[html/css] Background (hor) repeat probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Ik zit dus met het volgende letterlijk miniscule probleem:
_______

Het is dus de bedoeling dat de plaatjes als background ingesteld worden en de border van een tabel vormen, maar ik krijg het niet goed voor elkaar ..

Als ik bijv top.gif als background zet (middelste top border) wordt hij zowel horizontaal als verticaal gereapeat.. da's dus niet de bedoeling ..

Iemand een idee want ik word er gestoord van ..
Search al geprobeerd ..

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb wel een javascript:

<script language="JavaScript1.2">
if (document.all||document.getElementById)
document.body.style.background="url('plaatje.jpg') white center no-repeat fixed"
</script>

kweenie of je dr iets aan hebt

• r0bert
Lama waajen .. ik puzzel nog wel wat .. wil dit forum niet gaan vervuilen met vragen, wat eigenlijk gewoon n00b vragen zijn.

• TheDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:05
[b]Als ik bijv top.gif als background zet (middelste top border) wordt hij zowel horizontaal als verticaal gereapeat.. Iemand een idee want ik word er gestoord van ..
Ik heb dat probleem ook 'n keer gehad, misschien wel anderhalf uur rond lopen zoeken toen...

Uiteindelijk bleek dit de oplossing te zijn...

Verwijderd

Kijk vooral hier eens;

http://www.bitstorm.org/edwin/cursus/css.html

Lijkt me een handige naslag site voor je, ik kan bijna niet zonder !

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zondag 14 oktober 2001 23:22 schreef r0bert het volgende:
Lama waajen .. ik puzzel nog wel wat .. wil dit forum niet gaan vervuilen met vragen, wat eigenlijk gewoon n00b vragen zijn.
tja, zou bijna niet antwoorden om jouw thread niet te vervuilen met zoiets overbodigs als een antwoord...

maar doe niet zo belachelijk, als je geen vragen durft te stellen en enkel de behoefte voelt guru's na te lopen eindig je over een jaar in een thread op Emerce waar je tegenover Anders gaat lopen beweren dat het plaatsen van teksten over de volle breedte van het browservenster te maken heeft met bruikbaarheid ... Chefren ( ;) ).

eenieder hier is ooit Newbie geweest en enkel daaroverheen gekomen door juist wat risico's te nemen en misschien terecht gewezen te worden.
stel liever een overbodige vraag en wordt dan terechtgewezen, dan die vraag niet durven stellen.

over je vraag, CSS is inderdaad het antwoord, css is de methode om dit op te lossen (de javascript oplossing was niks anders dan css aandspreken via javascript, nogal nodeloos ingewikkeld en niet nodig)
css biedt je meer mogelijkheden dan traditionele html en biedt daarbij het vordeel dat qua beheer het meer eenvoud biedt, enkel moet je eventjes de tijd nemen om te zien hoe het werkt.
maar het is lang niet zo moeilijk als het misschien lijkt, een tutorial doorlopen voldoet al een heel eind.

plaats bijvoorbeeld dit tussen de head-tags van je pagina
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<style type="text/css">
BODY {
   background-image: url(images/plaatje.gif);
   background-position: left bottom;
   background-repeat: no-repeat;
   background-attachment: fixed;
}
</style>

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• r0bert
o TheDude
Uiteindelijk bleek dit de oplossing te zijn...
Dat was dus precies wat ik zocht.. !

o Tizzwat
Is idd duidelijk geschreven en er staat veel in, xal 'm aan m'n bookmarks (die nodig eens wat beter geordend moeten worden :)) toevoegen.
o rm-RF
tja, zou bijna niet antwoorden om jouw thread niet te vervuilen met zoiets overbodigs als een antwoord...
Ik bedoelde eigenlijk dat ik het antwoord zelf ook wel met wat moeite op internet zou kunnen vinden ..
plaats bijvoorbeeld dit tussen de head-tags van je pagina
[.. code ..]
Yups .. dat had ik dus ook al, maar dat repeat ie 'm ook verticaal .. daar had ik dus dat background-repeat: repeat-x voor nodig .. maarja .. bedankt voor je (8> post :)
Pagina: 1