3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
Gewoon opnieuw beginnen en niet langer treuren,
maar dan wel met het goede ontwerp
En deze keer ook maar ff met een decoupeerzaag ofzoOp zondag 14 oktober 2001 21:56 schreef Rembo het volgende:
Jammer joh!
Gewoon opnieuw beginnen en niet langer treuren,
maar dan wel met het goede ontwerp
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Dat wordt dremelen.
Een cliche is ooit origineel begonnen
Toch wel ? Zat er idd ook al aan te twijfelen...dan maar ff wachten tot ik een Kinzo immitatie dremel heb.Op zondag 14 oktober 2001 22:00 schreef koekum het volgende:
Een decoupeerzaag is veels te lomp voor 0,3 mm Alu.
Dat wordt dremelen.
Ecodan warmtepomp
Ik toenet ook, maar ze werken weer.Op zondag 14 oktober 2001 22:04 schreef MisterDon het volgende:
Ik zie helemaal geen pics, alleen maar rode kruisjes...
Ecodan warmtepomp
ik ookOp zondag 14 oktober 2001 22:04 schreef MisterDon het volgende:
Verwijderd
Ik had ze al gezien, maar nu doen ze het niet meer (net als jouw icoon)Op zondag 14 oktober 2001 22:04 schreef MisterDon het volgende:
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
we want pics !! we want pics !! we want pics !!Op zondag 14 oktober 2001 22:11 schreef marcnolte het volgende:
WIJ WILLEN PLAATJES !!!!!!!!!
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
dan moet ie ze verplaatsenOp zondag 14 oktober 2001 22:16 schreef _Brake_ het volgende:
show us the pics dude
The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer. Visit our help area for more information
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Eigen domein met onbeperkt ruimte rocks nog heel veel meerOp zondag 14 oktober 2001 22:29 schreef marcnolte het volgende:
wanadoo rocks viva la wanadoo
Maar probeer het gewoon nog eens... van fouten leert men
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Wanadoo doet het niet. Welke anders ?
Ecodan warmtepomp
Ik heb allen nog geen goede 80mm fan dus ik heb em alleen kunnen testen met een wat minder goede fan.
Ecodan warmtepomp
Ecodan warmtepomp
Mag ikOp zondag 14 oktober 2001 23:24 schreef epsilon het volgende:
je hoeft heus niet via icq te zeggen dat ze er zijn hoor, komen we vanzelf wel achter
Wou ff jullie reacties horen
Service van de zaak
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Thanx. Moet alleen dus ff iets veranderd worden : de schroefgaten onderaan moeten op de rechte kant, 1 cm van de hoek.Op zondag 14 oktober 2001 23:25 schreef Silenzer_nl het volgende:
jipiee pics !! ziet er wel rommelig uit zeg, dat moet veel beter kunnen. wel een goed ontwerp trouwens
Ecodan warmtepomp
Als je weer op papier een voorbeeld maakt, knip die dan uit en plak em met plakband in elkaar.. weet je zeker dat het past. Succes m8!
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Dat van het hobbymesje is logisch dat dat scheef gaat, je schiet snel uit een imitatie drempel is een veel beter idee zoals je al eerder had vermeld, alleen je moet er wel geld voor over hebben.Op zondag 14 oktober 2001 23:32 schreef JT het volgende:
Met hobbymesje werkt niet. En ik had het ontwerp overgetrokken en op het aluminium geplakt.
Schiet niet uit hoor, het word alleen rafelig.Op maandag 15 oktober 2001 00:18 schreef Stevio4u het volgende:
[..]
Dat van het hobbymesje is logisch dat dat scheef gaat, je schiet snel uit een imitatie drempel is een veel beter idee zoals je al eerder had vermeld, alleen je moet er wel geld voor over hebben.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Ja maar als je het echt precies wilt doen, dan moet je het dus eigenlijk op de bovenstaande manier doen, zoals ik al zei.Op maandag 15 oktober 2001 00:19 schreef JT het volgende:
Schiet niet uit hoor, het word alleen rafelig.
Jah, DUH, op het forum ben je dus net zo dom als in het echte levenOp maandag 15 oktober 2001 00:21 schreef Stevio4u het volgende:
[..]
Ja maar als je het echt precies wilt doen, dan moet je het dus eigenlijk op de bovenstaande manier doen, zoals ik al zei.
ik ken hem in het echt, is een vriend
Ecodan warmtepomp
waar is die fanadaptor voor nodig ????
( jah een newbie vraag over overclocking/case-m0dding
what?
Dan kan ik een 80 mm fan op een kleiner koelblok zetten. Voorbeeld van een 60 mm blok met een 80 mm fan :Op maandag 15 oktober 2001 00:29 schreef TeH_oNe het volgende:
( eh even een vraaje tussendoor)
waar is die fanadaptor voor nodig ????
( jah een newbie vraag over overclocking/case-m0dding
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ------------------- | FAN | ------------------- \ / \ / =============== ===Koelblok==== =============== =============== |
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Sorry hoor , maar van deze pic kreeg ik gewoon spontaan een lachbui. Volgende keer beter
duhOp zondag 14 oktober 2001 23:32 schreef JT het volgende:
Met hobbymesje werkt niet. En ik had het ontwerp overgetrokken en op het aluminium geplakt.
probeer het eens met een echt stanleymes (zoeentje waar je een trapezevormig lemmet in moet stoppen)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Vre wel leuk om te zien hoe het niet moet...
Powered bij meergranenbrood.
Whehehe.... Ja, dat had ik dus ook...Op zondag 14 oktober 2001 23:24 schreef epsilon het volgende:
je hoeft heus niet via icq te zeggen dat ze er zijn hoor, komen we vanzelf wel achter
En toen deden ze het nog niet!
Toch een redelijk positive score.
Als je nog eens zoiets wil klusen zou ik met een plaatje blik, een pittig hete soldeerbout (met S-39) en een latoenschaar te werk gaan.
Dat zou in principe redelijk goed moeten werken. Aluminium is gewoon te zacht, en bovendien niet lekker te solderen. Blik wel (en veel goedkoper).
Lul je handenarbeidleraar om (ik schat dat je met nu nog VWO dat nog hebt; had ik in elk geval ook!) dat je zoiets moet maken (ik had als uitleg dat ik een reflector voor een stroboscoop wilde maken, hij vond dat geweldig!) en je kunt in plaats van een beetje pottenbakken (=Mathilde Santing in een oven
Wat is het toch mooi om GoTter debiel te zijn! "Neee, maar ik moet echt!!! een fan-duct maken hoor!"
Ik zou een beetje meer vlees bij de bevestingingspunten houden, eventueel met een gebogen lijn naar elkaar toe, 3 mm allu is niet zo stevig.Op zondag 14 oktober 2001 23:25 schreef Silenzer_nl het volgende:
wel een goed ontwerp trouwens
One of the animals has left its cage today.
Wanbeleid is ook beleid.
Verwijderd
hij heeft het over 0,3 mmOp maandag 15 oktober 2001 09:55 schreef agent327 het volgende:
Hey mrknowitall, 3mm is sterk zat hoor
Verwijderd
Dit is geen mooi ontwerp maar het geeft hopenlijk wel een paar ideeen voor je volgende poging.
[afbeelding]
mijn excuses voor de tekening, maar ik kan hier ook weinig anders.
Wat dat betreft zie ik geen verschil met jouw ontwerp.Op maandag 15 oktober 2001 13:05 schreef The Rapier het volgende:
alles hangt aan elkaar met een paar naden waarin je nog hebt gebogen ook.
Verwijderd
bij het mijne hangt elk stuk apart de basis via een naad, en niet elk stuk weer aan zijn voorganger. bovendien is bij mij de kleinste naad 6cm, bij dat andere ontwerp, is dat misschien 2 cm.Op maandag 15 oktober 2001 13:58 schreef koekum het volgende:
[..]
Wat dat betreft zie ik geen verschil met jouw ontwerp.
maar ff series iedereen kan zien, dat het tweede ontwerp veel sterker is. Ook komt het met betrekking tot de tollerantie een stuk beter gestelt. Als bij dat eerste ontwerp bij de eerste naad de vouw een heel erg klein beetje naast zit, dan kan dat bij de laatste kant best veel uitmaken. Bij het tweede ontwerp heb je dat probleem lang niet zo erg, zit je er een beetje naast dan maakt dat alleen uit voor dat betreffende vlak. En is veel makkelijker te corrigeren.
Hoe de naden te dichten tegen ontsnappende lucht?
(ben de laatste dagen behoorlijk aan het stoeien met siliconenkit, dus ik heb al een ideetje
Gaat het ook niet mee lukken....met mesjes lukt het niet, word ook rafelig.Op maandag 15 oktober 2001 01:18 schreef Ener-G het volgende:
[..]
duh
probeer het eens met een echt stanleymes (zoeentje waar je een trapezevormig lemmet in moet stoppen)
En wat voor cijfer voor het ontwerp ?Op maandag 15 oktober 2001 03:48 schreef MisterDon het volgende:
Nah.... eeen -1 voor de uitvoering, een +5 voor de lol!
Toch een redelijk positive score.
Als je nog eens zoiets wil klusen zou ik met een plaatje blik, een pittig hete soldeerbout (met S-39) en een latoenschaar te werk gaan.
Dat zou in principe redelijk goed moeten werken. Aluminium is gewoon te zacht, en bovendien niet lekker te solderen. Blik wel (en veel goedkoper).
Lul je handenarbeidleraar om (ik schat dat je met nu nog VWO dat nog hebt; had ik in elk geval ook!) dat je zoiets moet maken (ik had als uitleg dat ik een reflector voor een stroboscoop wilde maken, hij vond dat geweldig!) en je kunt in plaats van een beetje pottenbakken (=Mathilde Santing in een oven) echt nuttig bezig zijn!
Wat is het toch mooi om GoTter debiel te zijn! "Neee, maar ik moet echt!!! een fan-duct maken hoor!"
Ik ga ff wachten op me Kinzo nep-dremel en dan doe ik het daar wel mee. Met mijn ontwerp hoef ik ook niet te solderen. Heb maar 1 of 2 bouten nodig om hem dicht te maken.
En anders idd misschien ff kijken bij de handarbeid leraar, alsie me nog herkent
Ik heb hem vastgehouden bij de schroefpunten, en hij hield het heel stevig, dan hield ik hem nog wel vast bij de 2 bovenste punten. Er zitten 4 punten op, dus dat gaat wel lukken.Op maandag 15 oktober 2001 09:41 schreef mrknowitall het volgende:
[..]
Ik zou een beetje meer vlees bij de bevestingingspunten houden, eventueel met een gebogen lijn naar elkaar toe, 3 mm allu is niet zo stevig.
En met dat vasthouden zat er uiteraard al een 80 mm fan op.
Ik denk toch dat mijn ontwerp beter is...Er ontsnapt bijna geen lucht voordat het bij de heatsink is, en hij is stevig genoeg. Ook de randen en de naden waar je het over had.Op maandag 15 oktober 2001 13:05 schreef The Rapier het volgende:
sorry hoor, maar je ontwerp is ook absoluut niet geschikt, alles hangt aan elkaar met een paar naden waarin je nog hebt gebogen ook.
Dit is geen mooi ontwerp maar het geeft hopenlijk wel een paar ideeen voor je volgende poging.
[afbeelding]
mijn excuses voor de tekening, maar ik kan hier ook weinig anders.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
\________/
--> _ _ <--
/ I I \
I I
\ /
I I
HHHHHH (koel/waterblok)
kan je heel makkelijk maken met karton (zelf ervaring mee)
heb het voor elkaar gekregen 6:1 te krijgen 1 lucht in 6 eruit
Gewoon met spaties maken en dan de [ c o d e ] en [ / c o d e ] tags toevoegenOp maandag 15 oktober 2001 17:57 schreef AthlonThaBest het volgende:
ziet er ontichelijk kut uit moet je zelf maare ff wat spatie's toe voegen
Zo :Op maandag 15 oktober 2001 17:57 schreef AthlonThaBest het volgende:
ziet er ontichelijk kut uit moet je zelf maare ff wat spatie's toe voegen
1
2
3
4
5
6
7
| \________/
--> _ _ <--
/ I I \
I I
\ /
I I
HHHHHH (koel/waterblok) |
Ecodan warmtepomp
Op de pics misschien niet, maar ondanks dat dit een mislukt model is, was dit zelfs stevig genoeg.Op maandag 15 oktober 2001 18:45 schreef ajampaniki het volgende:
Is het niet handiger om wat dikker alu te nemen. Kdenk dat dit niet echt stevig is als ik zo de pics zie.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
ff 30 min uit laten harden en je bent klaar
Fun while it lasted: World Community Grid!
Verwijderd
jep siliconenkiut, dat heb ik ook gedaan gaat echt perfect.Op maandag 15 oktober 2001 14:22 schreef koekum het volgende:
Right, zal steviger zijn en is inderdaad toleranter qua ontwerp.
Hoe de naden te dichten tegen ontsnappende lucht?
(ben de laatste dagen behoorlijk aan het stoeien met siliconenkit, dus ik heb al een ideetje)
echter 1 tip. ga niet met je vingersklooien, maar probeer het direct uit de fles(hoe heet zo'n kit-cilinder geval
in de naden te spuiten.
Dat is veel netter, maar in beide gevallen is het snel en makkelijk luchtdicht.
als basismateriaal heb ik het volgende gebruikt:
eerst haal je de randen van het blik met een blikopener die verkeerd om op het blik zet.... met een stevige hobbyschaar (met kartels) de blikrol door geknipt....
modelletje in Autocad opgezet en op het blik nagetekend... -> knippen... vouwen.... gaatjes prikken... schroefjes er door... en klaar!
....en nu nog een heatsink kopen waar hij op past... * blimmel heeft een Golden Orb