Toon posts:

stemvervormer

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben op zoek naar een programatje dat stemmen kan vervormen.
Ik wil namelijk wat inspreken op de computer en dan me stemvervormen een beetje space achtig of als bijv. een oude radio met dat gekraak er in, om jingles te maken.

kan iemand mij helpen
Alvast bedankt

Verwijderd

Sound Forge (van Sonic Foundry)

Verwijderd

Topicstarter
heb je daar ook een link van?
een demotje ofzo?

Verwijderd

cheatah, hoe wil je dat met soundforge aanpakkeen dan?

Verwijderd

zou met soundforge inderdaad wel kunnen, eerst je stem opnemen en daarna effecten er overheen gooien

dit zou in principe met elk soundedit-programma kunnen (cooledit, wavelab, etc...) als ze maar plugins ondersteunen (en dat doen de genoemde drie)

en wat je dan waarschijnlijk wilt hebben zijn vocoders :)
(orange vocoder is wel een leuke plugin, kun je wel ergens een demootje van d/l denk ik)
maar met de standaard effecten in die soundeditors zitten zijn ook al leuke dingen te doen....gewoon wat experimenteren

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt
ik ga eens ff knoeien ermee

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

cooledit :) kun je oude geluiden (sixties radio, LP etc.) mee maken :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:36

smallboy

N/A

Weet iemand hoe je je stem zo kan vervormen zodat je het effect uit sanitarium krijgt (bij flash backs). Lijkt op een soort echo+galm voordat er iets gezegd wordt.

Nou hope dat jullie snappe wat ik bedoel :P

Verwijderd

Uhm, gewoon omgedraaide echo? (weet de technische benaming niet)

Zeg maar een echo, maar het stemgeluid kom later. Uhm, das makkelijk zelf te doen. Gewoon het hele bestand omdraaien, en dan echo toevoegen. Nou was dat nou zo moeilijk om te bedenken???

Verwijderd

preverb. wav omdraaien - reverb erover - geheel weer omdraaien; dan heb je t origineel met omgedraaide reverb = preverb :)

Verwijderd

hoezo een beetje te laat

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:36

smallboy

N/A

Op maandag 15 oktober 2001 22:04 schreef da_chronic het volgende:
preverb. wav omdraaien - reverb erover - geheel weer omdraaien; dan heb je t origineel met omgedraaide reverb = preverb :)
Had ik eigenlijk wel zelf kunnen verzinnen.
Maar evengoed bedankt.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op maandag 15 oktober 2001 20:23 schreef smallboy het volgende:
Weet iemand hoe je je stem zo kan vervormen zodat je het effect uit sanitarium krijgt (bij flash backs). Lijkt op een soort echo+galm voordat er iets gezegd wordt.

Nou hope dat jullie snappe wat ik bedoel :P
Flanger (vervormer) + tientallen echo's (incl. sanitarium, last row seats, auditorium echo) kun je allemaal over je stem heengooien met Cooledit 96, 2000, en pro1.2
Nog leuker is als je je stem realtime kan vervormen, dan als je iets zegt, het vervormd uit je speakers komt. Hier ken ik echter gene progjes voor :(
Wie niet sterk is, moet niet vechten...
Hehe

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 20:52
misschien is het interessant om bijvoorbeeld bij een vriend met soundblaster live eens wat te proberen, dmv liveware kan je een heleboel vervormen, realtime

klinkt best leuk om mee te spelen

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 11:50
zoek eens op analogx.com.
Staan goede programmatjes bij

Verwijderd

VoiceFX simpel, handig en wel geinig imho.
Moet ergens te vinden zijn, anders mail je maar.

Greetz DaMaster

Verwijderd

Koop gewoon een SB LIVE! dan kan je je stem met alle EAX effecten vervormen. :) Gewoon met EAX control(o.i.d), dat er standaard bij zit.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

zoek anders eens naar een softwarematige vocoder

My Discogs

Verwijderd

effecten over je stem halen die standaard in de soundblaster zitten lijkt me nou niet echt zo'n opwindend plan

realtime software waar je zelf je effecten in kan bouwen/aanpassen (bv reaktor, VAZ modular, Sync modular) of waar je vst-plugins zoals vocoders in kunt zetten lijkt me een stuk feestelijker...

ik zou audiomulch eens uitproberen....is gratis en heel erg koel
Pagina: 1