FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik denk dat het nagenoeg onmogenljk is zoiets daadwerkelijk uit te voeren. Hoe vaak worden typo's verbeterd.Op maandag 15 oktober 2001 08:56 schreef botoo het volgende:
Zoals bekend worden er heel vaak reacties ge-edit waardoor de moderaties ineens overdreven en/of volkomen fout lijken.
Kan er door de PM teruggezien worden wat de orginele reactie is geweest zodat hij de situatie helder kan beoordelen?
Ik denk wel dat het ut uitproberen waard is, maar op de vraag of het technisch haalbaar is al Femme een antwoord moeten geven ...
Ben ik ook bang voor, maar als de mogelijkheid er wel is, dan graag dusIk denk dat het nagenoeg onmogebnljk is zoiets daadwerkelijk uit te voeren. Hoe vaak worden typo's verbeterd.
typo's?
onmogebnljk
zoiets bedoel je?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
het moet toch mogelijk zijn om een orginele reactie in raw tekst in de databeest op te slaan
en te koppelen aan de ge-editte entry of ben ik nu wazig 
Maar het zou dan niet moeten gaan om edits met minder dan bijvoorbeeld 5 tekens, zeg maar de typo edit
en boven de 5 tekens dus wel opslaan en die al dan niet bestempelen met reactie wijziging, waarde beinvloeding
ofzo
Maar het zou dan niet moeten gaan om edits met minder dan bijvoorbeeld 5 tekens, zeg maar de typo edit
en boven de 5 tekens dus wel opslaan en die al dan niet bestempelen met reactie wijziging, waarde beinvloeding
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Verwijderd
Ik denk dat het opslaan van reacties (teksten) in het databeest wel zal kunnen, maar ik denk dat dat een behoorlijke belasting teweeg zal brengen, om het editten van reacties (na moderatie) te kunnen monitoren, zul je dus verschillende versies moeten opslaan.
Lijkt me niet helemaal onmogelijk, maar wel lastig te implementeren.
Maar ik ben dan ook geen databeest deskundige
Lijkt me niet helemaal onmogelijk, maar wel lastig te implementeren.
Maar ik ben dan ook geen databeest deskundige
Verwijderd
Ik denk eigenlijk ook dat dit wel te doen moet zijn. Drie dagen vasthouden ofzo en dan weer trashen.
Dit heeft natuurlijk alleen nut als een normale user zo'n reactie (troll/flame/warez/etc.) komt melden. Als een PM de reactie ziet en hij modereert/wijzigt hem staat deze immers al vast.
/me lijkt het wel zo makkelijk, er zitten sneaky types tussen
Dit heeft natuurlijk alleen nut als een normale user zo'n reactie (troll/flame/warez/etc.) komt melden. Als een PM de reactie ziet en hij modereert/wijzigt hem staat deze immers al vast.
/me lijkt het wel zo makkelijk, er zitten sneaky types tussen
Verwijderd
Ik denk dat Femme zich er dan maar eens over moet buigen, dat het handig voor de mod of PM is, lijkt mij idd ook, wat de consequenties zijn voor het databeest enzo, dat zal Femme moeten beoordelen.
Van mij mag dit punt op de wensenlijst onder punt 17.
AddedOp maandag 15 oktober 2001 12:25 schreef TgF het volgende:
Verwijderd
Mocht iemand dan nu commentaar hebben op dit punt (nummer 17) dan zoals afgesproken een nieuwe draad openen met je opmerking o.i.d erin.
/me ziet hele goede dingen gebeuren
/me ziet hele goede dingen gebeuren
Het lijkt mij eigenlijk niet zo heel moeilijk om te programmeren: je maakt gewoon een tabel, waarin je alle wijzigingen bijhoudt. Die hoef je alleen maar bij te werken als iemand daadwerkelijk een reactie wijzigt -> dat veroorzaakt dus nauwelijks belasting. Deze tabel moet dan een soort buffer zijn; de gegevens erin blijven slechts enkele dagen opvraagbaar.
Verder kun je het hele systeem gewoon intact laten en als een of andere PM of Adje (lief dan wel stout, of gewoon iemand die toevallig zo heet
) wil weten of de reactie gewijzigd is, zoek je gewoon in die tabel op reactieID en krijg je een overzicht van alle wijzigingen in die reactie.
Dit lijkt mij eerlijk gezegd minder werk/moeite/belasting dan bijvoorbeeld het aanklikbaar maken van moderaties (al hoewel dat tweede ook zeer wenselijk is).
Overigens zuigt /me het bovenstaande allemaal uit zijn duim, er kan goed helemaal niets van kloppen. /me heeft dan ook geen grote hardwaresite.
Verder kun je het hele systeem gewoon intact laten en als een of andere PM of Adje (lief dan wel stout, of gewoon iemand die toevallig zo heet
Dit lijkt mij eerlijk gezegd minder werk/moeite/belasting dan bijvoorbeeld het aanklikbaar maken van moderaties (al hoewel dat tweede ook zeer wenselijk is).
Overigens zuigt /me het bovenstaande allemaal uit zijn duim, er kan goed helemaal niets van kloppen. /me heeft dan ook geen grote hardwaresite.
Never stop seeking what seems unobtainable...
* Felicia weet hopelijk iets meer van databases (tenminste dat mag ik hopen na 3 jaar access en een jaar SQL).Op maandag 15 oktober 2001 13:31 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Mijn punt:
Als ik het goed heb is sql/my-sql volledig programmeerbaar waarbij je dus bepaalde dingen kan verplaatsen door commando's naar andere tabellen. Dat houd in dit geval dus in dat je het originele bericht naar een andere table wordt verplaatst. De nieuwe reactie vervangt zoals gewoonlijk de oude reactie. Bij het verplaatsen van de reactie naar de nieuwe tabel kan je er een time-limit in programmeren (in de zin van: is ie 2 dagen oud, dump reactie
Mocht ik het fout hebben zou ik het graag willen horen BTW
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
Als ik Femmes programmeerstijl een beetje ken, zou hij een dergelijke tabel gewoon een aantal keer per dag nalopen of hij al opgeschoond kan worden. Het maakt natuurlijk niets uit of reacties na 4 dagen of na 4 dagen en 6 uur verwijderd worden, bij wijze van spreken...Op maandag 15 oktober 2001 15:16 schreef wauskes het volgende:
...
Ik denk dat het moeilijkste is om die time-limit bij te houden. Als dat gebeurd dan heb je dus gewoon het probleem bij een verkeerde manier dat hij heel mooi 100% cpu pakt om even constant op te letten of die reactie dus weg mag. Maar door een statement in te voegen kan dit drastisch omlaag gebracht worden (weet niet welke).
...
Never stop seeking what seems unobtainable...
Precies, dat is waar ik doeldeOp maandag 15 oktober 2001 15:19 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Als ik Femmes programmeerstijl een beetje ken, zou hij een dergelijke tabel gewoon een aantal keer per dag nalopen of hij al opgeschoond kan worden. Het maakt natuurlijk niets uit of reacties na 4 dagen of na 4 dagen en 6 uur verwijderd worden, bij wijze van spreken...
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
Pagina: 1