Toon posts:

Zif socket defect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
wie kan mij helpen? Ik heb m'n koeler verkeerd van de cpu afgehaald en nu is dat pinnetje waar de bevestiging van de koeler aan moet van de zif socket gebroken.|:(
Is er een manier om dit te maken of is er een manier om de socket te vervangen? Het moederbord is verder 100% in orde en werkt nog gewoon, ik krijg alleen de koeler niet meer bevestigd.
Moederbord is een Abit KT7A, koeler is een Globalwin CAK38.
Alvast bedankt voor de moeite.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

je kan stukje plastic proberen te lijmen met seconden lijm, en anders zou ik hem proberen terug te sturen (RMA)

39

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Er zitten vaak meerder nokjes. met de juiste klem kan je de koeler op andere nokjes vastzetten

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Juist, er zitten vaak meerdere bevestigingspuntjes, ik zou hem niet proberen te lijmen, want dat werkt toch niet (kan afbreken en dat wil je niet met een T-bird die aanstaat waarbij de koeler er dus afknalt) solderen is ook niet echt een optie, zou trouwens niet weten waar je een nieuwe ZIF socket kon kopen...
RMA -> lijkt me het makkelijkste en anders proberen je klemmen zo te zetten (zelf zo te maken) dat je gebruik kan maken van de andere uitsparinkjes..

Greetz,

Liam

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Op maandag 15 oktober 2001 00:34 schreef Homedisc het volgende:
je kan stukje plastic proberen te lijmen met seconden lijm, en anders zou ik hem proberen terug te sturen (RMA)
Wat mankeert jullie toch, hij geeft hem toch zelf gesloopt, daar moet de winkel toch niet voor opdraaien. AFgebroken socket wordt ook door de fabrikant altijd als user-abuse gezien.

IPV de winkel op kosten te jagen zou ik een nieuwe koeler kopen, en dan eentje die je monteerd op het moederbord dmv de vier gaten rond de socket.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
dit is best wel een goede koeler dragon orb 3

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/productImageD3.gif

en hij gebruikt de andere lipjes van de socket

anders moet je er 1 halen die door de gaten van je mobo kan ( als je die hebt )

• superbikkel
Op maandag 15 oktober 2001 07:06 schreef happy3736 het volgende:
dit is best wel een goede koeler dragon orb 3

[afbeelding]

en hij gebruikt de andere lipjes van de socket

anders moet je er 1 halen die door de gaten van je mobo kan ( als je die hebt )
Sorry hoor, maar ORB sucks big time.

• Bramster
  • Laatst online: 23-08 20:29
Op maandag 15 oktober 2001 07:41 schreef superbikkel het volgende:

[..]

de Orb ruled !! koelt goed, maar hij is alleen wat zwaar (mijn lipjes zijn ook afgebroken, en heb de koeler er nu gewoon opliggen, proc is nu 39 stressed, was eerst 38
dus veel scheelt het niet

het is trouwens een PIII 800 @ 843

Verwijderd

Ohja, slim cooler er gewoon opleggen, djeez.

Enige oplossing die'k zie als je deftig wilt cooler, is zo'n alpha steken of een swiftech, zal je alleszins minder kosten dan een nieuw mobo...

/me maakt zich de bedenking dat er veel te veel hobiers zijn die de boel degelijk verzieken! :r Want ze doen zelf iets mis en gaan dan garantie gaan claimen. De groothandels en winkels worden dan op den duur enorm achterdochtig. Komen wij met iets binnen mogen we een paar weken wachten omdat eerst de winkel het checkt en dan nog ook eens de groothandel! Terwijl we 100% zeker zijn dat het niet onze schuld is! |:(

• Philip_Janssen
  • Laatst online: 23-08 11:57
Water-koeling... Als je gaten in je mobo hebt. Zal je helaas wat meer gaan kosten als een nieuw mobo, Maar dan heb je ook wel iets moois >:) >:)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op maandag 15 oktober 2001 07:41 schreef superbikkel het volgende:

[..]

Het gaat erom dat hij nu een 3 punts bevesteging heeft ,in plaats van die ene pin .
Dat hij zuigt is een ander verhaal..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op maandag 15 oktober 2001 07:02 schreef superbikkel het volgende:

[..]

Wat mankeert jullie toch, hij geeft hem toch zelf gesloopt, daar moet de winkel toch niet voor opdraaien. AFgebroken socket wordt ook door de fabrikant altijd als user-abuse gezien.

IPV de winkel op kosten te jagen zou ik een nieuwe koeler kopen, en dan eentje die je monteerd op het moederbord dmv de vier gaten rond de socket.
Zo'n ding hoort gewoon niet af te breken.

Verwijderd

je hoort gewoon zo lomp niet zijn...
er zijn veel te veel hobiers die denken dat ze het allemaal kunnen en de boel verneuken constant...
en dan maar vitten op de producenten en handelaars,
sockets die afbreken, heb'k nog nooit meegemaakt; core crushen, ook nog nooit voorgehad; schroevendraaien in mobo rammen door cooler te willen plaatsen, ook nog niet gehad; maar Jan met de pet komt het wel constant tegen...

Nog een geluk dat auto's gemonteerd geleverd worden, of we konden nietmeer veilig op't straat komen met al die vrekken die tot de laatste cent willen besparen!

• superbikkel
Op maandag 15 oktober 2001 12:17 schreef amd_ruluzzz het volgende:

[..]

Zo'n ding hoort gewoon niet af te breken.
Nee, doet ie normaal ook niet, ik (en geen een van mijn collega's) heeft dat ooit gehad. Wat echter gebeurd bij de 'ervaren' thuisbouwer, is dat ie of de clip niet naar buiten buigt bij het plaatsen van de cooler, en alleen maar naar beneden drukt, en dus het nokje eraf drukt, of de clip wordt onhandig en met kracht (ipv tact) verwijderd (als in: GVD, wat zit dat ding strak, GVD GVD, trek, duw, *breek*).

Oh ja, en natuurlijk het monteren van een hele zware cooler, en dan met de PC gaan rondzeulen, daarvan staan wat leuke voorbeeldjes op m'n site.
Pagina: 1