Toon posts:

Brother HL-1240, Kopen???????

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om m'n inktjetprinter aan de kant te zetten en voor een laserprinter te gaan. Ik heb overal al gekeken en m'n keus is gevallen op Brother. HP is gewoon veels te duur. Nu heb ik de Brother HL-1240 gezien en dat lijkt me wel een goede printer. Wie heeft met deze printer ervaring.

Alvast bedankt

Tido

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

M'n pa heeft een oudere Brother Laserprinter, iets met een 720 ofzo. Z'n drivertjes waren niet helemaal ok met het uitprinten van pdfjes. Dus ik op zoek naar drivers. Blijk je op het net dezelfde te vinden als op de cd. Dat zijn uiteraard wel dezelfde klotedrivers uit '97. Leuke printers, die Brothers, maar je moet ook naar support kijken.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Ik heb er een, superprinter voor een prachtige prijs, gelijk kopen. Ik heb 'm destijds ook voor vervanging van een inktjet gekocht, echt een van mijn beste koops.

Verwijderd

Waarom geen 2dehandse zoals deze:

Te koop:
Laserprinter.

Mooie HP laserjet 5
12 pagina's per minuut
600 x 600 dpi
met 16MB (!) printgeheugen (uitbreidbaar met 72 pins simmetjes)

Inclusief net- en printer kabel

275,-

Moet dan nog even nieuwe toner in a 300,- , en dan ben je klaar voor 575,- .

www.2dehands.nl

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Ik vind het fijne printers, ik heb ze als sinds de 630, nu een 1250. Drivers van de oudere types heb ik ook nooit zo lekker gevonden.

We hebben eigenlijk alles van Brother, zowel printers als faxen.

One of the animals has left its cage today.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op maandag 15 oktober 2001 09:21 schreef Toverstaf het volgende:

Moet dan nog even nieuwe toner in a 300,- , en dan ben je klaar voor 575,- .

www.2dehands.nl
Veel te duur dus, je hebt een Brother 1240 voor fl. 601,-- http://www.tweakers.net/pricewatch/2959, dan heb je een nieuwe printer en een neiwue toner.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 09:31 schreef mrknowitall het volgende:

[..]

Veel te duur dus, je hebt een Brother 1240 voor fl. 601,-- http://www.tweakers.net/pricewatch/2959, dan heb je een nieuwe printer en een neiwue toner.
Maar dan heb je wel een HP 5 series, met 16 MB geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Owkeej, ik ga denk ik voor de Brother HL-1240. Maar ik zit nog met één vraagje. Er zit nu standaard 2 MB geheugen in. Is dat nog uit te breiden, JA/NEE??

Thnx

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

volgens mij wel, de NL site van brother ligt er helaas uit. Best klote, op de amerikaanse site vind ik niks

/dev/null

Verwijderd

Bij mijn 1240 kan je het geheugen niet uitbreiden, het staat mij bij dat er wel een versie toen was die er dicht tegen aanzat (qua versienummer) waarbij het wel kon.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 15:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb hem zelf ook en ben er hartstikke tevreden mee. Alleen zodra je word oid opstart krijg je zo'n irri popup schermpje voor het afdrukken op meerdere pagina's enzo.

Misschien dat iemand weet hoe ik dat weg kan krijgen?

Yamaha MT-09

Verwijderd

Topicstarter
Owkeej, ik ga hem binnenkort kopen. Diegene die de Brother HL-1240 hebben, waar hebben die hem gekocht en hoeveel hebben jullie ervoor betaald.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Zie voor een review : http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=165&page=1

voor de 1440 zie : http://computers.cnet.com/hardware/0-2375165-404-6234358.html
en http://www.brother.com/europe/printer/info/hl1440/hl1440_ove.html

volgens mij is de 1440 de vervanger van de 1240. De 1250/1450 hebben standaard meer geheugen.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 15 oktober 2001 09:16 schreef Hillie het volgende:
M'n pa heeft een oudere Brother Laserprinter, iets met een 720 ofzo. Z'n drivertjes waren niet helemaal ok met het uitprinten van pdfjes.
Ik heb hier een Brother HL-760. Echt enorm fijne printer met lage aanschafprijs (in verhouding tot andere laserprinters), en zuinig in verbruikskosten (zowel qua elektriciteit en toners)
Alleen bovenstaand probleem heb ik dus ook. Alleen had ik er zelf nog niet aan gedacht dat het een driverkwestie kon zijn |:(
Mgoed... Ondanks dat probleem: Ik zou absoluut weer een brother kopen en geen HP (hoewel die ook goede printers leveren maar eigenlijk teveel 'naam' hebben en daarmee te duur zijn)
Mijn ervaring met brother is verder echt goed. Nog geen problemen gehad met de printer, terwijl hij nu al zo'n 4 jaar draait en al een tonertje of 20 erdoor heeft geragd... (ik zou niet weten hoeveel tien-duizenden pagina's); en tot nu toe 1 drum-unit heeft versleten.
Dus ik op zoek naar drivers. Blijk je op het net dezelfde te vinden als op de cd. Dat zijn uiteraard wel dezelfde klotedrivers uit '97. Leuke printers, die Brothers, maar je moet ook naar support kijken.
Hm... ik heb in de loop der jaren toch echt andere drivers neergehaald voor mijn printer; andere dan op de originele diskettes (tja... bij mij dus geen cd meegeleverd, maar het beestje stamt uit de tijd dat diskettes nog werden gebruikt)
Verder heb ik dus echt nog geen enkele keer die support nodig gehad.....

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 22:11 schreef Seth het volgende:
Ik heb hem zelf ook en ben er hartstikke tevreden mee. Alleen zodra je word oid opstart krijg je zo'n irri popup schermpje voor het afdrukken op meerdere pagina's enzo.

Misschien dat iemand weet hoe ik dat weg kan krijgen?
Rechtermuisknop en dan indicator in taskbar.

Verwijderd

perfecte printer, heb hem nu bijna 2 jaar. en met de tonercartridge die er bijzit ruim 4000 paginas geprint.
En dat voor maar 699 gulden

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ik zou de 1650 doen, die kan je uitbreiden, heeft 1200 dpi en standaard al even 4 MB

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn weer van die loze opmerkingen he, "ik zou de 1650 nemen", weet je hou duur die is. Die is ongeveer 2 keer zo duur als de 1240. Ik kan ook wel zeggen van "ik zou de HP ColorLaserJet 8550MFP doen", maar die is weer rond de 30.000 gulden. Je moet wel gewoon rond die prijs van 700 gulden blijven
Pagina: 1