Op dinsdag 16 oktober 2001 09:48 schreef hezik het volgende:
? Uit je eerste post haal ik niet dat het systeem instabiel is, is het systeem instabiel?
Een temperatuursverschil tussen beide CPU's is imo geen reden een bord af te kraken/om te wisselen. Als het werkt dan werkt het, toch?
Eerst was ie ook nog niet onstabiel, maar hoe langer ik em nu aan heb hoe onstiebeler het geval wordt... ook nog getest met 2 800Mhz Coppermines, maar precies hetzelfde. Het installeren van de VIA driver levert een grote grafische bagger op het scherm op. Vervolgens in de bios Fast Write uitgezet, dan ziet Win2k er weer normaal uit, maar slaat ie bij het minste of geringste helemaal vast. Verschillende videokaart drivers geprobeerd, geven ook allemaal hetzelfde resultaat. Videokaart in ander systeem gezet en werkt perfect. De 2x512Mb geheugenmodules net zo. Ik durf nu dus echt met zekerheid te beweren dat het probleem bij het moederbord ligt.
Nog een ander maf detail, bij dit bord zit ook dat PC-Alert programmaatje. Die geeft de temp van je cpu's aan, de snelheid van de fans en de diverse voltages. Het duurt altijd vrij lang voordat ie de temp van cpu2 uitgelezen heeft, ik krijg er regelmatig zomaar een een tweede Fan2 bij die dan een snelheid van 135 rpm aanhoudt (waar mag die fan dan zitten

) en bij de voltages verschijnt er zomaar een -12v, die vervolgens een voltage van 0,35v aangeeft...
Errug vaag allemaal en ik heb totaal geen vertrouwen meer in dit moederbord.