Mijn http poort wordt geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een compjoeter met WindowsME en daarop sygate om mijn internet verbinding te delen.
Als ik nu wil internetten kan ik gewoon inbellen en gaat er niks fout.
Maar als ik een pagina opvraag, gebeurt er niks. en na een tijdje krijg ik zoiets als: kan de server niet vinden.

pingen werkt weel wel
en op mn andere twee computers kan je wel (via mijn comp) internetten. Die hebben nergens last van. (daarachter zit ik nou ook te tikken)

Volgens mij wordt mijn poort 80 en anderen poorten geblokkeerd. mail (pop = poort 120) doet het ook niet. icq werkt ook niet
Bij half-life kan ik wel alle servers updaten en info opvragen maar niet joinen.

Als ik Xitami webserver of apache opstart krijg ik de volgende foutmelding:

Could not open HTTP port 80 - Connection failed on socket() (WSAEAFNOSUPPORT)

Het rare is dat het twee maanden allemaal heeft gewerkt en sinds dit weekend niet meer. Ik heb ook geen nieuwe progs geinstalleerd. en als ik CTRL-ALT-DELETE doe, zie ik verder ook geen onbekende progs die de poort zouden kunnen dichthouden. Heb ook al op 4russen gecontroleerd maar niks gevonden.

Verder heb ik mijn netwerk kaart en alle protocollen (ipx, tcp/ip enzo) al opnieuw geinstalleerd.

Hoe kan ik dit oplossen????:?

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Heb je 't probleem alleen bij hostnames of ook als je direct via IP's werkt? Als het eerste het geval is misschien ff je DNS settings checken...

suc6!

#

• roush
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 08:40

roush

Trust no 1

Zoals al gezegd, tjek de DNS instellingen ff. Btw, pop is poort 110, smtp 25

Suc6

• Gremen
  • Laatst online: 19-08 23:05
bedankt voor jullie reacties,

maar als ik een geldig ip adres invul doet hij het ook niet. Als mijn dns instellingen fout zouden zijn, dan kunnen die andere pjoeters toch ook niet internetten?

weet trouwens iemand wat bij netwerkomgeving-->eigenschappen-->tcp/ip protocol --> tabblad ip-adres
"verbinding met netwerkmedia detecteren" inhoud?

• loquitos
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

[b]Op zondag 14 oktober 2001 23:29 schreef Gremen weet trouwens iemand wat bij netwerkomgeving-->eigenschappen-->tcp/ip protocol --> tabblad ip-adres
"verbinding met netwerkmedia detecteren" inhoud?
kijkt ie niet of er een kabel erin zit ? Dus een link ?

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR