niet hoeft...dat ding gaat in de RMA bak en ze geven jou een nieuwe mee) dan zou ik 'm zowiezo in de winkel ophalen om te kijken of de zegel dit keer er WEL goed op zit.

EVT kan je in de winkel testen waar je bij staat.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 10:08 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Nieuwe eisen in de winkel, dit kan echt niet!

Mochten ze je ompraten om toch te wachten (wat helemaal niet hoeft...dat ding gaat in de RMA bak en ze geven jou een nieuwe mee) dan zou ik 'm zowiezo in de winkel ophalen om te kijken of de zegel dit keer er WEL goed op zit.

EVT kan je in de winkel testen waar je bij staat.
Probleem is dat ik een 8*4*32 heb en die word niet meer verkocht. Het schijnt niet mogelijk te zijn voor een meerprijs een nieuwe te krijgen omdat sommige mensen daar misbruik van maken (brander kapotmaken e.d |:( ).

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 10:15 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Probleem is dat ik een 8*4*32 heb en die word niet meer verkocht. Het schijnt niet mogelijk te zijn voor een meerprijs een nieuwe te krijgen omdat sommige mensen daar misbruik van maken (brander kapotmaken e.d |:( ).
Nou en? Zij lopen jou te naaien, terugnaaien die handel. Gewoon ter plekke een nieuwe brander eisen. Zonder omhaal. En niet weggaan voordat je er één hebt. En niet beginnen over bijbetalen. Dat mogen zij aanbieden.

Oja, probeer het niet als het erg rustig is. Dan maken ze zich niet zo druk.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:23

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Nieuwe eisen, zijn ze min of meer verplicht, zeker als ie niet stuk ging, want dan is het geen garantie DOA = omruilen!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ja, dan krijg ik MISSCHIEN de keus om bij te betalen, en als ik dat niet wil dan gaan ze em weer opsturen. En ik moet m'n recordables up te date houden (backup) maar dat gaat zo echt niet !.

En bijbetalen wil ik eigenlijk niet, ik heb toen 365 gulden betaald voor dit ding terwijl de nieuwe Acer 20/10.40i bij norrod nu 325 kost. Dus bijbetalen voor iets waar ik al méér voor betaald heb doe ik echt niet.

Ik was trouwens van plan om voor een bedrijf +- 20 a 30.000 piek uit te geven aan nieuwe pc's maar ik begin nu erg te twijfelen :( . Ik verwacht gewoon goeie service en wil geen brander terug die gebruikt is !

Ik wed dat deze brander door een klant is teruggebracht, die heeft zelf zitten peuteren om hem onzichtbaar te openen en heeft em daarna teruggebracht, en nu geeft norrod em zo weer aan mij !

Lekkere service ! :(

en ja ik BEN BOOS!

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 11:06 schreef FerryHeibrink het volgende:
[...]
en ja ik BEN BOOS!
En terecht ! Ik hoor wel vaker klachten over Norrod. Ik heb zelf een brander van Norrod gehad die voortdurend 'buffer-underruns' kreeg. Na veel geklooi, zonder succes, toch maar terug naar Norrod. Ze wilden 'em niet eens testen (beweerden dat ik eerst maar eens de firmware moest up-daten). Ik dus kwaad weggelopen en HP gebeld. HP stuurt me binnen 3 dagen een nieuwe toe die het perfekt doet, en twee dagen later komen ze de oude brander ophalen. Later bleek dus de buffer (1MB) kapot was. Dat is pas echte service. Bij Norrod zijn de prijzen goed, maar de service belabberd. :O

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 11:19 schreef ImaStar het volgende:

[..]

En terecht ! Ik hoor wel vaker klachten over Norrod. Ik heb zelf een brander van Norrod gehad die voortdurend 'buffer-underruns' kreeg. Na veel geklooi, zonder succes, toch maar terug naar Norrod. Ze wilden 'em niet eens testen (beweerden dat ik eerst maar eens de firmware moest up-daten). Ik dus kwaad weggelopen en HP gebeld. HP stuurt me binnen 3 dagen een nieuwe toe die het perfekt doet, en twee dagen later komen ze de oude brander ophalen. Later bleek dus de buffer (1MB) kapot was. Dat is pas echte service. Bij Norrod zijn de prijzen goed, maar de service belabberd. :O
Juist, en ik denk dat ik mijn shop survey ook maar eens laat aanpassen want zo goed is de service niet.

Ik ga straks eerst Norrod hoofdkantoor bellen en daar alles regelen.

Ik heb wel vaker gezeik gehad van "Nee meneer dat kan niet blabla" en wij hoofdkantoor gebeld en die zegt, nou dat valt me tegen van norrod zwolle, is geen probleem haal maar vervanging op en anders moeten ze maar groningen bellen, mijn naam is etc etc.

Dus ik ga straks om 1 uur Norrod grongingen bellen, neem alles op minidisc op want ik weet hoe het gaat daaro "Met wie heb je gebeld ? wij weten van niks"

Dan pak ik gewoon mijn MD en laat het ze horen!

Vobis zit er om de hoek, ik denk dat het nog wel de moeite kan zijn om daar m'n spullen weg te halen, ik heb er mijn 2e 40 gb schijf ook vandaan gehaald na veel trammelant met Norrod dat er geen schijven zijn, heb er ook een defecte schijf gehad etc.

Verwijderd

Dit geld het zelfde voor 1TO0 KLOTEN SERVICE

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 11:27 schreef aemg het volgende:
Dit geld het zelfde voor 1TO0 KLOTEN SERVICE
Meestal krijg ik het met een telefoontje naar groningen wel voor elkaar als het in zwolle niet lukt.

Verwijderd

Nou... jij kan nog best wel eens de pineut zijn!
Je hebt de brander gebruikt MET een verbroken zegel!! :(
Je had direct de winkel moeten bellen dat je hem niet eens zou inbouwen omdat de zegel verbroken is, nou staat de winkel volledig in zijn recht om jou niet eens meer te helpen! Bewijs maar eens dat jij zelf niet die zegel hebt verbroken.... :(:(

(dit is wel een doomscenario maar het zou je maar overkomen :( )

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 11:49 schreef IceFlame het volgende:
Nou... jij kan nog best wel eens de pineut zijn!
Je hebt de brander gebruikt MET een verbroken zegel!! :(
Je had direct de winkel moeten bellen dat je hem niet eens zou inbouwen omdat de zegel verbroken is, nou staat de winkel volledig in zijn recht om jou niet eens meer te helpen! Bewijs maar eens dat jij zelf niet die zegel hebt verbroken.... :(:(

(dit is wel een doomscenario maar het zou je maar overkomen :( )
correctie: De zegel is niet verbroken, er is aan gepeuterd, die zegel aan de onderkant. Die aan de zijkant die ervoor zorgt dat ie echt open gaat zonder verbreken zit er nog goed op.

Trouwens, dat soort geintjes moeten ze ECHT niet met me flikken want dan stuur ik al m'n klanten naar Vobis toe. Die heeft tenminste klantvriendelijkheid dat er iemand netjes gekleed naar je toe komt om je te helpen en niet zo'n toko waar je letterlijk een rij hebt dat je BUITEN staat te wachten.

En zoveel prijsverschil is er niet.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 10:04 schreef FerryHeibrink het volgende:Ik dus met volle moed aan de slag maar dat ding brand gewoon een soort hereoglieven, allemaal wolkjes ofzo op de cd ipv een egaal blauw deel.

De cd's zijn daarna onleesbaar in al mn 3 cdromspelers en de brander snapt er ook niks meer van.
Ik wil niet lullig doen hoor, maar dit klinkt als een kapotte IDE kabel. Vriend van me had precies hetzelfde, IDE kabel zat een breuk in... Suc6...

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Gvd, :(

NoRRoD is voor mij nu echt afgedaan!

Ik kom daar dus om gewoon een nieuwe te claimen maar ze willen het NIET doen.

Ik heb dus na een tijdje discussieren maar weer het ding afgegeven, kan ik gvd weer 5 weken wachten !!!!

Die big order van 30000 piek gaat mooi naar Vobis daar om de hoek, dit soort service is gewoon triest :'( .

Ik heb er nu in totaal zo'n 10000 gulden voor eigen gebruik naar toe gesleept, laat staan wat alle klanten die ik voor ze geworven heb er allemaal heen hebben gebracht. En dan gaan ze gvd twijfelen of ik die brander niet zelf heb kapot gemaakt |:( om een nieuw type te claimen. Daarom gaan ze gewoon weer een defecte opknappen om die weer te verkopen en joost mag het weten wat de vorige eigenaar er mee heeft uitgespookt :r . Vooral zo door gaan NOTrod.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 12:26 schreef ---X2--- het volgende:

[..]

Ik wil niet lullig doen hoor, maar dit klinkt als een kapotte IDE kabel. Vriend van me had precies hetzelfde, IDE kabel zat een breuk in... Suc6...
IDE kabel is goed, is allemaal nagekeken, het lezen van geperste cd's gaat ook goed in ik heb er nu als alternatief een xtra cd-rom ingehangen en die doet het ook perfect.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Het feit dat jouw brander niet meer leverbaar is, is het probleem van Norrod.. niet van jou.

Jij hebt een brander met garantie. Brander gaat kapot, jij krijgt een andere brander (zelfde merk/type.. maar een oude RMA brander). Norrod is NIET verplicht je een nieuwe brander te geven btw.

Maar goed, deze brander werkt OOK niet. Dus het originele probleem blijft bestaan. Het is aan de leverancier om dit probleem om te lossen en je een gelijkwaardig en functioneerde CD-Writer te geven, *binnen acceptabele tijd*.

En dat laatste is nogal belangrijk, 3 maanden op sturen naar Verwegistan is Norrod's probleem.. niet dat van jou.

Voor dit soort gevallen heb ik een rechtsbijstandsverzekering genomen (nou ja, voor *GROTERE* gevallen dan dit maar goed.. dit kan ook gebeuren). Voordeel van zo'n verzekering is dat je altijd kan nagaan of je in je recht staat en met relatief weinig moeite kan je je recht laten halen. Natuurlijk moet je wel eerst proberen er zelf met zo'n zaak uit zien te komen.

Overigens werkt het doorgaans prima als je gewoon vraagt naar de bedrijfsleider en het probleem uitlegt.. en daarbij ook uitlegt dat je volgens je rechtsbijstandsverzekering wel degelijk recht heb op een andere brander binnen acceptabele tijd. 9 van de 10 keer krijg je gewoon een andere brander na een goed gesprek.

Ga niet lopen schreeuwen of dreigen ofzo :) En ga ook niet in discussie met een 16 jarige parttimer.. die mogen vaak toch helemaal niets zelf regelen.

Snap niet dat computerwinkels zo moeilijk kunnen doen.. bij Dynabyte ruilde ik altijd die dingen gewoon om als er een klant mee aan kwam.. geen gezeur, hop een andere. Maar goed, dat was ook jaren geleden dat ik daar werkte. :)

Gewoon je niet gek laten maken.. je hebt recht op een gelijkwaardige brander binnen een acceptabele tijd. Dat Norrod dan 'gedwongen' wordt om je een duurdere brander mee te geven (sneller), dat is het probleem van Norrod. Door de verkoop van de originele brander zijn ze verplicht zich aan de garantie afspraken te houden. Dat ze ineens geen 8 speed branders meer hebben, daar kan jij niets aan doen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Leader98
  • Laatst online: 27-04 17:28
Is dit niet iets wat je in de Shop Survey moet doorgeven?
Als dit vaker voorkomt moeten wij Tweakers gewaarschuwd zijn en deze zaak vermijden.

Overigens wil op een nette maar indringende manier stennis schoppen in de zaak terwijl het druk is meestal wel tot een bevredigende oplossing leiden.

Succes!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 20:27
Wat een vervelende mensen daar dan zeg!

Ik heb al een paar keer wat kapot gehad dat ze gewoon vervingen:
een asus v7700 deluxe
een hd van 40 gig, ik kreeg gewoon een bon dat ik de oude kon inruilen, zodat ik m'n spullen nog kon backuppen op een nieuwe hd ( het meeste stond er nog op gelukkig). Toen heb ik een 7200 genomen ipv. een 5400, was natuurlijk ook nog goedkoper geworden :)

Dat is dus de service die ik van ze gewend ben.
Overigens kunnen ze geen pc's fatsoenlijk in elkaar zetten.

(ik zal dit verhaal ook maar even in de shopsurvey zetten :))

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
PS, hoe kan ik m'n shop survey aanpassen, dan moet ik er maar een paar mooie 4'en van maken.

En dit veranderd pas weer als ze mij weer tevreden kunnen stellen. Waarom geven die klojo's me dan niet meteen een nieuwe mee. daar heb ik zelf voordeel aan, ze maken geen pakketpost kosten, geen gehannes in die winkel wat weer tijd=geld kost. waren ze goedkoper uit geweest en was ik ook tevreden :(

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn (algemene) tips:
- als je belt, navragen en opschrijven met wie je gesproken hebt, zodat je de volgende keer dezelfde persoon aan de telefoon krijgt
- probeer concrete afspraken te maken
- niet boos worden: dit geeft mensen een excuus om af te weren. Gebruik beleefdheid en redelijkheid als wapens!!
- don't take no for an answer: rustige maar beslist doorvragen, net zolang doorgaan tot je iemand te pakken hebt die je wil helpen
- bel vantevoren op om te vragen of de baas er is en kondig even aan dat je langskomt
- eis geen onmogelijke dingen

Als laatste redmiddel: een rechtsbijstandverzekering. Dit is wel echt een laatste redmiddel, voor als je echt omhoog zit,normale communicatie niet meer werkt en er echt iets op het spel staat...

I reject your reality, and substitute my own.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 16:32 schreef _sNaRs_ het volgende:
Mijn (algemene) tips:
- als je belt, navragen en opschrijven met wie je gesproken hebt, zodat je de volgende keer dezelfde persoon aan de telefoon krijgt
- probeer concrete afspraken te maken
- niet boos worden: dit geeft mensen een excuus om af te weren. Gebruik beleefdheid en redelijkheid als wapens!!
- don't take no for an answer: rustige maar beslist doorvragen, net zolang doorgaan tot je iemand te pakken hebt die je wil helpen
- bel vantevoren op om te vragen of de baas er is en kondig even aan dat je langskomt
- eis geen onmogelijke dingen

Als laatste redmiddel: een rechtsbijstandverzekering. Dit is wel echt een laatste redmiddel, voor als je echt omhoog zit,normale communicatie niet meer werkt en er echt iets op het spel staat...
Ik PROBEER ook beleefd te blijven hoor.
Ik neem alle telefoongesprekken ook op, als er dan een belofte word gedaan dan kan ik het bewijzen.

• snars
  • Niet online
Overigens vind ik het wel logisch dat ze bij een wat ouder produkt de boel eerst willen opsturen. Groot kans dat jouw brander gerepareerd wordt en weer teruggestuurd. Stel nou dat ze jou meteen een nieuwe meegeven, zitten ze later met een gerepareerde tweedehands brander waar ze geen cent voor kunnen vragen. Dat het 5 weken duurt en dat je vervolgens weer een kapotte meekrijgt is natuurlijk om te huilen...maar wat ik probeer te zeggen is dat achter de winkel ook weer de importeur/fabrikant staat, en dat soms ook winkels gedupeerd worden door slechte service.

• snars
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 16:45 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Ik PROBEER ook beleefd te blijven hoor.
Ik neem alle telefoongesprekken ook op, als er dan een belofte word gedaan dan kan ik het bewijzen.
Je hoeft geen detective te spelen (dit wekt alleen maar irritatie op) maar wat je bijvoorbeeld kunt doen, als je telefonisch een afspraak maakt, is vragen 'Heeft U dit opgeschreven? Kan ik U hierover volgende week terugbellen?'

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 17:01 schreef _sNaRs_ het volgende:

[..]

Je hoeft geen detective te spelen (dit wekt alleen maar irritatie op) maar wat je bijvoorbeeld kunt doen, als je telefonisch een afspraak maakt, is vragen 'Heeft U dit opgeschreven? Kan ik U hierover volgende week terugbellen?'
nee maar dat ik dat opneem dat laat ik ook niet merken, maar ik heb vaker meegemaakt dat iemand zegt van kom maar langs dan word het geregeld en naderhand staan ze je raar aan te kijken en bewijs het dan maar eens!

• snars
  • Niet online
Dan vraag je toch gewoon naar degene die je net aan de telefoon hebt gedwongen je naam 3x in koeieletters op z'n voorhoofd te schrijven :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 17:11 schreef _sNaRs_ het volgende:
Dan vraag je toch gewoon naar degene die je net aan de telefoon hebt gedwongen je naam 3x in koeieletters op z'n voorhoofd te schrijven :)
Das nogal lastig want die gast die ik dan bel zit op het hoofdkantoor >:)

Zie je em al lopen daaro :o 8-)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ah, toch maar weer een klein complimentje :) ik ben eerlijk.

Mijn brander is inmiddels vervangen (heb em alleen nog niet kunnen testen!) maar ik ging vanmiddag naar NoRRoD voor een extra molex splitter voor m'n derde cdromspeler, kabel was 5 piek, ik geef hem geld maar hij nam het niet aan, hij zei "Je hebt lang genoeg gewacht op die brander, neem maar mee". Kijk dat vind ik aardig, tis maar 5 piek maar symbolisch toch wel oke :)

Misschien heeft NoRRoD dit topic gelezen >:)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 15 oktober 2001 17:06 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

nee maar dat ik dat opneem dat laat ik ook niet merken, maar ik heb vaker meegemaakt dat iemand zegt van kom maar langs dan word het geregeld en naderhand staan ze je raar aan te kijken en bewijs het dan maar eens!
Dat zou ik je afraden.
Buiten dat het blijk geeft van slecht vertrouwen is het ook niet toegestaan zonder toestemming van degene met wie je het gesprek voert.
Je bent dan nog strafbaar zelfs.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 23:34 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Dat zou ik je afraden.
Buiten dat het blijk geeft van slecht vertrouwen is het ook niet toegestaan zonder toestemming van degene met wie je het gesprek voert.
Je bent dan nog strafbaar zelfs.
Dat is onjuist.
Er worden ook speciale kastjes verkocht om gesprekken op te nemen. Bij grotere bedrijven (banken e.d.) is het zelfs standaard om alle telefoonverkeer te bewaren.

Je mag alles opnemen wat tegen je gezegt word mits er geen misbruik word gemaakt van de opnamen (op de radio uitzenden bijvoorbeeld) maar je kunt hierdoor wel zorgen dat een bedrijf de belofte moet nakomen.

Verwijderd

Ze hebben mijn defecte moederbord 2 dagen na omruil (half jaar mee bezig geweest om het voor elkaar te krijgen) gewoon weer te koop aangeboden op een compubeurs in Groningen als beursaanbieding (had 'm voor de zekerheid over 'gemerkt' in een hoekje).
Het is werkelijk om te kotsen :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r.

Gewoon ver uit de buurt blijven zou ik zo zeggen !

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik heb ook genoeg nare ervaringen met Norrod. Ik stuur echter meestal ff een mailtje naar verkoop@norrod.nl en helpdesk@norrod.nl Met hun reactie ga ik vervolgens naar de winkel. Als ik ze het mailtje laat zien, kijken ze ff vreemd, maar ik krijg mijn zin dan wel.

Ik heb nu nog een pc met een jetway 663as mobo. Deze pc wil soms gewoon niet posten. De ventilatoren en disken gaan wel draaien, maar ik krijg geen beeld. Het systeem boot ook niet. Dit is echter niet altijd het geval. Soms doet ie het wel. Op een andere lokatie doet ie het ook prima. Na terug brengen op de bekende lokatie geeft ie eerst geen problemen meer, maar na een paar dagen wel weer. Norrod zegt breng maar langs. Noem ff dat het moeilijk is om het probleem te reproduceren. Dan zullen ze hun best doen. M.a.w. waarschijnlijk vinden ze niets en zit ik met een rotte pc.

Wreckerrm

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op donderdag 18 oktober 2001 16:05 schreef lippo het volgende:
Ze hebben mijn defecte moederbord 2 dagen na omruil (half jaar mee bezig geweest om het voor elkaar te krijgen) gewoon weer te koop aangeboden op een compubeurs in Groningen als beursaanbieding (had 'm voor de zekerheid over 'gemerkt' in een hoekje).
Het is werkelijk om te kotsen :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r.

Gewoon ver uit de buurt blijven zou ik zo zeggen !
Dat valt wel mee hoor. Werd hij erg afgeprijst aangeboden? Of misschien in de grabbelbak? Kijk 'als nieuw' is natuurlijk discutabel .. aan de andere kant, als de klant er daadwerkelijk volledige garantie op krijgt dan valt het toch wel mee.

Enneuh dooie moederborden worden veelal vervangen *NIET* gerepareerd, ook niet bij de importeur. Ik heb zelf in een PC winkel gewerkt en ook mijn eigen bedrijfje gehad en ik heb nog nooit een "gerepareerd" moederbord terug gehad van de groothandel of importeur. Altijd een vervanging.

Misschien was je mobo helemaal niet dood? BIOSje geflashed en gaan met die handel?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• _JGC_
  • Nu online
Ik kwam na 4 maand erachter dat een bij hun gekochte geheugenmodule niet werkte.
Ik naar Norrod Leeuwarden:

Goeiedag, ik heb hier Juni een geheugenmodule gekocht en ik ben er gisteren pas achtergekomen waarom Direct3D spellen telkens crashen.

Ikke hem uitleggen dat ze in tests helemaal geen problemen zullen vinden en dat het alleen maar gebeurt icm mijn chipset en videokaart (heb het eerder met een Hyundai module gehad op dat bord met een Savage4, ben ik een half jaar aan't knutselen geweest)

Ik kreeg gewoon een andere module, was geen enkel probleem mee, hij ging ook niet vervelend doen van "Ik moet em ff testen, hee, hij werkt toch?"

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Had ik bij Mycom ook.. ik had een 128MB Infineon broodje dat NIET wilde werken in mijn server.. een P3/500 op een Abit BH6. Zowel onder Win2k/Sp2 als Win98SE bleef dat ding gewoon hangen.. Er zat al een PC100 Haaijoendai broodje in van 128MB maar ook toen ik die eruit haalde wilde de boel niet werken.

Ander Infineon geheugen uit mijn Tb900@1Ghz gehaald (256MB) .. werkte PRIMA in mijn P3/500. Toen maar dat Infineon 128MB bread in mijn Tb900@1Ghz gestopt. Wel werken. Eh? :?

Nou ja dan maar terug gegaan naar Mycom.. ze hebben dat ding wel getest maar niets gevonden. Ik tegen de erg-jonge-man uitgelegd dat ik dat wel verwachtte, probleem besproken en ik kreeg gewoon een andere Infineon 128MB bread mee. Die werkte wel gewoon.

Vraag me niet waarom die ene 128MB bread absoluut niet wilde werken.. (en ja hij zat er goed in en ik heb elk slot geprobeerd). Soms kunnen dingen een beetje raar lopen :)

Pagina: 1