Toon posts:

studiootje

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop met het plan rond een klein "studiootje" te bouwen, omdat ik dus nu muziek maak met de computer. Ik wil externe apparatuur aan gaan schaffen enzo, en een beetje een studiootje maken zeg maar..

Ik had het zo in gedachten:

computer met cubase... cubase stuurt mijn externe apparaten (synth, sampler or whatsoever, ik heb nog niks gekocht, ik loop alleen met plannen rond) aan via midi... al mijn externe apparaten link ik via de line out van elk apparaat aan een mengpaneel, de master out van dit mengpanneel gaat vervolgens naar mijn versterker...

Is dit een goede setup??? zo ja, welk meng paneel kan ik het best aanschaffen? ik heb denk ik 4 stereokanalen nodig minimaal, ook wil ik faders, en phantoomvoeding eventueel...

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Check Behringer voor mengpaneeltjes. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Zou je er niet eens over denken om het softwarematig aan te pakken allemaal? Is een stuk goedkoper!

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Topicstarter
softwarematig doe ik nu... maar het geluid is gewoon stukken minder als met hardware, bovendien is het echte knoppendraaien stukken vetter natuurlijk!..

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:04

HurrI

No fear... I is here

Wat wil je maximaal uitgeven?

If it's just us, it seems like an awful waste of space

Verwijderd

Topicstarter
aan wat bedoel je... aan dat mengpaneel??

niet teveel maximaal zo'n 1000 gulden.. eigenlijk t liefst niet meer dan 800 piek

• ErectionJackson

ErectionJackson

Dat t geluid minder is dan met hardware hoeft niet waar te zijn. Helemaal met samplers niet. Wat gebruik je nu?

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Topicstarter
alleen een computer, met daarop een roland e-16 aangesloten die ik als midi keyboard gebruik...

• ErectionJackson

ErectionJackson

Ja, maar wat voor ervaring heb je met software. Welke software gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
gebruik nu

fruityloops
soundforge 4.5 (voor de bewerking van samples)
Simsynth (af en toe)
T-racks (mastering-software)

Cubase heb ik ook maar gebruik ik nu nog niet, omdat ik fruityloops gewoon ontzettend fijn vind werken.

• ErectionJackson

ErectionJackson

In feite is het zo dat je met software net zo goed klinkende muziek kunt maken als met hardware. Met de juiste soft-synths kun je fantastische resultaten behalen. Kijk eens naar deze spullen:

Software studio: Propellerheads Reason (www.propellerheads.se)

Sequencer:

- Logic Audio (www.emagic.de) (professioneel)
- Magix Music Maker (www.magix.nl ?) (gebruiksvriendelijk)

Sampler:

- Emagic EXS24 (alleen te gebruiken in Logic)
- Steinberg Halion

Synth:

- Emagic ES1

Er is nog veel meer goed spul te krijgen, maar neem daarvoor maar eens een kijkje op www.kvr-vst.com

Verwijderd

Topicstarter
musicmaker is dus even iets wat niet in het rijtje thuishoort, maar dat had je misschien zelf ook door..

Het is dus duidelijk NIET zo dat je dezelfde resultaten kan behalen... Loop maar eens een zaak binnen en speel s wat met die apparatuur, dat is echt 10 keer beter dan op de computer,

Maar dit was mijn vraag ook niet, en t lijkt mij niet een goed plan om hier een flame los te laten barsten over of het nou wel goed of niet goed is alles softwarematig te doen.

• ErectionJackson

ErectionJackson

Na, met de nieuwe music studios kun je goede resultaten behalen hoor! En jij hebt blijkbaar nog niet met professionele software gespeeld. Probeer dat eerst eens! Het kan je duizenden guldens schelen!

In feite is een hardware samplers niets anders dan apparatuur met een stukje software.

Op een PC is het ook apparatuur (soundcard/CPU/etc) en software (die in veel gevallen veel krachtiger is dan hardware equivalenten)

Verwijderd

Topicstarter
wat is in jouw ogen dan professionele software...

• ErectionJackson

ErectionJackson

Logic Audio, ESX24, Gigasampler, NI B4, ES1, etc.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:09
* Dennis heeft ook een studio *D

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Op zondag 14 oktober 2001 22:03 schreef whotheman het volgende:
Ik loop met het plan rond een klein "studiootje" te bouwen, omdat ik dus nu muziek maak met de computer. Ik wil externe apparatuur aan gaan schaffen enzo, en een beetje een studiootje maken zeg maar..

Ik had het zo in gedachten:

computer met cubase... cubase stuurt mijn externe apparaten (synth, sampler or whatsoever, ik heb nog niks gekocht, ik loop alleen met plannen rond) aan via midi... al mijn externe apparaten link ik via de line out van elk apparaat aan een mengpaneel, de master out van dit mengpanneel gaat vervolgens naar mijn versterker...

Is dit een goede setup??? zo ja, welk meng paneel kan ik het best aanschaffen? ik heb denk ik 4 stereokanalen nodig minimaal, ook wil ik faders, en phantoomvoeding eventueel...
heb je een boom waar geld aangroeid ofzo....

Verwijderd

Topicstarter
ja vet handig zo'n boom...

nee ff zonder gekheid...

ik wil de spullen 2de hands gaan halen..

Verwijderd

minimaal 5000 piek klaarleggen als je ook maar enigzins op niveau hardware wil aanschaffen, anders lekker blijven fröbelen met fruityloops ;)

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:18

w00Dy

Make soap, not war

Op maandag 15 oktober 2001 21:04 schreef olivi3r het volgende:
minimaal 5000 piek klaarleggen als je ook maar enigzins op niveau hardware wil aanschaffen, anders lekker blijven fröbelen met fruityloops ;)
idd, mijn mengpaneel soundcraft Folio Sx koste 1500,-
btw Behringer is afgeripped Makie, en wordt onder duits toezicht in Korea in elkaar geklooid.
niettemin heb ik de Virtualizer, Modulizer van Behringer :P
Leuk speelgoed alleen dat ie veel te lage S/R waarden uitduwt :r (fuck'd up als je semi-prof met geluid bezig bent)

Al gedacht aan ProTools ? En een Sek'd soundkaart in je kassie ? 8 mono uitgangen rechtstreeks op je mengpaneel :9~

GrEeTZzz

Verwijderd

minimaal 5000 piek klaarleggen als je ook maar enigzins op niveau hardware wil aanschaffen, anders lekker blijven fröbelen met fruityloops
Maak daar maar minimaal iets meer van, goed materiaal is duur en ik neem aan dat je meer dan 1 apparaat aan je computer wilt hangen :)

EDIT: foutje, mengpanelen zijn idd niet echt aan de dure kant. Zit nl zo, heb zelf de Korg Triton Rack op 't oog.. maar die kost weer ruim 6000 piek (ZUCHT)

www.zzounds.com is een goeie site om eens rond te kijken, prijzen te vergelijken en demo's in Mp3 (van synths) te beluisteren.

Verwijderd

EDIT: foutje, mengpanelen zijn idd niet echt aan de dure kant. Zit nl zo, heb zelf de Korg Triton Rack op 't oog.. maar die kost weer ruim 6000 piek (ZUCHT)
eeeeh??? triton is geen mengpaneel hoor...

behringer is inderdaad 'leuk speelgoed', niet echt profi maar wel betaalbaar. De mengtafels hebben bijvoorbeeld sneller last van ruis/noise dan de mackies waarvan ze zijn afgeleid en de knopjes en faders willen nog wel eens los gaan zitten enzo...

Ik heb zelf een behringer eurorack 2642 gehad, maar die heb ik na een half jaartje verkocht en een yamaha 01V gekocht (jaaa!). Nu heb ik alleen nog een crossover van behringer, die is op zich wel okee, maar kan dan bijvoorbeeld weer niet lager filteren dan 90hz - beetje jammer..

Verwijderd

Topicstarter
je kan 2e hands best een sampler op de kop tikken van akai voor 1000 piek, en een mengpaneel voor thuisgebruik is er ook best voor 800 piek... je moet alleen weten waar je het moet zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
is dit bijvoorbeeld niks:

Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/pa/mixers/behringermx1604.jpg
Behringer MX 1604 A
Zeer complete mixers met 4 mono-ingangen (MX 2004 heeft 8 mono-ingangen), 4 stereo-ingangen, een 3-bands equalizer (met mid-sweep op MX 2004 A), 2 aux, en 2+2 uitgangen. MX 1604 A van f.615,- voor f.460,-

Verwijderd

Het gaat allemaal om kwaliteit whotheman, ik neem aan dat je in mijn post hebt gelezen dat ik een behringer 2642 heb gehad? Die is dus een stukkie duurder dan de 16-nogwat en die heb ik ook de deur uitgedaan omdat ik niet tevreden was.

Het heeft naar mijn mening geen zin om hardware aan te gaan schaffen als je niet voor kwaliteit gaan. Dan baal je over een half jaar alleen maar..

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar een s2000 van akai is wel een kwaliteit sampler...
en een yamaha rm-1x van yamaha (de groovebox) ook...

van die mengpanelen weet ik echter niks en daarom is mijn vraag of dat wat is...

Verwijderd

moet je eens op www.creamware.com kijken voor de pulsar II. das een multi i/o geluidskaart + VETTE software (sampler, mixer, vocoder, synths etc.)!!! is 3000 piek en heeeeeeeeeel erg bruut!!

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 22:03 schreef whotheman het volgende:
In principe is het een aardige setup.
Behringer heeft hele goeie budget (1000,-) mengpanelen. T-racks heb je al ontdekt. Da's een super programma om mee af te mixen. Verder: een Korg Triton heeft zeer veel mogelijkheden maar kost ook wat. Uiteindelijk kom je toch in de prijsklasse van 5 a 6000,- voor een synth. Alles in de range van 3000,- is gewoon niet het beste qua synthgeluid al zullen er mensen zijn die daar anders over denken, maar vraag het maar aan de ervaren gebruikers zij zullen het be-amen. Beter gelijk het beste dan later inruilen met verlies.
De computer kun je verder gebruiken voor het samplen, dat gaat heel goed met acid in combinatie met professionele sample cd's (paar honderd gulden per stuk). Koop wel een degelijke audiokaart (geen SB) Kost je ook tussen de 6 a 800,-. Computersynth programma's werken gewoon niet zo praktisch als hardware, hoewel ze steeds beter worden, maar een 19" scherm is dan wel het minste om een beetje fijn te werken.

Verwijderd

Pulsar II heb ik ook, die kicked inderdaad ass maar kost wel een paar knaken ;)
Op maandag 15 oktober 2001 21:34 schreef whotheman het volgende:
ja, maar een s2000 van akai is wel een kwaliteit sampler...
en een yamaha rm-1x van yamaha (de groovebox) ook...

van die mengpanelen weet ik echter niks en daarom is mijn vraag of dat wat is...
S2000 is prima apparaat indeed, maar kost je 2e hands wel ongeveer 1000 piek. RM1X valt naar mijn (bescheiden) mening wel weer eerder onder het speelgoed (is op zich kwalitatief wel okee hoor, maar is meer een dj-tool). De groovebox is sowieso kids-stuff ;)

Verwijderd

ik heb trouwens een behringer MX1602 :r :r :r sux enorm... klote ruis... :( :(

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
ik zou het volgende nemen, is budget gericht en evengoed mooi spul:
- Mengpaneel: Spirit Folio F1-14/2 (6 mono, 4 stereo, de stereo zit over 2 faders, is dus geswitched)
- Sampler: een goeie akai gewoon, zoek uit :)
- Synth: ligt aan je stijl maar over het algemeen zijn de Yamaha synths erg goed, ik heb zelf een CS2x, maar de AN1x of CS1x zelfs zijn leuke apparaatjes en tweede hands niet duur.

ik kan je ook aanraden een abo te nemen op een goed magazine, ik vind zelf Interfaceeen heel goed blade, maar Future Music is ook leuk, af en toe heb ik alleen het idee dat ze nogal corrupte reviews plaatsen, je begrijpt wat ik bedoel :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 21:40 schreef da_chronic het volgende:
ik heb trouwens een behringer MX1602 :r :r :r sux enorm... klote ruis... :( :(
jaaa! eindelijk backup ;)

zie mijn post op de vorige pagina:
behringer is inderdaad 'leuk speelgoed', niet echt profi maar wel betaalbaar. De mengtafels hebben bijvoorbeeld sneller last van ruis/noise dan de mackies waarvan ze zijn afgeleid en de knopjes en faders willen nog wel eens los gaan zitten enzo...
en nou niemand meer roepen dat behringer high quality shit is!

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 21:45 schreef olivi3r het volgende:

[..]

[..]

ik snap t ook nooit als ik mensen zo positief hoor praten over beringher |:( |:( high quality yeah right.....

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben zelf ook niet echt bepaald fan van Behringer mengpanelen. Voor DJ-stuff en randapparatuur (compressors/limiters, EQ's etc) is Behringer best goed, maar de line-mixers zijn niet echt bepaald top, idd erg veel ruis.
Kijk eens naar Spirit en Mackie

Verwijderd

eeeeh??? triton is geen mengpaneel hoor...
nee, dat weet ik ook wel :)

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Op maandag 15 oktober 2001 21:45 schreef olivi3r het volgende:

[..]

[..]

idd ;)

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
HA! Daar ben ik dan maar weer eens. Ik heb hier een Behringer MX2642a mengpaneel staan, en dat ding is _prima_. Voor een home-studio of een semiprofessionele-studio zijn Behringer mixers prima. Ik weet eigenlijk heel erg zeker dat die ruis van je ergens anders uitkomt, want uit mijn Behringer meet ik zo goed als niks. De meeste ruis hier komt uit kabels die rotzooi opvangen.

Anyway, natuurlijk zijn er veel betere mengpanelen, maar Behringer biedt je wel het meeste waar voor je geld. De panelen <600 gulden van Behringer vind ik trouwens niet al te denderend qua geluidskwaliteit. Prima voor live gebruik, though.

Iets anders, software: Zelf gebruik ik zo goed als niks qua software, alleen Cakewalk Sonar om m'n synths aan te sturen. Maar tegenwoordig kan je met goeie software erg professionele resultaten behalen. Immers, de synths van nu zijn in feite ook gewoon computers met software erin.
Het grote voordeel van hardware is voor mij toch het hands-on principe, je hebt knopjes waar je aan kan draaien, toetsenborden waar je op kan drukken, kabels die je in kan pluggen zonder dat je ze sleept met de muis ;)

Als ik jou was zou ik gaan voor een combinatie van soft- en hardware. Blijf je keyboardje gebruiken als masterkeyboard, of koop er een andere voor. Haal een VA-synth *1, een samplebased-synth *2 en een mengpaneel (ik ben _erg_ tevreden over mijn MX2642a van Behringer). Eventueel wat effectapparatuur, een reverb-kastje en een compressor *3 zijn vrij essentieel. Monitorspeakers zijn handig als je een echt goeie mix wilt gaan maken, maar ik denk dat dat van later belang is. Je released toch niks de eerste twee jaar.

Ok, deze post is nu vrij lang, zie ik :) Als je nog vragen hebt... shoot.

*1, een virtuele analoge synth. De Yamaha AN1x is best goed. De presets zuigen geiteballen, maar het is gewoon een goede VA-synth. Overal te vinden voor 1000 gulden. Let niet op 't cheape plastic kastje waar ie in zit. Je kan 'm trouwens gelijk gebruiken als masterkeyboard. Als je meer geld te besteden hebt voor een VA-synth kan ik je de Access Virus B aanraden, gewoon het meest warme geluid wat er uit een synth te halen valt. De Korg Z1 is erg leuk als je behalve VA ook Physical Modeling wilt, kan je vrij bizarre geluiden mee maken. Ook deze kan je goed gebruiken als masterkeyboard, deze heeft namelijk een _heerlijk_ toetsenbord.

*2, samplebased-synth. De Yamaha CS1x of CS2x, zoals hierboven werd genoemd, is een erg leuk ding om mee te beginnen. Heb je meer geld uit te geven dan raad ik je aan om eens een kijkje te nemen bij Korg. De Trinity (in een rack, 1750 tweedehands) vind ik erg gaaf. En natuurlijk ben ik helemaal verliefd op m'n Triton hier, maargoed, die kost je dan (met toetsen) nieuw 6000 gulden, tweedehands zeker 4250. Rackversie is nieuw 5000 piek. Stay away from Roland synths, ik wordt echt beroerd van de modulaties en effecten die op de basis-samples zitten. Ik heb altijd problemen om die zooi goed in de mix te krijgen. De nieuwere (XV3080/XV5080) zijn gelukkig wat beter wat dat betreft, maar ze hebben nog veel samples van de JV-series... Voor de Roland-fanaten onder ons, laten we hier a.u.b. niet over verder discussiëren, heeft toch nietzoveel zin, lijkt me :)

*3, de RNC (Really Nice Compressor) van FMR rulez. http://www.fmraudio.com/. Hij is wat lastig hier te krijgen in Nederland, ik wil er zelf ook nog twee. Kost niks, 200 dollar.

• GREENSKiN
Nog een kleine aanvullig die ik vergeten was te melden. Overweeg om een soft-sampler te gebruiken in plaats van een hardware-sampler. Ik vind ze persoonlijk even goed als hardware-samplers.

En nee, ik speel m'n sampletjes gewoon af met de Triton :)

• GREENSKiN
En nog iets...
ik kan je ook aanraden een abo te nemen op een goed magazine, ik vind zelf Interfaceeen heel goed blade, maar Future Music is ook leuk, af en toe heb ik alleen het idee dat ze nogal corrupte reviews plaatsen, je begrijpt wat ik bedoel
De Future Music is niet bepaald objectief nee. Alles van Roland, Korg en Yamaha is per definitie geweldig volgens hen.
Ik raad je de Sound on Sound aan, Engels blad, kost hier wel 22,50 per stuk. Op http://www.sospubs.co.uk kan je veel oude artikelen nalezen.

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:53
Future Music was niet echt objectief nee,
maar toch wel leuk om te lezen :)

jammer dat de nederlandse versie er mee is gestopt

//

Verwijderd

[Off topic]
Is het geen idee om een soort how to become a producer topic te openen :) Er zullen dan vast meer vragen komen dus meer antwoorden = meer informatie.

Hier ff wat (onbekende?) gear:

http://www.waveidea.com : Beste midi controller (denk ik)

http://www.oakleysound.com/tb3030.htm : Een dual 303 alleen beter (meer functies) Gebruikt bepaalde chip van de originele 303 dus de sound is exact hetzelfde. Het leuke is, je kan hem zelf maken (dus zelf 19" front maken enzo)
[/Off topic]

hoi..

• winand
  • Laatst online: 30-06 18:12
Op maandag 15 oktober 2001 21:30 schreef whotheman het volgende:
is dit bijvoorbeeld niks:

[afbeelding]
Behringer MX 1604 A
Zeer complete mixers met 4 mono-ingangen (MX 2004 heeft 8 mono-ingangen), 4 stereo-ingangen, een 3-bands equalizer (met mid-sweep op MX 2004 A), 2 aux, en 2+2 uitgangen. MX 1604 A van f.615,- voor f.460,-
Ik heb zelf deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/pa/mixers/behringer802.jpg

Kost bij feedback Hfl. 330,-
Heeft 4 mono en 2 stereo ingangen, verder practisch gelijk aan de 1604

• GREENSKiN
Persoonlijk vind ik de kleine Behringer mixers niet te denderend klinken, hoewel zeer leuk als kleine live-mixer.
Ik denk dat een Behringer MX2004a een prima mixer is voor je, of als je iets meer wilt uitgeven de MX2642a zoals ik heb. Het mooie van de MX2642a vind ik dat je voor zeer weinig geld een mixer hebt met 4 subgroepen.

MX2642a:
Afbeeldingslocatie: http://www.behringer.de/images/products/MX2642A/MX2642A_medium.jpg

• durkagain
  • Laatst online: 12-04 16:38
Mja ik gebruik alleen software. Het heeft ook veel voordelen tegenover hardware. Op het forum www.kvr-vst.com zijn er wel discussies te vinden.

Hele goeie software (VSTi's) is bijvoorbeeld:

Muon Tau Pro (bassline ala TR303 maar meer)
reFX The BassLine (bassline ala TR303)
Native Instruments Reaktor (modulaire synth, heel veel synth voor te krijgen, bijvoorbeeld op www.dash-site.com)
Native Instruments Pro52 (vintage synth)
Waldorf Attack (drumsynth)
Waldorf PPG Wave 2.V (vintage synth)
VirSyn Software Synthesizer (synth)
Virtual Sampler (sampler)
HALion (sampler)
Native Instruments Battery (drumsampler)
Triangle I (vintage synth, gratis)

Er zijn ook errug goeie gratis VSTi's en VSTFX's verkrijgbaar. Mja ik heb een kort lijsje gemaakt van VSTi's maar er is nog veeeeeeel meer kickass sjit!
Voor bijna alle hardware is er wel een software clone te krijgen.

Je kunt het verschil niet horen met hardware... believe me. Enne de integratie van VSTi's en VSTFX's zijn super in Cubase. In principe zoveel instantes van instrumenten als je wil, dus niet 2x hardware nodig. Ook geen externe (analoge) harddiskrecording nodig, enz. enz.
Het is gewoon zo poep simpel en lekker om mee te werken. Je laad een song en klaar, je hoef nix meer op je hardware ins te stellen of what ever. Geen onderhoud nodig, enz.
Alleen de echte knoppen mis je, en daar koop je lekker een hardware controllerbox voor waarmee je de knoppen mapt.

Nooit hardware voor mij..

• kilgates
  • Laatst online: 22-06-2012
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:14 schreef GREENSKiN het volgende:
Nog een kleine aanvullig die ik vergeten was te melden. Overweeg om een soft-sampler te gebruiken in plaats van een hardware-sampler. Ik vind ze persoonlijk even goed als hardware-samplers.

En nee, ik speel m'n sampletjes gewoon af met de Triton :)
Hier ben ik het wel mee eens, tenzij je een Akai S6000 of een Emu E-synth kan veroorloven, kan je beter een softsampler gebruiken.
Ik raad aan:
1. Goeie geluidskaart. Dus geen Creative. Wel eentje met asio drivers, dus Emagic Audiowerks2/8, M-sound, Echo, Terratec ewx2496, etc.
2. Sampler. Goedkoop: software sampler. Ews24 klinkt vetter en is flexibeler dan mijn Akai S2000. Maar goed, een S2000 kan je voor rond de F 800,- al krijgen.
3. Mengpaneel. Behringers zijn heel aardig voor line niveau. Beter maar duurder is Spirit, nog beter en duurder, Mackie.
4. Goeie universele module met alle soorten geluiden. Goedkoop: Roland JV1010. Duurder: Roland XV5080. Heel duur: Korg Triton, Yamaha EX6 (hoef je meteen ook geen sampler meer..).
5. Goeie virtueel analoge synth. Goedkoop: redsound darkstar. Duurder, heel vet: Waldorf Micro Q. Ook erg goed: Clavia, Access virus. Extreem vet: Alesis Andromeda.
6. Drumcomputer. Kan je ook sampler of software voor gebruiken.
7. Software. Ik prefereer Logic audio voor sequencer, maar cubase is ook goed. Verder zijn allerlei softsynths en reason ook erg goed en leuk.
8. Midinterface. Neem een goede, zoals Emagic AMT-8, maar er zijn goedkopere. MIDI via joystickpoort is echt shit.
9. Effectenbak. Kan ook heel goed met software, goedkoop: Zoom, duur: Lexicon.

Ik gebruik zelf: logic audio, exs24, athlon 650, m-sound audiophile 2496, Boss DR660, Roland JV1010, SPirit F1-14, Zoom 1201, Redsound darkstar, phatboy, Akai S2000, EMagic amt 8.

Nu nog inspiratie... Voor een beeld van mijn muziek ((nog)niet echt bijzonder..) http://www.mp3.com/pigeon

• kilgates
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:16 schreef GREENSKiN het volgende:
En nog iets...
[..]

De Future Music is niet bepaald objectief nee. Alles van Roland, Korg en Yamaha is per definitie geweldig volgens hen.
Ik raad je de Sound on Sound aan, Engels blad, kost hier wel 22,50 per stuk. Op http://www.sospubs.co.uk kan je veel oude artikelen nalezen.
Wat ik een heel goed blad vind is het Duitse keyboards.. en ach.. Duits lijkt toch heel erg op Nederlands...

• kilgates
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:10 schreef GREENSKiN het volgende:
H
*3, de RNC (Really Nice Compressor) van FMR rulez. http://www.fmraudio.com/. Hij is wat lastig hier te krijgen in Nederland, ik wil er zelf ook nog twee. Kost niks, 200 dollar.
Hm, klinkt goed. Is deze beter dan bijvoorbeeld een DBX 266? Ik ben ook aan het kijken naar een compressor, maar ik voerweeg om eht gewoon softwarematig te doen. En waarom twee? Hebzucht....?
Oh nog iets: een knoppen bak is wel handig! Bijvoorbeeld een Phatboy, of de goedkopere van Doepfer.

• durkagain
Tuurlijk, compressor kun je makkelijk softwarematig doen. Meedere compressors geen enkel probleem. Enne goedkoop ook. Weet zo ff geen goeie uit me hoofd.. maar is qua VSTFX's echt asociaal veel, nog meer dan VSTi's. Genoeg om een goeie compressor te vinden dus.

Poeh ik lijk wel een "softwarematig doen" propanda verspreider ofso.

Verwijderd

Topicstarter
als je een softwarematige compressort wilt...

www.t-racks.com

volgens mij de allerbeste die er is...

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Op dinsdag 16 oktober 2001 20:18 schreef kilgates het volgende:

[..]

Hm, klinkt goed. Is deze beter dan bijvoorbeeld een DBX 266? Ik ben ook aan het kijken naar een compressor, maar ik voerweeg om eht gewoon softwarematig te doen. En waarom twee? Hebzucht....?
1 compressor, meestal 2 kanalen
mengpaneel 16 kanalen, heb je de link ?????
normaal voor ieder kanaal een compressor !

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er wordt lang niet voor ieder kanaal een aparte compressor gebruikt. In de studio wordt eerst alles getracked (HD, DAT of tape o.i.d.) en wordt er pas in de afmix fase compressie toegepast. Men neemt dus wel bijna alles op aparte sporen op. Tijdens live optredens wordt er wel soms direct compressie toegepast, maar lang niet voor alle instrumenten.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Mischien is . DIT wel iets voor je...

Afbeeldingslocatie: http://www.stirlingsyco.com/images/yam_03d.gif

Mischien is het wel veeeel te duur maar er zijn ook eenvoudiger modellen...

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
die lijkt mij idd wat te duur, en ook niet echt wat ik zoek..

• GREENSKiN
Over die compressors weer: Nee, je gooit inderdaad niet over ieder kanaal een compressor, maar wat ik graag doe is samen de bass-track en de drums (minus de hogere sounds, zoals de splashes en hihats) door één compressor routen, en dan uiteindelijk de eindmix ook nog een keer door de compressor. Vet, heet dat ;) Uiteraard gaat dit verhaal vooral op bij electronische muziek, maar drums klinken zonder compressie over het algemeen nogal mat. Ook bij andere stijlen kan ik dus aanraden, sowieso een wat subtiele compressie over de drums.

Maargoed, we gaan helemaal off-topic :)

• durkagain
Je bedoeld Phat ;)

Mwa ik ken gasten die over veel kanalen zelf ook lichte compressors gooien maar goed.

http://www.thepluginlist.com/ is ook een leuke link.

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

bdw, compressie h/w of s/w scheelt nogal. s/w is leuk voor je (post) productie, h/w is noodzakelijk als je digitaal opneemt in je opname proces. dan is die realy nice compressor wel een leuke keus.. ze zijn alleen 1 kanaals..

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Op woensdag 17 oktober 2001 00:12 schreef GREENSKiN het volgende:
Over die compressors weer: Nee, je gooit inderdaad niet over ieder kanaal een compressor, maar wat ik graag doe is samen de bass-track en de drums (minus de hogere sounds, zoals de splashes en hihats) door één compressor routen, en dan uiteindelijk de eindmix ook nog een keer door de compressor. Vet, heet dat ;) Uiteraard gaat dit verhaal vooral op bij electronische muziek, maar drums klinken zonder compressie over het algemeen nogal mat. Ook bij andere stijlen kan ik dus aanraden, sowieso een wat subtiele compressie over de drums.

Maargoed, we gaan helemaal off-topic :)
offtopic:
nou, ik doe het wel, en zang, en gitaar kan geen kwaad, en het resultaat is verbluffend. Ieder zijn smaak hierin zou ik zeggen. En mijn punt was, T-Racks is goed voor een eindmastering en dan gooi je een compressor over het geheel, maar dan heb je nog lang niet het 'mijn methode' resultaat.

Verwijderd

Voor je met compressors gaat klooien moet je dus best wel wat studio-ervaring hebben. Mensen verkloten hun mix vaak door verkeerd gebruik van compressors.
goed uitkijken dus :)

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

mijn excuses voor het omhoog schoppen van deze topic
maar wil even wat reclame maken. :o

GOT is (met alle respect) totaal ongeschikt voor het kletsen over professionele muziekhardware en software. Heb nu sinds een tijdje een beter forum hiervoor ontdekt, namelijk: http://www.synthforum.nl ... en het is nog Nederlandstalig ook! ;)
Daar zitten mensen met vakkennis die vele van ons (newbies :P ) graag verder helpen.

GOT blijft trouwens 1 van de betere Nederlandstige computerforums ... begrijp me op dat vlak absoluut niet verkeerd!

Verwijderd

Koop een Akiyama DJ60 voor 589 piek en Fruityloops voor 49 dollar. Evt. nog een SB Audigy Platinum of andere soundkaart met breakout box en je bent klaar

Verwijderd

Topicstarter
dan ben je nog niet klaar, ben ik inmiddels meer dan achter :)
Pagina: 1