Toon posts:

SCSI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik dus een Adaptec 2940 UW kaart + Seagate Barracuda schijf in me pc. Ok, nu loopt het allemaal wel mooi, maar volgens mij moet dat wel sneller kunnen. Het valt me dus een beetje af wat volgens mij niet zo hoort. Heb ik nog wat dingen verkeerd ingesteld? Iemand nog wat tips?
Ik draai Win2k pro

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je een ouwe barracuda hebt kan het wel kloppen dat ie traag is. dan kan je beter een nieuwe ide schijf halen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Seagate ST39236LW

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Das de Barracuda 18XL. Die zijn niet echt razendsnel meer te noemen maar langzaam zouden ze ook niet mogen zijn (ik heb hier de 18XL Cheetah nog liggen en die is best rap, de jouwe is wel wat langzamer natuurlijk - 7200rpm). Loopt ie wel op 40MB/s (UW)?

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 22:22 schreef Bomberman het volgende:
Das de Barracuda 18XL. Die zijn niet echt razendsnel meer te noemen maar langzaam zouden ze ook niet mogen zijn (ik heb hier de 18XL Cheetah nog liggen en die is best rap, de jouwe is wel wat langzamer natuurlijk - 7200rpm). Loopt ie wel op 40MB/s (UW)?
Hoe kan ik dat precies zien hoe snel ie loopt?

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 11:07

MnM

met bijvoorbeeld HD-Tach, maar bij het booten van je pc geeft de SCSI bios aan op welke snelheid hij ingesteld staat.

Aangezien je kaart maar max 40MB/s is en je HD sneller is (U160, 160MB/s) haal je nooit de max uit je HD

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 22:40 schreef MnM het volgende:
met bijvoorbeeld HD-Tach, maar bij het booten van je pc geeft de SCSI bios aan op welke snelheid hij ingesteld staat.

Aangezien je kaart maar max 40MB/s is en je HD sneller is (U160, 160MB/s) haal je nooit de max uit je HD
Je hebt het hier over de snelheid van de databus. Je hebt een vet snelle schijf als die continu 40 MB/s trekt(Tijdens gewoon windows gebruik dus veel seek). Het SCSI comando gedeelte werkt op 5MB/s voor alle SCSI controlers ook die u160.

Hoeveel MB per sec doet je schijf Cetabever? Dit soort schijfjes doen vaak iets van 21MB per sec op z'n top. Haal je zoiets dan zit het wel snor en het heeft dus geen zin om een duure u160 controler te kopen. Als je deze maar voor 1 schijf gebruikt.

Bij meerdere schijven is het wel aan te raaden om een snelllere controler te kopen. Mix nooit se (singel ended) SCSI met LVD want dan schakelt je hele SCSI bus terug maar de langzaamste se device.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee hoeveel m/s hij doet, kan ik mbv een progje dat controleren?

Verwijderd

scsi commando`s gaan op scsi-1 asynch 1.5mb/s
Pagina: 1