Achtergrondkleur tabel met CSS in NS 6

Pagina: 1
Acties:

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:11
Yo,

ik ben op zoek naar een manier om de achtergrondkleur van een hele tabel te veranderen in NS 6.

Het attribuut "BGCOLOR=.." is "deprecated" door het W3C... NS 6 doet er dan ook niets mee. Nu heb ik het volgende geprobeerd:

<TABLE CLASS="blah">
...
</TABLE>

en in CSS:
.blah {
background: green;
}

In IE werkt dit perfect, maar NS doet er wéér niets mee... Ik zou kunnen bij iedere cel CLASS="blah" gaan invoegen, maar daar heb ik geen zin in >:)

Is er een andere mogelijkheid om met CSS een achtergrondkleur in die tabel te krijgen? Ik heb het al geprobeerd met <SPAN> en <DIV>, zonder resultaat...

mod: BTW, heb al gezocht in de search en op het W3C, niets gevonden :'(

Verwijderd

het is ook background-color: green; en geen background...

• subsonik
is correct volgens de CSS2 specification. Dit is de shorthand property... Met background-color: green; werkt het trouwens ook niet, dat zou te simpel geweest zijn :)

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 01:01 schreef subsonik het volgende:
is correct volgens de CSS2 specification. Dit is de shorthand property... Met background-color: green; werkt het trouwens ook niet, dat zou te simpel geweest zijn :)
Ik vind het vreemd, want ik dacht dat het bij mij wel goed deed. Helaas heb ik nu even geen NS6 geinstalleerd staan.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

aantal mogelijkheden;

1. Quirky mode, zorg dat je pagina valideert als HTML4.01, dus met juiste DOCTYPE gedefinieert, als dat niet zo is gaat mozilla (waarvan n6 zelf is van afgeleid) in de 'quirky' mode, dat betekent dat hij de rendering van een niet compatible browser 'simuleert, dit om oude pagina's, ontwikkeld voor ns4 nog enigszins juist te renderen (meen dat ook msie6 'quirky' mode kent)

echter ik betwijfel of juist background-color daar onderdeel van maakt, alhoewel juist backgrounds attached aan tables een zorgenkindje is.

2. misschien een probleem rond de combinatie van shorthand voor kleur én shorthand voor background.
zou dit bij voorkeur testen met background-color: #00FF0;
(gehele propertie en hexwaardes)

wat handige linkjes:
http://www.people.fas.harvard.edu/~dbaron/css/
David Baron is een ontwikkelaar aan Mozilla en een goede tester van de css-specs, zn site bevat specifieke mozilla test-pages
http://www.webstandards.org/css/
CSS standards compliance reviews van webstandards.org probeert van een aantal top-browser goed in beeld te brengen wat en hoe ze CSS ondersteunen (mozilla ontbreekt voorlopig, nu enkel msie, msie/mac en opera)
http://www.richinstyle.com/
is tot nu toe het meest complete overzicht van bugs in css-implementatie, maar begin te vermoeden dat er de laatste tijd minder aan gewerkt wordt.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• subsonik
thx voor de info RM-rf , ik had het al geprobeerd met background-color=#123456; , maar ging ook niet :(

Als ik es wat meer tijd heb zal ik die links die je gaf es uitpluizen.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 16:13 schreef subsonik het volgende:
thx voor de info RM-rf , ik had het al geprobeerd met background-color=#123456; , maar ging ook niet :(

Als ik es wat meer tijd heb zal ik die links die je gaf es uitpluizen.
ik weet niet of dit een copy-paste is uit je source, maar
in css gebruik je : en geen =

• subsonik
ummz, nee, is geen copy-paste, is gewoon een dom tikfoutje :)
Pagina: 1