Als ik naar deze link kijk denk ik: wow dat klinkt mooi, maar nu vroeg ik mij af of je nog een verplicht formaat water resevoir nodig hebt, en of die gevuld moet zijn met een bepaald soort water, en koelt dit systeem ook de psu. Kan de waterunit iedere maat hebben? Hoeveel stiller wordt het systeem? Heeft en syteem nog een airflow nodig??? Moet het waterresevoir een open bovenkant nodig, om met de fan overheen te blazen om hem te koelen??
Verwijderd
nog een verplicht formaat water resevoir nodig hebt
-Als ik het goed begrepen hebt heb je zelfs geen waterresvoir nodig zit aan het pompje vast. Het is wel aan te raden om een resevoir te nemen dan warmt het water niet zo snel op. De grote mag je verder zelf bepalen.
en of die gevuld moet zijn met een bepaald soort water
-Je gebruikt gedistileerd water hier zit geen kalk in zoals gewoon water wat zich in je koel systeem afzet waardoor de koelende werkende omlaag gaat. Eventueel zijn er nog speciale toevoegingen voor in gedistileerd water.
en koelt dit systeem ook de psu
- Nee het koelt aleen de cpu (en misschien de grafische kaart maar dat weet ik niet heb het niet zo goed gelezen)
Hoeveel stiller wordt het systeem?
-Je hebt niet meer zo'n snelle 60 mm. koeler op je heatsink nodig waardoor hij stiller wordt. Je daar ipv een 80 mm. fan op je radiator nodig die je eventueel natuurlijk op 7v kan laten werken.
Dus je hebt dan nog 2 80 mm. fan's nodig 1 in je voeding en 1 op radiator.
Heeft en syteem nog een airflow nodig???
- Er is nog steeds warmte ontwikkeling in je PC door andere hardware dus in princiepe JA. Maar het ligt er dus aan of de fan in de voeding voldoende is.
Moet het waterresevoir een open bovenkant nodig, om met de fan overheen te blazen om hem te koelen??
- Liever niet dan komt er rommel en stof in het water wat later problemen kan geven door bijv. verstoping. Her water wordt gekoeld door een radiator dus zulk soort dingen als jij noemt heb je niet nodig.
-Als ik het goed begrepen hebt heb je zelfs geen waterresvoir nodig zit aan het pompje vast. Het is wel aan te raden om een resevoir te nemen dan warmt het water niet zo snel op. De grote mag je verder zelf bepalen.
en of die gevuld moet zijn met een bepaald soort water
-Je gebruikt gedistileerd water hier zit geen kalk in zoals gewoon water wat zich in je koel systeem afzet waardoor de koelende werkende omlaag gaat. Eventueel zijn er nog speciale toevoegingen voor in gedistileerd water.
en koelt dit systeem ook de psu
- Nee het koelt aleen de cpu (en misschien de grafische kaart maar dat weet ik niet heb het niet zo goed gelezen)
Hoeveel stiller wordt het systeem?
-Je hebt niet meer zo'n snelle 60 mm. koeler op je heatsink nodig waardoor hij stiller wordt. Je daar ipv een 80 mm. fan op je radiator nodig die je eventueel natuurlijk op 7v kan laten werken.
Dus je hebt dan nog 2 80 mm. fan's nodig 1 in je voeding en 1 op radiator.
Heeft en syteem nog een airflow nodig???
- Er is nog steeds warmte ontwikkeling in je PC door andere hardware dus in princiepe JA. Maar het ligt er dus aan of de fan in de voeding voldoende is.
Moet het waterresevoir een open bovenkant nodig, om met de fan overheen te blazen om hem te koelen??
- Liever niet dan komt er rommel en stof in het water wat later problemen kan geven door bijv. verstoping. Her water wordt gekoeld door een radiator dus zulk soort dingen als jij noemt heb je niet nodig.
Als je het systeem inline bouwt is helemaal geen reservoir nodig, als je met een dompelpomp gat werken moet het natuurlijk groot genoeg zijn voor je pomp en aansluitingen.
Als vloeistof gebruik je gedemineraliseerd water (met eventueel een toevoeging tegen corrosie en algen)
Als je je radiator onder aan de PSU hangt blaast de fan ook door de psu en kan de fan an de voeding weggelaten worden.
Je moet hier natuurlijk wel de ruimte voor hebben.
Een beetje radiator past een 120mm fan op, is een stuk stiller dan zo'n jankende 60mm.
Hoeveel stiller ligt natuurlijk aan hoeveel lawaai je PC nu maakt. Denk bijvoorbeeld ook aan je harde schij(f)ven.
Er is nog wel wat flow nodig voor de rest van de componenten en de fan van je radiator moet ook ergens z'n lucht vandaan halen.
Als vloeistof gebruik je gedemineraliseerd water (met eventueel een toevoeging tegen corrosie en algen)
Als je je radiator onder aan de PSU hangt blaast de fan ook door de psu en kan de fan an de voeding weggelaten worden.
Je moet hier natuurlijk wel de ruimte voor hebben.
Een beetje radiator past een 120mm fan op, is een stuk stiller dan zo'n jankende 60mm.
Hoeveel stiller ligt natuurlijk aan hoeveel lawaai je PC nu maakt. Denk bijvoorbeeld ook aan je harde schij(f)ven.
Er is nog wel wat flow nodig voor de rest van de componenten en de fan van je radiator moet ook ergens z'n lucht vandaan halen.
Een cliche is ooit origineel begonnen
Stel dat er geen videocooler bij zit, is het dan wel mogelijk om er een soort uitbreiding bij te maken die je psu en video kaart meeneemt? Of heb je daar dan een sterkere pomp voor nodig, want hij dan natuurlijk wel meer weerstand.
Op dit moment heb ik mijn gehele pc zodoende omgebouwd dat hij een in houten behuizing zit samen met mijn tft monitor, maar daar heb ik nog wel een beetje een probleem met de warmte. (nee helaas geen foto's ik heb geen webcam oid
)
Op dit moment heb ik mijn gehele pc zodoende omgebouwd dat hij een in houten behuizing zit samen met mijn tft monitor, maar daar heb ik nog wel een beetje een probleem met de warmte. (nee helaas geen foto's ik heb geen webcam oid
Eigenlijk best flauw, ik kan een hoop maken met mijn handjes, maar van de techniek lijk ik soms de ballen verstand te hebben, maar zo heeft ieder zijn specialiteit.
Als ik die set zo bekijk zit er wel een koelblokje bij voor een grafische kaart, zo niet, dan is dat natuurlijk altijd te maken.
Een PSU aanpassen is al wat lastiger aangezien de aanwezige koelvinnen soms onder spanning staan (en steek je fikken niet zomaar in een PSU, sommige onderdelen staan onder hoogspaaning , ook als ie uit staat)
Ik vindt dat setje er trouwens een beetje amateuristisch uit zien.
Een PSU aanpassen is al wat lastiger aangezien de aanwezige koelvinnen soms onder spanning staan (en steek je fikken niet zomaar in een PSU, sommige onderdelen staan onder hoogspaaning , ook als ie uit staat)
Ik vindt dat setje er trouwens een beetje amateuristisch uit zien.
[/i]Ik vindt dat setje er trouwens een beetje amateuristisch uit zien. [i]
Hmm weet jij dan een beter setje?? *please*
Hmm weet jij dan een beter setje?? *please*
Een setje zou ik zo niet weten, zelf iets samenstellen lijkt me beter.
Ik ben nu zelf bezig met een opstelling met:
Sicce Nova pompje (http://www.sicce.com/sito/data/prodotti/hightech/nova.htm)
BlackIce radiator (http://www.hwlabs.com/products/blackice.htm)
Dangerden Maze2 (http://www.dangerden.com/test/mall/water_block.asp)
(Zoals je op de dangerden-site kunt zien zijn er ook video/chipset koelers)
Als je een simpele PC hebt die weinig warmte genereert zou dat aquacool setje misschien wel genoeg zijn, voor een opgefokte Athlon weet ik dat zo net nog niet.
Lees de nodige reiews over verschillende onderdelen en stel zelf een setje samen (liefst bij 1 verkoopadres, scheelt verzendkosten)
O ja, ik heb dit alles via http://www.oc-shop.com/
Zelf een koelblok knutselen kan natuurlijk ook, een autokachelradiator bij de sloop halen en een pompje bij een aquariumspeciaalzaak (met ook wat slang) en je bent er ook
Ik ben nu zelf bezig met een opstelling met:
Sicce Nova pompje (http://www.sicce.com/sito/data/prodotti/hightech/nova.htm)
BlackIce radiator (http://www.hwlabs.com/products/blackice.htm)
Dangerden Maze2 (http://www.dangerden.com/test/mall/water_block.asp)
(Zoals je op de dangerden-site kunt zien zijn er ook video/chipset koelers)
Als je een simpele PC hebt die weinig warmte genereert zou dat aquacool setje misschien wel genoeg zijn, voor een opgefokte Athlon weet ik dat zo net nog niet.
Lees de nodige reiews over verschillende onderdelen en stel zelf een setje samen (liefst bij 1 verkoopadres, scheelt verzendkosten)
O ja, ik heb dit alles via http://www.oc-shop.com/
Zelf een koelblok knutselen kan natuurlijk ook, een autokachelradiator bij de sloop halen en een pompje bij een aquariumspeciaalzaak (met ook wat slang) en je bent er ook
Hmm klinkt idd niet slecht, maar het is niet mijn doel om hiermee mijn p3 over te klokken. De eerste instantie is hem weer op normale temperatuur te krijgen. Momenteel draait hij namelijk op een temp. van 52c als ik hem niet hevig gebruik maar wel de case dichtheb, heb ik hem open bereikt hij amper de 35c 
Misschien kan ik idd wel een video-koeler bestellen en hem op dit setje aan sluiten.
Dan heb ik een redelijk gekoeld systeem en alles, ohja ik moet mijn psu ook nog koelen
okay okay okay............ hoeveel kostte een dergelijk setje dan bij jou? Hij moet wel uitermate stil blijven!!
Misschien kan ik idd wel een video-koeler bestellen en hem op dit setje aan sluiten.
uhm, hier ga je de mist inOp maandag 15 oktober 2001 09:30 schreef Stippie het volgende:
nog een verplicht formaat water resevoir nodig hebt
het maakt niet uit of je een groot of een klein reservoir hebt, alleen de opwarmingstijd maakt uit. En daar kan je koelsysteem niet op berusten. Het beste is om een klein reservoir te maken, is nl wel zo makkelijk met het plaatsen van je systeem
Moohaha! Een P3 @ 52 graden? Op hoeveel looptie 
52, TJEESUS, da's even warm als me TB'tje
52, TJEESUS, da's even warm als me TB'tje
Op maandag 15 oktober 2001 16:24 schreef Ganymedus het volgende:
Hmm klinkt idd niet slecht, maar het is niet mijn doel om hiermee mijn p3 over te klokken. De eerste instantie is hem weer op normale temperatuur te krijgen. Momenteel draait hij namelijk op een temp. van 52c als ik hem niet hevig gebruik maar wel de case dichtheb, heb ik hem open bereikt hij amper de 35c
Hij loopt 1ghz, serieus heeft hij altijd gedaan, hij is geheel opgebouwd uit componenten uit de aldi pc van een tijdje geleden. Ik heb alles eruit gesloopt, kast weggedonderd, pc opnieuw opgebouwd alleen dan in een compacte behuizing. Ik denk ook dat daar het probleem zit, mijn video kaart (geforce 2 gts) wordt ook zo enorm heet
Die 3 dingen die ik hier boven noem komen al bijna op de 350 piek (koelblok 145, rad 155 en pomp 46)
Een radiator van de sloop kost je denk ik 25 piek en als je zelf een koelblok flanst ben je ook een stuk goedkoper uit.
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.
Een radiator van de sloop kost je denk ik 25 piek en als je zelf een koelblok flanst ben je ook een stuk goedkoper uit.
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.
Bij het bedoelde setje zit een videoblok. Een reservoir zit aan de pomp. Je hebt dus eigenlijk alleen een plons water nodig.
Hey dat is beter, dus die kan ook op mijn geforce2 GTS?? Cool, moet ik enkel nog een oplossing vinden voor mijn psu.
Bedankt :-)
Bedankt :-)
Als ik de fans nu vervang voor 120 mm fans, moet ik dan ook papst hebben? Aangezien iedereen claimt dat die de beste zijn op 80 mm gebied.
Pagina: 1