Toon posts:

AMD gaat toch niet BANKRUPT....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik hoorde van iemand hier op dorp (Dirksland) dat er bij AMD niet echt goed gaat en dat er ongeveer 500 personeel zomaar werd ontslagen, omdat ze teveel geld in technologie hebben gestopt, hierdoor zei hij dat AMD mischien Falliet kan gaan :( :( :(

Dit is toch niet zo hoop ik... ;(

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 11:13

JT

VETAK y0

ALS het al zo is, hoop ik iig niet dat ze dor Intel worden overgenomen |:(

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Nee zeker niet, daar zit ik niet echt op te wachten, Ik als AMD Fan zou door zoiets niet echt blij mee wezen... ;(

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Maak je niet zo druk joh, dat is slecht voor je hart :).

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 09:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ze gaan twee fabs sluiten die niet te maken hebben met de processor en Flash productie. Daardoor worden 2300 man in Texas en Maleisië op straat gezet.

http://www.tweakers.net/nieuws/18622?highlight=amd%2B2300

Een week geleden hebben ze aangekondigd dat in het derde kwartaal een verlies van 90 tot 110 miljoen dollar is gemaakt. Het grootste probleem voor AMD is de gemiddelde verkoopprijs van hun processors, die door de prijsoorlog met Intel in een half jaar is gedaald van 90 dollar naar 60 dollar. Met de Athlon XP hopen ze dat weer wat op te krikken.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 00:14 schreef JT het volgende:
ALS het al zo is, hoop ik iig niet dat ze dor Intel worden overgenomen |:(
Nee dan stijgen de prijzen per direkt met 100%! :'(

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 11:13

JT

VETAK y0

Op maandag 15 oktober 2001 00:20 schreef Femme het volgende:
Ze gaan twee fabs sluiten die niet te maken hebben met de processor en Flash productie. Daardoor worden 2300 man in Texas en Maleisië op straat gezet.

http://www.tweakers.net/nieuws/18622?highlight=amd%2B2300

Een week geleden hebben ze aangekondigd dat in het derde kwartaal een verlies van 90 tot 110 miljoen dollar is gemaakt. Het grootste probleem voor AMD is de gemiddelde verkoopprijs van hun processors, die door de prijsoorlog met Intel in een half jaar is gedaald van 90 dollar naar 60 dollar. Met de Athlon XP hopen ze dat weer wat op te krikken.
Mjah, gaat wel lukken hoor, want die Athlon XP is wel goedkoper dan Intel, maar het zijn niet de AMd prijzen die we kennen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 00:22 schreef JT het volgende:

[..]

Mjah, gaat wel lukken hoor, want die Athlon XP is wel goedkoper dan Intel, maar het zijn niet de AMd prijzen die we kennen.
Komt nog wel. De Thunderbird was eerst toch ook duur? ;)

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59

Lordy79

Fundamentalist

We moeten maar een aktie 'red AMD van de ondergang' houden. Iedereen f100,00 doneren >:)

[serious mode]
Nee, er worden een paar oude fabs gesloten. Is nog niet heel erg zorgwekkend. Het zou zonde zijn als er (weer) een (bijna-)heerschappij komt van 1 processorfabrikant.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Ach ik zie geen nood, zelfs Cyrix heeft het best lang uitgehouden totdat VIA ze kocht dan. En AMD verkoopt zat om in leven te blijven.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 00:23 schreef Lordy79 het volgende:

We moeten maar een aktie 'red AMD van de ondergang' houden. Iedereen f100,00 doneren >:)

[
Count me in :) f250,-

Verwijderd

Topicstarter
Maarja ik schrok er wel even van toen ik dit hoorde,
"AMD BANKRUPT" is wel een grote loss voor veel AMD gebruikers en das best wel pijnlijk lijk mij :'(

Maar als het zover ooit komt dan steun ik ze wel met gemoed.

• AVL
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Op maandag 15 oktober 2001 00:12 schreef Gold_Leader het volgende:
Tja, ik hoorde van iemand hier op dorp (Dirksland) dat er bij AMD niet echt goed gaat en dat er ongeveer 500 personeel zomaar werd ontslagen, omdat ze teveel geld in technologie hebben gestopt, hierdoor zei hij dat AMD mischien Falliet kan gaan :( :( :(

Dit is toch niet zo hoop ik... ;(
Tsss... Sinds wanneer geloof jij zomaar wat iemand 'op het dorp' over AMD zegt? Iets is pas waar als het op tweakers.net staat, en niet eerder! :P.

In ieder geval: maakt u allemaal niet druk, AMD is niet failliet, maar heeft net als álle andere bedrijven in de chipsector (incl. Intel) te maken met de dalende verkopen en de slechte toestand van de economie. No big deal.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op maandag 15 oktober 2001 08:37 schreef AVL het volgende:

[..]

Tsss... Sinds wanneer geloof jij zomaar wat iemand 'op het dorp' over AMD zegt? Iets is pas waar als het op tweakers.net staat, en niet eerder! :P.
IDD zeg wat een bullshit verhaal!
Helemaal uit z'n verband gerukt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 10:52 schreef TP70 aka Georgio het volgende:

[..]

IDD zeg wat een bullshit verhaal!
Helemaal uit z'n verband gerukt.
Oke, effe een verglijking...

Kijk maar naar Fokker, toen werd het ook over straat gezegd dat ze falliet gingen en de meeste mensen zeiden dat dat het ook bullshit was, maar je ziet maar, binnen nowtime was het wel zo ver!

En toen Fokker falliet ging, konden vele mensen hun ogen niet geloven...
maar wel die 500 000 mensen die op straat werden gezet.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik zeg niet dat het bij AMD zo gaat gebeuren, maar ja het bedrijfsleven is wel hard, 2300 mensen van AMD staan al op straat , is aardig wat, maar ja wat gebeurd er daar na, we zullen maar af moeten wachten.

Ik hoop dat AMD er blijft want dan kunnen we de concurrentie ook adoei zeggen, dat zal doodzonde wezen en een wereld crisis in de computer wereld.

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Ach ik zie geen nood, zelfs Cyrix heeft het best lang uitgehouden totdat VIA ze kocht dan. En AMD verkoopt zat om in leven te blijven.
En op een gegeven moment is al het "onbelangrijke" op, en tja... wat dan? De processor prijzen hoeven ze het ook niet echt van te hebben, ik denk dat als ze zo door gaan, met de prijzenoorlog, het niet lang uithouden .. Intel heeft te veel crediet daarvoor (EN een marktpositie in het bedrijfsleven, iets wat AMD toch nog niet echt heeft)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 01:02 schreef _Mo_ het volgende:

[..]

En op een gegeven moment is al het "onbelangrijke" op, en tja... wat dan? De processor prijzen hoeven ze het ook niet echt van te hebben, ik denk dat als ze zo door gaan, met de prijzenoorlog, het niet lang uithouden .. Intel heeft te veel crediet daarvoor (EN een marktpositie in het bedrijfsleven, iets wat AMD toch nog niet echt heeft)
Precies jij begrijp wat ik bedoel, maar zo is het wel.

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 00:54 schreef Gold_Leader het volgende:

[..]

Oke, effe een verglijking...

Kijk maar naar Fokker, toen werd het ook over straat gezegd dat ze falliet gingen en de meeste mensen zeiden dat dat het ook bullshit was, maar je ziet maar, binnen nowtime was het wel zo ver!

En toen Fokker falliet ging, konden vele mensen hun ogen niet geloven...
maar wel die 500 000 mensen die op straat werden gezet.
Als ik het me goed herinneren ging het met Fokker al tijden niet goed en kregen ze ook al een paar keer subsidi, mensen konden het alleen niet geloven dat de staat ze niet weer zou helpen.
Das nog lang niet het geval met AMD.

Hadden ze bij Fokker trouwens 500 000 mensen in dienst?
Bouwden ze daar nou de Enterprise!! ;)
Failliet gaan van Fokker zal Starfleet niet leuk gevonden hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Oke mischien is 500 000 mensen wel erg veel gezegt, maar het gaat om de vergelijking die ik bedoelde met dat van AMD, trouwens het waren er 120 000 mensen...ongeveer, mijn baas op mijn werk was daar de ontwerper van de Fokker 100,70,60 en hij heeft ook deel aan de Eurofighter project gemaakt, hij vertelde mij dit een paar dagen geleden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vergeet trouwens ook niet dat naast de consumenten markt AMD toch ook een redelijk aandeel heeft in OEM systemen.
Zelf werk ik bij P*ck*rd B*ll en ongeveer de helft van de systemen die verkocht worden hebben een AMD processor erin zitten, en die dingen worden lopen daar wel goed, dus ik heb zo'n idee dat het niet met zo'n vaart zal gaan.

Anders koopt Tweakers.net toch AMD op, ieder lid 100 - 250 en dan hebben we nooit meer last van Intel (geen flame hoor, heb hier ook 2 intels staan en die draaien perfect, vind AMD alleen betere prijs/kwaliteit verhoudeing *D).
Pagina: 1