OK, ik ben dus aan het twijfelen tussen een baybus die werkt dmv een potmeter, of een gewoon schakelaartje om tussen 0 7 en 12V te kiezen...
Schema is ingewikkelder bij het schakelaartje maar da's geen probleem.
Circuit is niet moeilijk te maken, alleen meer soldeerwerk enzo. Bedankt voor de opmerking Denhomer!
epsilon, je zegt hetzelfde als Denhomer, maar is wat je zegt niet ietwat tegenstrijdig? (schakelaar is goedkoper 6polig (2x3 dus) kost 4,50 : dus niet erg goedkoop)
Silenzer_nl, dat kan ook zonder een L****, gewoon een stuk of 3 weerstanden, de een sterker dan de ander, en dan een LEDje erachter.
Reptile-X, dat hoeft niet met een L**** ding, je kan toch ook gewoon een driepolige schakelaar gebruiken die schakelt tussen 12/potmeter/0V?
bazs2000, bedoel je potmeters die ingedrukt geen stroom meer doorgeven? Ala type dat soms op osciloscopen te vinden is? Dat lijkt me een goed idee, dankje
Fauna, hebben ze die van 150 ook niet als drukknop?
Prijs van potmeters is nu zeker, dankje Fauna!
Schema is ingewikkelder bij het schakelaartje maar da's geen probleem.
code:
1
2
3
4
5
| Voordelen schakelaar: | Nadelen schakelaar: Simpel | Ingewikkelder schema Effectief | Goedkoop | |
code:
1
2
3
4
5
| Voordelen potmeter: | Nadelen potmeter: Traploos verstelbaar | Moeilijk om met LED's te werken Mooi | Iets duurder Simpel schema | |
Circuit is niet moeilijk te maken, alleen meer soldeerwerk enzo. Bedankt voor de opmerking Denhomer!
epsilon, je zegt hetzelfde als Denhomer, maar is wat je zegt niet ietwat tegenstrijdig? (schakelaar is goedkoper 6polig (2x3 dus) kost 4,50 : dus niet erg goedkoop)
Silenzer_nl, dat kan ook zonder een L****, gewoon een stuk of 3 weerstanden, de een sterker dan de ander, en dan een LEDje erachter.
Reptile-X, dat hoeft niet met een L**** ding, je kan toch ook gewoon een driepolige schakelaar gebruiken die schakelt tussen 12/potmeter/0V?
bazs2000, bedoel je potmeters die ingedrukt geen stroom meer doorgeven? Ala type dat soms op osciloscopen te vinden is? Dat lijkt me een goed idee, dankje
Fauna, hebben ze die van 150 ook niet als drukknop?
Prijs van potmeters is nu zeker, dankje Fauna!