Toon posts:

fck 4 gigabyte kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn nieuwe systeempje in elkaar geschroefd. Ik dach maak ff 3 schijfjes(partities) aan. Na aardig wat geklooi met fdisk was dit redelijk gelukt. 1 primaire van 20gig een uitgebrijde van 20gig. Deze had ik weer in tweeen opgedeeld en geactiveerd en/of zo. Hier is denk ik ergens iets fout gegaan? De schijven werden met C(20gig) ,D(16 gig) en E(4 gig) gewoon weergegeven in fdisk. Maar toen de laatste E dus wou formateren ging het niet. Fdisk doet het ook niet meer en zegt "fout bij het lezen van het station". Wat nu????? Hoe kan ik mijn 4 gig aan ruimte nu terugkrijgen. P.s. het is een Maxtor 60GXP 40gig 7200rmp 2Mb buffer.
Windows staat er nu gewoon op en alles draait en ik heb nu dus 2 in plaats van 3 schijven. Scandisc zag hem wel gewoon toen ik windows installeerde
graag hulp,

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 16:05
probeer eens met pqmagic..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

moet je eens zoeken op 32GB ofzo, dat kan een limiet van sommige BIOSen zijn en daar lijkt dit verd8 veel op ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me erg sterk dat het moederbord geen schijven van 32Gb . Het is een ECS K7s5a een vrij nieuw moederbord. De 2 schijven van de 3 zijn bij elkaar al 36Gb. De derde is dus kwijt en Fdisk doet het niet meer(fout bij lezen vaste schijf).
Ik ga dat proggie wel ff proberen.

• 3o3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07-2006

3o3

larsje luister nou gewoon naar mij en gebruik PM, ben je ook van dat gezeik af. :7

Verwijderd

indd, partition magic 0wnage!

Verwijderd

Fdisk vanuti dos gebruikt de bios, dus je komt neit boven de 32 GB uit, klinkt logisch.

Verwijderd

PM? :r Heb zowel 5,6, als 7 geprobeerd. Nou, PM kan helemaal niks dan error-meldingen geven. Repareren? Ho maar. Had ik zelfs met mijn Nuts&Bolts diskrepair meer mee kunnen doen. Ik hoop voor je dat je je data nog terug kunt krijgen.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
gewoon opnieuw beginnen en alle zooi formateren en opnieuw partities aanmaken...

|Specs|

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
is het nou een IBM of een Maxtor? :?

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 20:27
Een maxtor zegt ie toch?
En ik zou toch PM ff proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ben net begonnen met het downloaden pfff 21,6 Mb.
Ik heb dit programma nog nooit gebruikt, is het simpel?
Ik heb denk ik in ieder geval een floppydrive nodig, ff schroeven dus maar weer ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou na veel gezeur, PM wil het dus ook niet doen. Begint ook te piepen met can't read foult from drive bla bla bla.
Dit schiet dus niet op. P.s. de rest van de programma's die er bij zit doet het ook niet. De Dschijf wordt ook niet erkend.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:41
Het hele probleem met je derde partitie (E:) heeft te maken met je CDRom-drivers op je bootable diskette. Nadat je je HD met behulp van FDISK in drie partities hebt ingedeeld, heb je je PC met een bootable diskette moeten opstarten. Op die diskette stonden ook CDROM-drivers, die ervoor zorgden dat aan de CDROM de driveletter E werd toegekend. Aangezien jouw derde partitie ook de letter E had, kreeg jij dus geen toegang meer tot je derde partitie en kon je deze partitie ook niet formatteren.

De oplossing:
- Download het programma Norton disc doctor (onder andere via tucows.xs4all.nl, zoek naar "Norton Utilities 2001") Installeer het programma en laat het een scan over de harde schijf uitvoeren. Waarschijnlijk zal het programma de verloren ruimte wel kunnen detecteren, maar niet kunnen herstellen.

- Nadat het programma de scan heeft uitgevoerd, moet je waarschijnlijk je PC opnieuw opstarten. Doe dit ook.

- Start je PC daarna opnieuw op in MSDOS mode. Als het goed is, werkt FDISK ook weer.

- Verwijder alle logische stations, secundaire en primaire stations (Alles dus... :) )

- Maak je C, D en E partitie opnieuw aan. Om er zeker van te zijn dat alles in de toekomst weer goed zal functioneren, kun je de groottes van de partities iets wijzigen t.o.v. je huidige indeling (BV, C-schijf + 100MB, D-schijf -200MB en E-schijf dus +100MB).

- Je moet je PC nu met een bootable floppy, opstarten, MAAR doe dit nu nog niet. Sluit het programma af met ESC en je komt bij de DOS-prompt. Stop de bootable floppy in je PC en maak een kopie van deze diskette. verwijder met behulp van EDIT je cdrom-drivers uit je config.sys en autoexec.bat van je gekopieerde floppy. Sla de gewijzigde bestanden op.

- Start nu de computer opnieuw op met de gekopieerde bootable floppy. Zoals je ziet heb je nu wel toegang tot zowel C, D en E en kun je deze 3 partities nu probleemloos formatteren.

- Hierna kun je je computer weer opstarten met de originele bootable floppy en krijgt je CDROM-speler de letter F toegewezen. Je kunt nu probleemloos je besturingssysteem gaan installeren.

Suc6 verder.

• TweakersOnly
Op maandag 15 oktober 2001 19:26 schreef Korn21 het volgende:
gewoon opnieuw beginnen en alle zooi formateren en opnieuw partities aanmaken...
Hoe kan hij dat doen, als hij geen toegang krijgt tot FDISK en PM...

Verwijderd

Installeer WinXP of Linux ben je van al die gezeik af.

Suc6.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Op woensdag 17 oktober 2001 08:26 schreef TweakersOnly het volgende:

[..]

Met de tool van Maxtor om een schijf leeg te gooien :Y) te downen op de site van Maxtor.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Topicstarter
He maikel, heb nog ff wat van die proggies bij maxtor weggehaal. Halen deze ook de partities en zo weg? zodat ik weer van 0(nieuw) kan beginnen
Heb namelijk geen zin om nog meer te verliezen. Kan ik met dit proggie dan ook weer partities aanmaken?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 15 oktober 2001 19:53 schreef jadjong het volgende:
is het nou een IBM of een Maxtor? :?
Dat vroeg ik me ook af :?
Op maandag 15 oktober 2001 21:53 schreef Pontius.Pilatus het volgende:
Een maxtor zegt ie toch?
En ik zou toch PM ff proberen.
Lees goed hoe hij zijn harddisk noemt:
Op zondag 14 oktober 2001 21:53 schreef larsieboy het volgende:
[knip]
P.s. het is een Maxtor 60GXP 40gig 7200rmp 2Mb buffer.
[/knip]
Een Maxtor 60GXP bestaat niet en "60GXP" is een IBM typeaanduiding..

Verwijderd

Topicstarter
Loop niet te mierenneuken Balus!
Als je ff goed leest zie je dat ik het over de Maxtor heb.

Verwijderd

Topicstarter
Ok de Dmax 60 plus dan

Verwijderd

Topicstarter
Ben ff bezig geweest met dat maxblast proggie en die ziet ook alleen maar C en D! Proggie zegt dat het het partition tabel niet kan lezen! dusss
Staan wel allerlij tools bij maar ben een beetje huiverig. De basic test kwam de schijf in ieder geval doorheen.

Low level format stond er ook bij is dat wat?

Verwijderd

Topicstarter
Ga eerst dat met Norton maar eens proberen. Eerst ff downloaden!! Duurt wel erg lang thuis met ISDN

• TweakersOnly
Op donderdag 18 oktober 2001 13:14 schreef larsieboy het volgende:
Ga eerst dat met Norton maar eens proberen. Eerst ff downloaden!! Duurt wel erg lang thuis met ISDN
Is het probleem inmiddels opgelost?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 17 oktober 2001 08:26 schreef TweakersOnly het volgende:
delpart.exe downloaden? is maar een paar honderd K :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan "tweakers only" fdisk doet ut weer! Echter fdisk ziet nog steeds die e schijf niet die ik moet gaan dellen?

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan fdisk doet ut weer! Ik zie alleen de aangemaakte E-schijf nog steeds niet! Komt mijn verloren ruimte wel weer terug als ik alles wis? Tweakers Only heeft er toch wel verstand van denk ik :)

• TweakersOnly
Op donderdag 18 oktober 2001 20:23 schreef larsieboy het volgende:
Ok dan fdisk doet ut weer! Ik zie alleen de aangemaakte E-schijf nog steeds niet! Komt mijn verloren ruimte wel weer terug als ik alles wis? Tweakers Only heeft er toch wel verstand van denk ik :)
Ja, je moet alles verwijderen. Daarna kan je je HD weer opnieuw gaan indelen, maar zoals ik al eerder schreef, maak je partities iets kleiner of groter dan dat ze oorspronkelijk waren. Start daarna je PC met een bootable floppy op, ZONDER dat de cdrom-drivers geladen worden. Daarna kun je je C, D en E-partitie formatteren. (Zorg er wel voor dat format.com op je floppy staat >:) )

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan alles is gelukt "Tweakers only" your the man. Heb de partities alleen aangemaakt met Maxblast een proggie van Maxtor zelf. Norton heeft de partitiontabel terug geplaatst en ome Lars kon weer aan de gang.
Bedank!!!!!!!

• TweakersOnly
Op donderdag 18 oktober 2001 21:20 schreef larsieboy het volgende:
Ok dan alles is gelukt "Tweakers only" your the man. Heb de partities alleen aangemaakt met Maxblast een proggie van Maxtor zelf. Norton heeft de partitiontabel terug geplaatst en ome Lars kon weer aan de gang.
Bedank!!!!!!!
Dank je, ik begin helemaal te blozen. :o Heb je de partities nu ook zonder problemen kunnen formatteren?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat deed het Maxtor proggie zelf. In 10 sekonden of zo!!
Echt goed dat er zo nu en dan mensen zijn die er verstand van hebben. Ik wou al bijna mijn nieuwe aanschaf flink in elkaar trappen (misschien ken je het gevoel)
Maar is niet meer nodig!
Wat me ook een beetje in de war bracht is dat Scandisc de eerste keer C,D en E zag. Dit was nu echter C,D,E en af jaja
zal allemaal wel :Z
nogmaals bedankt

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 16:38

markvt

Peppi Cola

[b]Op woensdag 17 oktober 2001 19:32 schreef
low level = hele hdd volpompen met 000000 dus is er nix meer terug te halen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• TweakersOnly
Op donderdag 18 oktober 2001 21:28 schreef larsieboy het volgende:
Ja dat deed het Maxtor proggie zelf. In 10 sekonden of zo!!
Echt goed dat er zo nu en dan mensen zijn die er verstand van hebben. Ik wou al bijna mijn nieuwe aanschaf flink in elkaar trappen (misschien ken je het gevoel)
Maar is niet meer nodig!
Wat me ook een beetje in de war bracht is dat Scandisc de eerste keer C,D en E zag. Dit was nu echter C,D,E en af jaja
zal allemaal wel :Z
nogmaals bedankt
Als de partities in 10 seconden geformatteerd worden, kan dit nooit een volledige format zijn geweest, alleen een quick-format. Om er zeker van te zijn dat alles goed zal functioneren, kun je het beste je partities met een volledige format leegmaken. Gewoon in msdos intikken: FORMAT (C: D: en E:), zonder opties. Een snelformat zorgt er alleen voor dat de gegeven van de HD verwijderd worden, de fysieke indeling van de partities wordt niet aangepast.

Verwijderd

Topicstarter
Ok zal wel weer laat worden vanavond! Ik ga ff formateren doei

• zork
  • Laatst online: 21-04 14:40
Je hebt na het maken van de partities en VOOR het formateren toch wel gereboot he! :?

Verwijderd

Ja dat is zeker wat, maar die moet je wel als allerlaatste optie gebruiken. (btw. je garantie vervalt wel hiermee, that is als je die nog hebt.)

iig sux6 :)

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 08:22 schreef TweakersOnly het volgende:
Het hele probleem met je derde partitie (E:) heeft te maken met je CDRom-drivers op je bootable diskette. Nadat je je HD met behulp van FDISK in drie partities hebt ingedeeld, heb je je PC met een bootable diskette moeten opstarten. Op die diskette stonden ook CDROM-drivers, die ervoor zorgden dat aan de CDROM de driveletter E werd toegekend. Aangezien jouw derde partitie ook de letter E had, kreeg jij dus geen toegang meer tot je derde partitie en kon je deze partitie ook niet formatteren.

enz...
Lijkt me stug dat die bootdisk zomaar ffies E: toewijst aan de cd-rom. Die bootdisk gaat gewoon alle stationnetjes af en pakt de eerst volgende optie die die tegenkomt; in dit geval zou dar F: moeten zijn. Zo gaat het bij mij tenminste altijd en ik heb wat lopen klooien met fdisk :P

edit:

hhhmmm lees net dat het toch waar was wat TweakersOnly zei, vreemd, hoe zit dat nu ... :?

• TweakersOnly
Op donderdag 18 oktober 2001 21:46 schreef Oracle het volgende:

[..]

Lijkt me stug dat die bootdisk zomaar ffies E: toewijst aan de cd-rom. Die bootdisk gaat gewoon alle stationnetjes af en pakt de eerst volgende optie die die tegenkomt; in dit geval zou dar F: moeten zijn. Zo gaat het bij mij tenminste altijd en ik heb wat lopen klooien met fdisk :P
Microsoft... niet te vertrouwen. >:)

Nu ff serieus: Bij oude bootable floppies wil nogal eens de regel LASTDRIVE=D in de cofig.sys staan. 'k Denk dat larsieboy dit ook in zijn config.sys had staan.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 21:49 schreef TweakersOnly het volgende:

[..]

Bij oude bootable floppies wil nogal eens de regel LASTDRIVE=D in de cofig.sys staan. 'k Denk dat larsieboy dit ook in zijn config.sys had staan.
Aha, je gaf al antwoord voor ik je het kon vragen.
TweakersOnly you tha MAN !!!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 18 oktober 2001 21:49 schreef TweakersOnly het volgende:

[..]

Microsoft... niet te vertrouwen. >:)

Nu ff serieus: Bij oude bootable floppies wil nogal eens de regel LASTDRIVE=D in de cofig.sys staan. 'k Denk dat larsieboy dit ook in zijn config.sys had staan.
inderdaad ja
waarom was dat eigenlijk? om geheugen te besparen ofzo :?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• TweakersOnly
Op donderdag 18 oktober 2001 22:00 schreef Flat© het volgende:
inderdaad ja
waarom was dat eigenlijk? om geheugen te besparen ofzo :?
Ik heb het even voor je opgezocht. Een driveletter reserveren kost in MSDOS 1kb aan conventioneel geheugen. Aangezien er vroeger niet zoveel conventioneel geheugen in een computer zat, heeft men dus het commando LASTDRIVE bedacht. Als je de regel LASTDRIVE=D in je config.sys plaatst, bespaar je dus in totaal 22kb aan conv. geheugen.
Each reserved drive letter will take up 1k of conventional memory. Unless specified, DOS reserves 26 letters, taking a total of 26k of conventional memory. If the last drive letter on your computer is D:, you can force DOS to recognize the last possible drive letter being D:.

For example, in the config.sys, you can use a line that states:

LASTDRIVE=D

This will conserve 22k of conventional memory.
Pagina: 1