Toon posts:

PHP cronjob: CGI versie ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor mijn site een nachtelijke cronjob opzetten die allerlei stats maakt e.d. Momenteel doe ik dat via een pagina stats.php en dan via wget die pagina elke nacht aanroepen.

Het probleem is nu echter dat onze max_execution_time op de server op 5 seconden staat, en dat script heeft meer tijd nodig dan die 5 seconden. Dus dat stopt gewoon midden in het rekenen. Die 5 seconden kan niet omhoog, want er zijn teveel users met endless-loop scripts en als we die 5 seconden omhoog gooien gaat onze server binnen de kortste keren plat door geheugen tekort.

Ik wilde nu de CGI versie van PHP gebruiken (apt-get install php4-cgi op een Debian SID server), maar die CGI versie doet raar. Kennelijk kan ik alleen PHP scripts runnen als root, als gewone user doet hij niks.

Is er iemand die al ervaring heeft met PHP CGI versie onder Linux ? Of is er een betere manier om mijn cronjob te schedulen ? Ik kan natuurlijk ook Perl gaan gebruiken, maar ik blijf toch liever met PHP doorwerken, omdat ik daar al de code voor heb.

alvast bedankt voor alle zinvolle replies

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt al, lang leve de search functie :)
code:
1
2
3
4
5
6
(karel@cartman:~)$ less test.php
#!/usr/local/bin/php -q

<?
echo "Werkt dit ?"
?>