Toon posts:

Wie heeft zijn floppy uit zijn kast gehaald ??

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zo van het weekend maar eens gaan klote in mijn a-open hx08 kast en mijn floppy driver eruit gehaald. Op die plek zit nu mijn harde schijf.

Ik gebruikte de flop toch nooit en mocht ik er een nodig hebben dan heb ik altijd nog een pc die in het netwerk hangt.

maar goed mijn vraag is wie heeft dat ding er ook al uitgehaald ??

Mijn system specs

aopen hx08 big tower, msi k7 turbo moederbord, amd 1,2 gig proc. 20 gig hd van (seagate dacht ik) 7200 rmp , dvd rom en 4 speed brander (snel genoeg) en een geforce 2 van creative erin, en 3x128 mb geheugen.

offtopic / en nu nog mijn ventilatie gaten bovenin maken met de dremel van mijn pa ! moet niet al te moeilijk zijn heb er al 2 fans hangen maar wil dat gekke rooster weg. Wordt nu in slaag gezoemd :Z door die fans /offtopic

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:37
Yep, who needs floppy?
Ik heb hier een server draaien zonder floppy. Neemt alleen maar kostbare ruimte in beslag.

BTW: Hete harddisks moet je een 12cm fan onder zetten en in een 5,25" frame hangen, ik heb die seagate 4,5GB U-SCSI nog nooit zo koel gezien :) (oh ja: fan hoor je niet, draait maar 5V)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:49

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zondag 14 oktober 2001 21:40 schreef _JGC_ het volgende:
BTW: Hete harddisks moet je een 12cm fan onder zetten en in een 5,25" frame hangen, ik heb die seagate 4,5GB U-SCSI nog nooit zo koel gezien :) (oh ja: fan hoor je niet, draait maar 5V)
Nee man.
je kent de entry level cases van chieftec?
Twee rekjes bovenelkaar, ruimte voor 6 harddisks.
Met het mooiste in die rekjes kun je een 8X8cm koeler kwijt.

Veel beter. >:)

Verwijderd

mijn floppy drive is het oudste stuk hardware in mijn pc... die kan puur om sentimentele redenen al nooit weg natuurlijk...

ik heb er trouwens ook absoluut geen last van... floppyseek etc uit dus ik merk niet dat ie er is :)

• clevy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07-2024

clevy

It's a race !

heb de floppy laten zitten, heb 'm bij installatie van server nog nodig voor promise kaart drivers.

a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be

• Tordek
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-11-2023
Ik laat hem mooi zitten, heb er verder geen last van... En heb 'm nodig voor de drivers voor m'n netwerk kaart...

Verder zijn ze in ouwe computers wel handig omdat die meestal niet van CD-ROM kunnen opstarten...

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
I O+ my floppydrive, hij gaat echt niet weg, is veels te handig om ff snel wat data(bijv:word documenten) op te zetten en bijvoorbeld naar je werk of college te nemen om verder daar te bewerken of gebruiken..

Verwijderd

Ik heb een LS120 drive... kan in elk geval de floppycontroller uitgeschakeld worden :)

Verwijderd

Ik heb sinds kort een laptop erbij, en ik als ik iets moet overzetten gerbuik ik steeds mun cd-rw :) Flop is best wel onhandig, maar goed ik moest maar es binnenkort een netwerk kaart kopen voor die laptop.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Helaas ook bij mij zit die nog ivm de nodige drivers die op flop geleverd zijn. En het is altijd makkelijk om snel kleine bestandjes erop te zetten om mee te nemen...
Ik zou niet zonder kunnen :).

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Floppy heb ik er al lang eruit geknikkerd.
ik boot voor nood gevallen met een CDRW. met alle drivers en O.S. erop...incl. image...
lekker handig heb alle in een keer bij de hand...
dat past die neverop een floppy.

Suc6..

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Ik heb hem eruitgehaald, ik heb een flop in mijn server gedeeld.

OP deze plek zitten nu mooi mijn H.schijven en de frontjes gebruik ik voor WinAMP.

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 23:44
mhmhm,

eigenlijk nog niet over na gedacht. Ik heb er geen last van dus ik laat em lekker zitten. Is zo irritant als je denkt "ff snel een driver installeren" en er zit geen floppydrive meer in. :P

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 15:49

Bezulba

Formerly known as Eendje

kheb hem erook uitgejast omdat ik 6 hd's heb en maar 6 3/1/4 sloten :) och, gebruikte hem toch nooit

blup

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hij zit er bij mij nog in, alleen voor de BIOS flash :)

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 21:31 schreef thedevil het volgende:
Zo van het weekend maar eens gaan klote in mijn a-open hx08 kast en mijn floppy driver eruit gehaald. Op die plek zit nu mijn harde schijf.

Ik gebruikte de flop toch nooit en mocht ik er een nodig hebben dan heb ik altijd nog een pc die in het netwerk hangt.

maar goed mijn vraag is wie heeft dat ding er ook al uitgehaald ??

Mijn system specs

aopen hx08 big tower, msi k7 turbo moederbord, amd 1,2 gig proc. 20 gig hd van (seagate dacht ik) 7200 rmp , dvd rom en 4 speed brander (snel genoeg) en een geforce 2 van creative erin, en 3x128 mb geheugen.

offtopic / en nu nog mijn ventilatie gaten bovenin maken met de dremel van mijn pa ! moet niet al te moeilijk zijn heb er al 2 fans hangen maar wil dat gekke rooster weg. Wordt nu in slaag gezoemd :Z door die fans /offtopic
heb al 1.5 jaar geen floppydrive meer in me kast die dingen gebruik ik toch nooit bak alles gewoon op cd

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

ach.. als je ook bakken gebruikt die niet booten van cd / geen cdromspeler bezitten.... is het toch handig dat je een floppendrijf in een bak hebt zitten die altijd goed werkt...

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

zou em er op zich wel uit willen halen maar dan zul je zien dat je weer een of ander apparaat moet testen waarvan de drivers op flop staan, of dat iemand je ff een word docje aanlevert op flop ... nee, heb gewoon alle floppy-seeks (BIOS, Windows) uitgezet en dan heb ik er i.i.g. geen last van maar hij zit er wel in mocht ie ooit nodig zijn :) :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Ik heb ook geen floppy drive meer (die lompe KAARTEN :P )
Floppy drives zie ik bijna NERGENS meer

Diskdrives trouwens wel, maar die heb ik ook niet meer (geen ruimte)

met papier mache kun je alles maken!!

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik heb nog wel een floppy drive, dit omdat ze op school geen cd-rw drives hebben en ik dus op een andere manieren documenten moet kunnen meenemen. Maar ook omdat de drivers van mijn muis (logitech trackman marble fx+) en netwerkkaart (3com) nog op floppy staan.

|Specs|

Verwijderd

Ik zou m'n floppy niet willen missen. Niet dat ie veel wordt gebruikt, maar er zijn nog massa's mensen die nog met floppys werken en zo bestanden meenemen. Hij zit toch niet in de weg, dus waarom geen fdd?

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-04 21:05

spok9

Groen...

Ik hou mij floppy drive ook gewoon, ik gebruik hem bijnas nooit, maar soms isie onmisbaar :)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• MTops
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Als ik zo'n ASUS A7V266-E ga kopen, dan komt die FDD controller helemaal onderaan te zitten... Is die kabel niet lang genoeg meer om helemaal tot bovenin m'n HQ08'tje te komen... :( En dan haal ik hem er liever uit dan dat ik een langere FDD kabel koop (gebruik dat ding toch nooit) Kan je beter een Pen/Thumb Drive of zoiets kopen...

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

Pagina: 1