Toon posts:

[DVD Rippen] Blauw/Rood strepen. Wat doe ik fout?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst: ik heb UTFS gedaan :)

Ik ben voor de gein eens bezig om een stukje DVD naar DivX te rippen. Nou heb ik geen DVD-speler, maar wel een VOB-file. Dus dat kan :)

Ik heb een paar ripping-guides gelezen, maar mijn probleem wordt daar helemaal niet in besproken. Ik gebruik Flask. Omdat het simpel is, en ik simpel wil beginnen.

Als ik een VOB naar AVI omzet heb ik dat bij snelle scene-overgangen, of van licht naar donker, dat er horizontaal rode en blauwe strepen zichtbaar zijn. Net alsof de kleurinformatie niet lekker decoden wil. Verder is de AVI wel in orde.

Ik kom dit probleem eigenlijk nergens tegen in guides. Ik heb wel geprobeerd of de-interlace hielp, maar dat was niet zo.

Het is een VOB-trailer van The Matrix. Ik neem aan een Amerikaanse. Zou NTSC/PAL het probleem kunnen zijn? Ik zie in Flask nergens een optie om daar iets van in te stellen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dat had ik ook bij een DVD van Mike Oldfield.
Bij snelle bwegende beelden kreeg ik een soort van interlacing effect... Na een beetje met de resolutie en instellingen gespeeld te hebben was het beeld wel goed, maar dat is natuurlijk niet bepaald dé oplossing.

Toch kan ik je aanraden om de Nandub guide op www.doom9.net eens te bekijken, het is een hele lap tekst maar het is een stuk simpeler dan dat het lijkt. En je krijgt aanzienlijk betere kwaliteit dan met Flask :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 17:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

[off-topic]
Ben je aan een nieuw icoon aan het werken HlpDsK ;)
[/off-topic]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 10:59 schreef MRic3 het volgende:
[off-topic]
Ben je aan een nieuw icoon aan het werken HlpDsK ;)
[/off-topic]
altijd :)

Verwijderd

Topicstarter
Up up up :)

• OMX2000
  • Laatst online: 16:50

OMX2000

By any means necessary...

vertel wat meer over welke codec je gebruikt (Divx 3.11/4.01/Mpeg) Gebruik je low/fast-motion codec?
En zoals hierboven gezegd is gebruik voor een top resultaat liever Nandub, of de makkelijkere Gordion Knot manier (is ook beschreven op www.doom9.net)... SBC encoding is voor divx 3.11 de beste manier om te coderen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 11:23 schreef OMX2000 het volgende:
vertel wat meer over welke codec je gebruikt (Divx 3.11/4.01/Mpeg) Gebruik je low/fast-motion codec?
En zoals hierboven gezegd is gebruik voor een top resultaat liever Nandub, of de makkelijkere Gordion Knot manier (is ook beschreven op www.doom9.net)... SBC encoding is voor divx 3.11 de beste manier om te coderen.
Ik weet dat NanDub beter is, maar ook met Flask hoort dit niet te gebeuren.

Ik gebruik 3.11 Alpha zonder SBC. Gewoon fixed bitrate. Het is ook maar op te proberen. Low-Motion, keyframe om de 3 seconden (toevallig deze keer) en bitrate van 900.

Het is een trailer van een paar minuten. Gewoon om te kijken hoe het moet. Ik maak al meer dan 2 jaar DivX of zo, alleen dan niet van VOB.

Dit fenomeen van die strepen moet toch bekend zijn lijkt me?

Verwijderd

Topicstarter
Een (1) royale kick dan maar :)

• OMX2000
  • Laatst online: 16:50

OMX2000

By any means necessary...

Het strepen fenomeen is volgens mij ook bekend, en ik heb begrepen dat je de laatste flask versie moet hebben. Ik raad je echt aan om eerst ff op www.doom9.net rond te hangen. Daar hebben ze ook een forum waar je meer info kunt vinden...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Pagina: 1