[xs4all adsl] draytek router vs switch

Pagina: 1
Acties:

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
GoT,

Helaas zegt de search hier weinig over :( :
We hebben op 'de zaak' fast-ADSL van XS4ALL (mxstream dus). Met een Draytek Vigor 2200 E router erbij.

Heel erg handig.

Als het werkt.

Het werkt niet. Heb ik een half uur met KPN en XS4ALL aan de lijn gehangen, zeggen ze dat ik bij Draytek moet zijn omdat het een routing probleem is.

Nu, ik kan in het interne netwerk alle PC's en server pingen. Ook de router kan ik bereiken d.m.v. pingen. Alleen het modem niet (10.0.0.138).

Ik vrees dat dit aan een uplink port of cross-cable ligt.
Kan iemand mij vertellen hoe ik het volgende moet instellen:

ISDN > Splitter > ADSL modem > Straight UTP naar UPLINK port Router > Straight UTP naar UPLINK port switch > Staight UTP naar Workstations.

Is dit de goede configuratie als het gaat om kabels en ports ? Moet ik bij een van de kabels Cross-link gebruiken, of de kabels is een 'gewone' port doen ?
Gaarne hulp want de handleiding van de Draytek router is hier dus niet duidelijk over.

thnks in advance

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het kabelgebeuren moet kloppen zo volgens mij... misschien is 1 van de kabels niet goed geknipt?

Amateurcoureur en fervent banktukker

• Willem
Op zondag 14 oktober 2001 23:25 schreef El_GringO het volgende:
Het kabelgebeuren moet kloppen zo volgens mij... misschien is 1 van de kabels niet goed geknipt?
Nope... daar moet en kan het niet aan liggen.
Die kabels zijn allemaal nieuw.

Ik denk toch echt aan een port of straight- of crosslink cable probleem.. maar wat :?

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
Lijkt me niet dat je vanuit je LAN de uplink van je router kan bereiken... Hang je modem gewoon ff dorect aan je LAN, config em en hang em terug aan je router. :)

• Willem
Op maandag 15 oktober 2001 00:01 schreef Straat het volgende:
Lijkt me niet dat je vanuit je LAN de uplink van je router kan bereiken... Hang je modem gewoon ff dorect aan je LAN, config em en hang em terug aan je router. :)
Heb dus het modem geconfigureerd via een directe verbinding met een workstation. Maar helaas werkt het nu nog steeds niet.

Mensen, is het echt niet zo dat er ergens een cross-link cable tussen moet ?

• blackd
  • Niet online
Op zondag 14 oktober 2001 23:19 schreef willem169 het volgende:
Nu, ik kan in het interne netwerk alle PC's en server pingen. Ook de router kan ik bereiken d.m.v. pingen. Alleen het modem niet (10.0.0.138).

Ik vrees dat dit aan een uplink port of cross-cable ligt.
Kan iemand mij vertellen hoe ik het volgende moet instellen:

ISDN > Splitter > ADSL modem > Straight UTP naar UPLINK port Router > Straight UTP naar UPLINK port switch > Staight UTP naar Workstations.

Is dit de goede configuratie als het gaat om kabels en ports ? Moet ik bij een van de kabels Cross-link gebruiken, of de kabels is een 'gewone' port doen ?
Gaarne hulp want de handleiding van de Draytek router is hier dus niet duidelijk over.

thnks in advance
De Vigor 2200 E heeft 6 aansluitingen, vlnr: 1x Uplink, 4poorts 10/100 Switch en 1x WAN aansluiting. Je vertelde dat de ADSL modem in de Uplink zit, maar deze moet in de WAN aansluiting (meest rechtse aansluiting). Deze staat los van het switchgedeelte (dus ook de uplink poort).

Misschien is dit een oplossing..

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Willem
Op maandag 15 oktober 2001 09:22 schreef blackd het volgende:

[..]

De Vigor 2200 E heeft 6 aansluitingen, vlnr: 1x Uplink, 4poorts 10/100 Switch en 1x WAN aansluiting. Je vertelde dat de ADSL modem in de Uplink zit, maar deze moet in de WAN aansluiting (meest rechtse aansluiting). Deze staat los van het switchgedeelte (dus ook de uplink poort).

Misschien is dit een oplossing..
Nope.. :( helaas zonder resultaat.
Heb nu het Alcatel modem op WAN zitten inderdaad, en de switch met een straight UTP kabel op de Uplink port.
De 4 'pc' ports zijn dus open (vrij).

Draytek zelf zegt in de handleiding dat de WAN en Uplink niet tegelijkertijd kunnen worden gebruikt :?...

Kan het zo zijn dat ik dus een crosslink cable in één van de 'pc' ports moet aansluiten die naar de hub lust ?

• bakkerl
  • Laatst online: 03-07 18:45

bakkerl

Let there be light.

En welke ledjes op de drayteck branden er allemaal?

• bakkerl
  • Laatst online: 03-07 18:45

bakkerl

Let there be light.

*nogmaals*

Heb je die adsl modem ook een keer rechtstreeks op een pc gehad en de boel met de meegeleverde CD geinstalleerd en werkend gehad.
Bij mij was dat wel nodig, met die installatie zet die toch bepaalde dingen goed... probeer het dus eens om 1 pc rechtstreeks aan te sluiten volgens de handleiding.

• Willem
Op maandag 15 oktober 2001 10:13 schreef bakkerl het volgende:
En welke ledjes op de drayteck branden er allemaal?
ACT knippert 1x in de twee seconde.
Dat is goed volgens de handleiding.

WAN brand.
en P4 brand.

Modem zit in WAN
Switch zit in Uplink

• Willem
Op maandag 15 oktober 2001 10:15 schreef bakkerl het volgende:
*nogmaals*

Heb je die adsl modem ook een keer rechtstreeks op een pc gehad en de boel met de meegeleverde CD geinstalleerd en werkend gehad.
Bij mij was dat wel nodig, met die installatie zet die toch bepaalde dingen goed... probeer het dus eens om 1 pc rechtstreeks aan te sluiten volgens de handleiding.
Klopt.
Heb de modem rechtstreek op mijn PC aangesloten via UTP.
Heb de mxstream installatie gerund. Dan configureert 'ie de modem.

No problem.

Maar wat ik denk is dat de switch een stap teveel is, want als de modem rechtstreeks op mijn pc is aangesloten kan ik wel pingen.

Via de switch niet.
Moet er nu een cross-cable tussen ?

• Willem
NEVERMIND allemaal..

't is opgelost.
ADSL via 't netwerk nu.

Echt super.

Het lag trouwens aan de Gateway en DNS.
thnks!