Toon posts:

Cooling voor AMD thunderbird 1.4 GHz!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een A7V266 moederbord, een thunderbird 1.4 GHz en ik heb als cooler de 5E34B3-H van Spire orb (meer info over deze cooler is te vinden op www.spirecoolers.com). Maar mijn CPU wordt best wel heet, want hij bereikt soms de 80 graden terwijl ik dan gewoon zit te gamen of iets te downloaden. Weet iemand waardoor dit komt???? En wat ik hier eventueel tegen kan doen???

Alvast bedankt!!

Ps. De temp. van mijn moederbord zit rond de 35 graden, is dit normaal of is dit ook te hoog?

Verwijderd

Heb je nog extra case fans in je computer zitten? Zo nee , zet er dan 2 in ofzo, 1 voorin 1 achterin. En die spire koelers staan er niet om bekend om goed te koelen.

Verwijderd

Topicstarter
To > D. Patty

De bus clock van mijn A7V266 staat volgens mij op 133 MHz (Waar kan ik precies zien hoe hoog deze is??). En hoe kan ik deze veranderen naar 266 MHz?????

• snarf31
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-12-2021

snarf31

knutsel de knutsel :))

dat probleem had ik vandaag ook al bij iemand ging ook op naar de 70 / 80 graden maar hier ligt het puur aan de cooler { wazig ding wat je bij norrod erbij krijgt }
nou is mijn vraag weer aan jou heb jij dat bord op de 1400 stabiel kunnen krijgen ik dus niet op geen enkele manier !
draaid maar iets lager maar op die 1400 krijg ik hem echt niet , stabiel dan hé ;)
heb al een fop38 voor die gast in besteling gezet
als die hem niet Koel krijgt weet ik het ook ff niet meer

• D-Three
  • Laatst online: 00:31
80 graden?!? Zo zal jouw CPU geen lang leven beschoren zijn. En ik die dacht dat 52 graden veel te warm was voor mijn 1.4GHz? 80 graden en dat terwijl de temperatuur in jouw kast maar 35 graden bedraagt? Gooi er maar gauw die cooler uit en installeer vlug nieuwe cooler en wat Artic Silver!

• snarf31

snarf31

Op maandag 15 oktober 2001 01:39 schreef surgeon het volgende:
To > D. Patty

De bus clock van mijn A7V266 staat volgens mij op 133 MHz (Waar kan ik precies zien hoe hoog deze is??). En hoe kan ik deze veranderen naar 266 MHz?????
is 2x dus 266
ben er niet helemaal in thuis in die ddr uitleg maar het klopt wel

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet echt wat je bedoelt met *2, want voor zover ik in Asus Probe heb kunnen zien is de external clock van mijn CPU 133 MHz.

• snarf31

snarf31

Op maandag 15 oktober 2001 01:51 schreef surgeon het volgende:
Ik snap niet echt wat je bedoelt met *2, want voor zover ik in Asus Probe heb kunnen zien is de external clock van mijn CPU 133 MHz.
loopt op dubbele snelheid .....
probeer de search maar even vindt je genoeg erover

Verwijderd

Ik heb dus ook een AMD Thunderbird 1,4.
M'n mobo is ABIT KT7A.
Koeler die ik heb is Coolmaster EP5-6I11 voor 29 piekjes.
M'n processer wordt hiermee maximaal eens 55 graden Celsius, maar dan heb ik hem ook hard aan het werk.
En de temp in m'n kast hangt zo rond de 35 graden ergens.

Verwijderd

DDR oftewel Double Data Rate. Als jij je computer opstart zie je onder je Procssor snelheid 266Mhz staan.

Maar heb je er nu casefans in opzitten? Zoniet, koop morgen er gelijk 2 ,eentje voorin eentje achterin.

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 20:24

Tuinhark

Retro

Mijn TB1.4 (+ Asus A7M266) doet 54 (CPU) en 45 (MOBO). Geen id wat voor koeler er op zit. Themaltake denk ik... Er zou een SuperOrb op komen, maar dat issem dus niet. Denk dat dat maar goed is ook. :9

BTW, dit is idle* ) met case dicht, zonder extra coolers. Met case open is het gleuf ik allebei 10 graden koeler.

* ) This means normaal gebruik (internetten, downen, niet gamen, etc). Koe oid is niet aanwezig.

:Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 02:06 schreef D.Patty het volgende:
DDR oftewel Double Data Rate. Als jij je computer opstart zie je onder je Procssor snelheid 266Mhz staan.

Maar heb je er nu casefans in opzitten? Zoniet, koop morgen er gelijk 2 ,eentje voorin eentje achterin.
Ik heb er voor zover ik weet geen case fans in zitten.

BTW is Asus Probe wel aan te raden om te gebruiken voor monitoren temp. etc. Ik heb er namelijk weleens slechte berichten over gehoord

Verwijderd

Tja, het schijnt dat Asus probe niet echt goede waarden aangeeft. Ik gebruik het zelf ook niet. Ik zou als ik jouw was 2 casefans kopen en die erin plaatsen, je zult er zeker op vooruit gaan.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 01:51 schreef surgeon het volgende:
Gebruik absoluut geen asusProbe ,tijdens de hittegolf had ik mijn 1333 en asus a7V 133 bordje gekocht,en toen gaf ie ook 70a75 graden aan,ik dacht nou het is hier toch ook wel bijna 40 graden in mijn kamer duzzzzz....

maar toen het kouder werd ,bleef de temp echt op de 60a65 graden,toen CpuCool gedownload en nu is ie altijd tussen de 45 en de 55 graden....Cpu Cool haald de temp rechtstreeks uit de bios ,maar asusprobe doet er nog effe 15 a 20 graden bovenop :(

Dus niet te vertrouwen dat proggie gebruik gewoon Mbm ,CpuCool of Sisoft Sandra :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 11:26 schreef Shaggy16 het volgende:

[..]

Gebruik absoluut geen asusProbe ,tijdens de hittegolf had ik mijn 1333 en asus a7V 133 bordje gekocht,en toen gaf ie ook 70a75 graden aan,ik dacht nou het is hier toch ook wel bijna 40 graden in mijn kamer duzzzzz....

maar toen het kouder werd ,bleef de temp echt op de 60a65 graden,toen CpuCool gedownload en nu is ie altijd tussen de 45 en de 55 graden....Cpu Cool haald de temp rechtstreeks uit de bios ,maar asusprobe doet er nog effe 15 a 20 graden bovenop :(

Dus niet te vertrouwen dat proggie gebruik gewoon Mbm ,CpuCool of Sisoft Sandra :)
Nog links waar ik deze programma's kan downloaden????

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
http://www.tweakers.net/meuktracker/1013
http://www.tweakers.net/meuktracker/536

En btw, een beeeeeeeeeeeeeetje zoekwerk met bijv. www.google.com kan geen kwaad denk ik..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 14:06 schreef The Fox het volgende:
http://www.tweakers.net/meuktracker/1013
http://www.tweakers.net/meuktracker/536

En btw, een beeeeeeeeeeeeeetje zoekwerk met bijv. www.google.com kan geen kwaad denk ik..
Weet ik heb ik ook al gedaan, maar ik heb niks gevonden wat door Win ME ondersteund wordt, dus vandaar de vraag!
BTW, ook beide bovenstaande links zijn niet voor ME.

Verwijderd

WinME valt onder de WIN9X klasse
kortom gewoon die DL-en

Verwijderd

mijn dondervogeltje 1400@2207mhz >:)
Hij heeft een hele avond en nacht stabiel gelopen, heb hem wel weer terug naar 1400mhz gezet voor een veiliger gevoel.

Afbeeldingslocatie: http://www.fastdevil.com/2200mhz.jpg

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Er kunnen eigenlijk drie dingen aan de hand zijn. Ofwel je koeler is niet goed, ofwel de meetmethode is niet goed, ofwel je temp. sensor is niet goed.

Koeler: Bij zo ongeveer iedere online shop hebben ze naast standaard koelers ook de wat betere koelers in het assortiment zitten. Kijk bijvoorbeeld eens bij Eynstein (www.eynstein.nl), daar staat ook een vergelijking op de site.

Meetmethode: De meestgebruikte methode om temperatuur te meten is in het BIOS, die is alleen niet altijd nauwkeurig (BIOS updates verhogen de nauwkeurigheid soms iets, door schade en schande wordt men wijs enzo). Daarom gebruik je het beste MBM (Motherboard Monitor).

Temp. sensor: Als deze gewoon echt niet goed blijkt te zijn (vraag me alleen af hoe je dat zeker kunt weten maar da's even een probleempje) kun je je mobo omruilen, komt echter maar heel weinig voor.

Ondertussen spint mijn T-Bird 1333 op 100% load op een temp van 38 graden, zonder al teveel herrie van de koeler (Swiftech 462-A met een GlobalWIN Cooltium Power) 8-)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op maandag 15 oktober 2001 15:24 schreef FastDevil2000 het volgende:
mijn dondervogeltje 1400@2207mhz >:)
Hij heeft een hele avond en nacht stabiel gelopen, heb hem wel weer terug naar 1400mhz gezet voor een veiliger gevoel.

[afbeelding]
2207 Mhz? Vind je het erg als ik dat niet geloof? Niet met zo'n screenshot iig, WCPUID wil ik dan wel zien.. Dat kunnen we tenminste checken.

Ik vind het nogal stug, zeker als ik kijk in de database van overclockers.com en ik zie daar maar 1 entry van een 1400 die boven de 2100 uitkomt.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 15:45 schreef TripleM het volgende:

[..]

2207 Mhz? Vind je het erg als ik dat niet geloof? Niet met zo'n screenshot iig, WCPUID wil ik dan wel zien.. Dat kunnen we tenminste checken.

Ik vind het nogal stug, zeker als ik kijk in de database van overclockers.com en ik zie daar maar 1 entry van een 1400 die boven de 2100 uitkomt.
Ik twijvel ook een beetje aan de betrouwbaarheid van de gegevens die de monitor hebben geleverd, maar het zag er leuk uit en er zijn 5 mensen die hem zo hebben zien lopen, maar zoals ik al zei, de gegevens vertrouw ik ook niet helemaal, maar was gewoon even leuk om te posten :)

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik heb ook die Spire gehad en toen stond mijn temp ook huizenhoog toen heb ik de ventilator eens omgedraaid zodat ie ging blazen inplaats van afzuigen scheelde dik 25 graden zou je misschien ook eens kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 15:34 schreef TripleM het volgende:
Er kunnen eigenlijk drie dingen aan de hand zijn. Ofwel je koeler is niet goed, ofwel de meetmethode is niet goed, ofwel je temp. sensor is niet goed.

Koeler: Bij zo ongeveer iedere online shop hebben ze naast standaard koelers ook de wat betere koelers in het assortiment zitten. Kijk bijvoorbeeld eens bij Eynstein (www.eynstein.nl), daar staat ook een vergelijking op de site.

Meetmethode: De meestgebruikte methode om temperatuur te meten is in het BIOS, die is alleen niet altijd nauwkeurig (BIOS updates verhogen de nauwkeurigheid soms iets, door schade en schande wordt men wijs enzo). Daarom gebruik je het beste MBM (Motherboard Monitor).

Temp. sensor: Als deze gewoon echt niet goed blijkt te zijn (vraag me alleen af hoe je dat zeker kunt weten maar da's even een probleempje) kun je je mobo omruilen, komt echter maar heel weinig voor.

Ondertussen spint mijn T-Bird 1333 op 100% load op een temp van 38 graden, zonder al teveel herrie van de koeler (Swiftech 462-A met een GlobalWIN Cooltium Power) 8-)
Ik heb MBM inmiddels geinstalleerd, hij geeft wel de voltagess en CPU clock etc. wel aan maar de temp. van de censor niet.
hoe kan dit????????
misschien verkeerde instellingen ofzo????
Pagina: 1