Toon posts:

Welke processor kan in een ms-6198 rev.1???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
I'm lost....

Ik ben op zoek naar welke (snellere) processor ik kan plaatsen in een ms-6198-rev.1 (socket370) mobo. :9

Kijk ik op de MSI site, daar vind ik wel een lijst met supported CPU's, maar nix boven PIII-800EB helaas (ik draai nu met een PIII/667 FSB133 dus dat vind ik de moeite niet). Op de site echter staat dat ze BIOS v2.00 gebruiken. Kijk ik daarna bij "BIOS" zie ik dat de laatste BIOS voor dit board v1.6 is?!?! |:(

Oftewel: Wie weet welke CPU's er nu ECHT lopen op dit board?

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 17:32
op mijn ms-6321 kunnen volgens MSI zelf tot en met de 933Mhz pIII geplaatst worden, ik heb er anders wel 1Ghz op gezet en die werken op zich prima (al wordt de ene wat warmer als de andere, zie mijn topic hierover)... Dus wat op de site van MSI staat kan op zich wel in twijfel getrokken worden imho...

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 22:12
He Easy... Heb precies hetzelfde mobo.. ook Revisie 1

Je moet effe goed lezen... Bios voor Revisie 1 gaat tot 1.6 ja, maar dat is een AMI-bios! ;)

Bios voor hogere revisie gaat tot 2.00, maar dat is dus een AWARD-bios... oftewel die kan jij niet gebruiken! :(

Bij mij zit er nu ook een PIII 800EB in...
Als je echt hoger wil,dan moet je denk ik toch voor een ander mobo gaan zoeken...
Tis wel een stabiel mobo... maar absoluut geen extra mogelijkheden... :(

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 22:12
ps: Uhmmm... je zegt dat je een 677Mhz draait....
Maar waarom staat er in je signature dan een P3 800???? |:(

(Kleine edit) ;)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 11:03 schreef Griffin2k het volgende:
He Easy... Heb precies hetzelfde mobo.. ook Revisie 1

Je moet effe goed lezen... Bios voor Revisie 1 gaat tot 1.6 ja, maar dat is een AMI-bios! ;)

Bios voor hogere revisie gaat tot 2.00, maar dat is dus een AWARD-bios... oftewel die kan jij niet gebruiken! :(

*KNIP*
Nou ik d8 ik heb goed gelezen... Ze hebben het over een *REVISIE 1* mobo.... HOE kunnen ze nou ooit een v2.0 BIOS op een revisie 1 mobo plakken dan???? Ikke nie snap :?

Want in het BIOS lijstje staat dus die BIOS v2.00 *alleen* voor revisie 2 mobo's.... :r

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 11:05 schreef Griffin2k het volgende:
ps: Uhmmm... je zegt dat je een 677Mhz draait....
Maar waarom staat er in je signature dan een P3 800???? |:(

(Kleine edit) ;)
Owwww gosss

Wil je dat ECHT weten??? Nouwwwww zie ook andere postings ergens.... Ik had dus een PIII-800 gekocht en die wou maar niet stabiel lopen. Dus ik uiteindelijk de BIOS geflashed, hielp niet. Maar toen de CMOS geleegd (met de jumper) En ja hoor gelijk stabiel!!!

Maar wat is nu het verhaal??? Bij het booten heb ik nu ineens een PIII/667 ?!?!?! Oftewel het lijkt erop alsof de leverancier mij een poot heeft uitgedraaid en met een of andere vage CMOS patch overclocked heeft ofzo...???? Ik d8 dat dat onmogelijk was maar goed...

Ik zag bij het sleutelen ook een sticker met PIII/667 erop geplakt in een hoekie... maar gekocht dus als een 800EB!!!!

Ik heb nog niet de moeite genomen de koeler te verwijderen en te zien wat er nu echt op de chip staat... Maar ik ben bang dat ik het wel weet!!

Hoe dan ook, dat is wel iets wat ik ga doen... En OOOOWWW wee als ik ontdek dat het een 667 is, hopelijk kan ik de bon nog ergens vinden, eerlijk gezegd weet ik geeneens of daar wel 800Mhz op staat!!!!!

:( GRRRRRRR :(

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 15 oktober 2001 11:32 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

Owwww gosss

Wil je dat ECHT weten??? Nouwwwww zie ook andere postings ergens.... Ik had dus een PIII-800 gekocht en die wou maar niet stabiel lopen. Dus ik uiteindelijk de BIOS geflashed, hielp niet. Maar toen de CMOS geleegd (met de jumper) En ja hoor gelijk stabiel!!!

Maar wat is nu het verhaal??? Bij het booten heb ik nu ineens een PIII/667 ?!?!?! Oftewel het lijkt erop alsof de leverancier mij een poot heeft uitgedraaid en met een of andere vage CMOS patch overclocked heeft ofzo...???? Ik d8 dat dat onmogelijk was maar goed...

Ik zag bij het sleutelen ook een sticker met PIII/667 erop geplakt in een hoekie... maar gekocht dus als een 800EB!!!!

Ik heb nog niet de moeite genomen de koeler te verwijderen en te zien wat er nu echt op de chip staat... Maar ik ben bang dat ik het wel weet!!

Hoe dan ook, dat is wel iets wat ik ga doen... En OOOOWWW wee als ik ontdek dat het een 667 is, hopelijk kan ik de bon nog ergens vinden, eerlijk gezegd weet ik geeneens of daar wel 800Mhz op staat!!!!!

:( GRRRRRRR :(
Dat klinkt alsof je behoorlijk genaaid bent, waar heb je die cpu gekocht ?
En misschien draai je op 100mhz fsb ? ipv. 133 ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 12:10 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Dat klinkt alsof je behoorlijk genaaid bent, waar heb je die cpu gekocht ?
En misschien draai je op 100mhz fsb ? ipv. 133 ?
Hummm het ging om een compleet systeem, een Heart PC... Maar schiet nou niet gelijk Heart af voordat ik 100% zeker ben (oftewel mijn bon zegt 800MHz en mijn CPU zegt 667MHz)

De fsb loopt op 133, voorheen *moest* ik de fsb op 100 zetten om het geheel stabiel te houden, nu "mag" ik weer wel op fsb133.
Pagina: 1