Toon posts:

Wat is het vermogen van een Silverado?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het proberen te vinden op www.noisecontrol.de, maar helaas.
Weet iemand het vermogen van een Silverado? Dus het aantal watt?

Of hoeveel ampére liever nog. Dan kan ik het uitrekenen voor 12, 10, 8 en 6 volt.

En nog een 2e vraagje:

Op de site van Noisecontrol staat dat het toerental in fluistermodus (6 volt) 1300 rpm is. En in standaardmodus 1800 rpm.

Mijn Silverado loopt op 6 volt, maar hij zit op 2350/2400 rpm. Toen hij nieuw was was dat eerder 1900 rpm. Dat is dus bijna dubbel zo snel als dat hij zou moeten draaien. Hij zit echt op de 6-volt kabel. Die blauwe (met label: 6v).

Hoe kan dat?

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
vermogen ? geen idee gewoon aansluiten

1300 rpm op 6 v?
ik heb 4000 rpm op 12v. kweet niet hoe je daar bij komt

\0/

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Ik denk dat ie bij verschillende voltages ook een verschillend aantal ampere gebruikt, een eenduidig antwoord is dan niet te geven.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Staat er helemaal niets op die fan ? Het is een Nidec Gamma, twee stuks, niet ?

Verwijderd

Ik heb ook een Silverado, bij mij loopt hij op 6 volt op zo'n 2200-2300 rpm... dus jouw waarden kloppen wel.. De genoemde 1300rpm klopt dus niet.... type-foutje misschien ??

R.

Verwijderd

Topicstarter
Maar zijn die gegevens niet bekend?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

waarvoor wil je het eigenlijk weten ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 13:23 schreef martijn12345 het volgende:
waarvoor wil je het eigenlijk weten ?
Ik wil weten of het meer dan het max. vermogen is voor m'n fanheaders (3 watt, 5 watt?). En ik wil ze gaan schakelen met een fanbus. Wel fijn om te weten wat het vermogen is dan :)

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik denk niet dat ze buiten de 5 volt spec. van je moederbord gaan.
Want dan zou ie Delta HP achtige toeren moeten draaien.

Als ik jou was zou ik Aconto eens mailen. Die hebben mijn emails altijd zeer snel, en in keurig engels beantwoord.
het is een dure koeler, en de service van de makers is van hetzelfde nivo. Dus die kunnen je ongetwijfeld helpen.

Geen inspiratie

• Raafz0r
  • Laatst online: 20-08 15:25
Pak gewoon een multimeter, en strip een eindje van die draadjes, immers, meten is weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen Multimeter. Wel een Silverado. En die draait nu van de fanheaders. Zal ook wel goed gaan, maar dan wil ik nog graag weten wat het vermogen is :)

• Raafz0r
  • Laatst online: 20-08 15:25
Tip twee: Koop een multimeter, voor 25 piek bespaar je je veel werk bij elke electronica mod. Zonder een multimeter was ik er nooit achter gekomen dat ik toch de labeltjes van 2 draadjes van m'n fanbus verwisseld had.
Pagina: 1