Mogelijke oplossing hakkerig scrollen in 2k/XP

Pagina: 1
Acties:

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Topicstarter
Ik had onder Windows 2000 en XP het probleem dat mijn scrollwieltje soms niet goed werkte, bijv. de eerste 2 scrollklikjes wilde hij niet scrollen, maar de daaropvolgende klik scrollde hij ineens voor 3 klikjes tegelijk, heel irritant dus zo schokkerig :(

Maar voor de mensen die net als ik problemen hadden/hebben met het scrollwieltje van de Logitech muis onder Windows 2000/XP heb ik een mogelijke oplossing.

Run regedit en Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Logitech\MouseWare\CurrentVersion\Technical

Zet vervolgens bij MouseHookDllEnable de waarde van 1 naar 0 en het probleem is opgelost, tenminste bij mij was dat wel zo.

Ik heb dagenlang lopen zoeken naar de oplossing voor het "hakkerige" scrollprobleem en ik ben ook erg blij dat ik het gevonden heb >:)

Nou maar hopen dat ik hiermee een aantal mensen geholpen heb :)

MzL :)

I love watercooling

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Bij mij deed het probleem pas voor nadat ik de nieuwste Logitech drivers voor XP had geinstalleerd :? ...snel weer eraf dus.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:22
ik heb de em_exec.exe van de 9.41 drivers vervangen voor die van de 9.01 drivers. Dat lost het probleem namelijk ook op.

Verwijderd

Ik heb dit ook wel eens gehad, ik zal de tip onthouden :).

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 12:45 schreef biobak het volgende:
ik heb de em_exec.exe van de 9.41 drivers vervangen voor die van de 9.01 drivers. Dat lost het probleem namelijk ook op.
Ja ik weet dat het aan de em_exec ligt, want als je die uitschakelt dan kan ik weliswaar niet meer "dubbelklikken" met mijn scrollwieltje, die functie heb ik eronder zitten namelijk, maar scrollen gaat dan wel goed!

Maar ja dan moet je wel die 9.01 hebben he... ;)
Zou je die kunnen mailen toevallig? (alleen de em_exec.exe dus, hij is zo'n 35kb schat ik)
Ik bedoel 't is toch geen warez of zo
:)

Laat maar... de 9.0.0.0 (hoeveel nullen wil je hebben ;) ) versie voldoet ook, toch makkelijk oudere CD's :)

I love watercooling