Toetsenbord Probleem...

Pagina: 1
Acties:

• Tordek
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-11-2023
Hoi,

Ik heb hier voor me een Toshiba Satellite 220CS laptop waarvan vermoedelijk het toetstenbord naar de klote is... Als ik bijvoorbeeld op de 'a' druk, krijg ik 'ia'... Zo ook met de 'z' als ik daar op druk, krijg ik een 'kz' en zo kan ik nog wel even doorgaan...

Weet voor vrijwel 99,999 procent dat het een hardwarematig probleem is want hij doet dat zowel in windoze als in dos...

Moet het toetsenbord vervangen worden of zou er plotseling iets verkeerd staan in de bios of zo?

Graag een objectief antwoord...

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Is het lintkabeltje van het toetsenbord naar het mainbord niet losgeschoten of scheef gaan zitten?

Specs? Zie ondertitel...

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Je krijgt hetzelfde effect als er vocht in je TB zit.
Ik spreek uit ervaring ;)

• Tordek
  • Laatst online: 01-11-2023
Op maandag 15 oktober 2001 09:56 schreef DaDaJoker het volgende:
Is het lintkabeltje van het toetsenbord naar het mainbord niet losgeschoten of scheef gaan zitten?
Had gekunt, maar ik heb de laptop al open gehad en de connector voor toetsenbord naar mammabord al schoongemaakt maar daar ligt het dus niet aan...

Verder is het niet mogelijk om het toetsenbord verder open te maken omdat die dicht geplakt is... Anders had ik mischien even die sporen op het folie kunnen schoonmaken maar dat gaat dus helaas niet... :'(

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 15:11

SuperTrooper

Weet hoe het is

Zoals TP70 aka Georgio al zegt: 99% kans op vocht in je tb...
Dus of toch proberen je tb te slopen en schoon te maken... (en dan achteraf nog steeds een nieuwe nodig hebben omdat je 'm niet meer in elkaar krijgt >:)) of meteen een nieuwe halen...

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Verwijderd

Als het vocht is: een paar dagen wachten...

Maar het kan zijn dat je keyboard chipje kapot is...

Ik hoop het beste voor je..

Verwijderd

Ik denk toch wel dat je TB een beetje defeft zal zijn.. Ook omdat je voorbeelden die je gaf zeg maar hetzelfde zitten.. De A en de I ziten even ver uit elkaar als de Z en de K, dus er zal wel een probleempje zijn met je Chips van je Keyboard

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 15:11

SuperTrooper

Weet hoe het is

Ik heb een keer meegemaakt dat door vocht(Thee) een printbaantje was doorgeroest bij iemand en een ander baantje kortsluiting maakte.

Gaf wel grappige effecten, een paar toetsen deden het niet meer en andere gaven (ook) een paar letters tegelijkertijd...

Was op te lossen door alle roest te verwijderen en de kapotte prinbaantjes te connecten met zilververf oid (het was op een soort sheet, die printbanen dus solderen kon niet) maar ik had nog wat tb's in reserve, dus heb ik 'm maar een ouwe gegeven.

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

• sporthaas
  • Laatst online: 11-06-2012
Bijna zeker je toestenbord. Dan zal je je laptop op moeten sturen dan kunnen ze er een nieuwe in plaatsen. Zal wel een duur grapje worden!
Of je moet een beetje handig zijn en zelf aan de onderdelen kunnen komen!
Pagina: 1