Toon posts:

Nieuwe hardware, zelfde hdd

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen een pakketje hardware halen met nieuwe cooler, processor, moederbord en geheugen.

Ik houd wel de harde schijf die ik nu heb van 8 GB. Moet ik m'n hdd nu formateren, of werkt het ook als ik hem gewoon zo laat en hem op de nieuwe hardeware aansluit? (ik draai nu trouwens onder win2k pro). Want dan moet ik waarschijnlijk wel in het configuratiescherm veel hardware verwijderen en toevoegen...

Verwijderd

Volgens mij gaat ie dan als een gek hardware toevoegen etc....misschien werkt het wel, maar ikzelf zou in zo'n geval even Windows opnieuw installeren.....kun je gelijk opschonen :)

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 19:31

BertV

Handgemaakt

heb ik wel eens gedaan, ging bij mij gewoon goed...

windows gaat natuurlijk idd als een malloot nieuwe hardware installeren.

Maar zoals als eerder vertelt, gewoon de gelegenheid aanpakken om de boel opnieuw te installeren.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Topicstarter
Het voordeel dat je alle programma's niet opnieuw hoeft te installeren weegt dus niet op tegen het nadeel dat Windows als een gek hardware gaat 'verschonen' enz. enz.... ? (om het maar even mooi te zeggen :))

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Zo'n kunstje kan je met win98 SE nog wel flikken (been there, done that) maar win2k gaat denk ik een beetje flippen.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 23:02 schreef Steeler het volgende:
Het voordeel dat je alle programma's niet opnieuw hoeft te installeren weegt dus niet op tegen het nadeel dat Windows als een gek hardware gaat 'verschonen' enz. enz.... ? (om het maar even mooi te zeggen :))
Nee, dat zeker niet, als het werkt dan werkt het....maar het komt bij veel mensen voor dat ze af en toe alles eraf gooien en opnieuw gaan installeren (including me). Dit is dan gelijk een mooie gelegenheid daarvoor. Dit heeft meestal tot gevolg dat Windows weer lekker snel wordt en dat je meer schijfruimte overhoudt.

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 23:03 schreef koekum het volgende:
Zo'n kunstje kan je met win98 SE nog wel flikken (been there, done that) maar win2k gaat denk ik een beetje flippen.
Denk eerder dat het andersom is hoor

Verwijderd

vooral niet doen... krijg je last mee.. ik heb het ook gehad.. ik denk, ik probeer het ff.. maar gewone clean install is het beste... hij hangt anders binnen de kortste keren!

Verwijderd

Topicstarter
OK, dan formatter ik 'em wel, bedankt voor de reacties!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op zondag 14 oktober 2001 23:03 schreef koekum het volgende:
Mmmmmmm, heb d'r laatst een andere MoBo ingdrukt, en geen problemen met W2k.

And The Only One

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

het ging bij mij een keer goed, en een keer niet, dus kwestie van proberen :)

Maar je nieuwe moederbord heeft waarschijnlijk zoveel andere stuurprogramma's dat je snel conflicten krijgt enzo, dus nieuwe install lijkt me beter :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
het KAN wel, maar aan te raden is toch dat je em ff opnieuw installeerd :)
Pagina: 1