[IE6] verschillen tussen IE5.5 en IE6

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Skibby
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 20:26
Weet iemand, of kan iemand mij een link geven met informatie over de verschillen waarop IE6 code interpreteerd?

Ik heb namelijk een pagina met wat javascript erin (hide/show layers) die het in IE6 opeens niet meer doet...
Wel in alle netscapes/operas/ie4/5/5.5....
Erg vervelend.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb geen idee wat de verschillen zijn, maar dat je een site maakt met scripts die bijna alleen IE5 ondersteunt is niet handig. Denk ook eens aan die arme netscapertjes enzo.

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:49

Jox444

Honestly....

moet je ff virtual machine douwnloaden in IE 6 zit namelijk geen javashit ingebakken ( why i don't know )

Het is FRIET!

• Tordek
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-11-2023
Geen idee wat de verschillen allemaal zijn, maar ik merk wel dat ie lang niet meer zo vaak crasht als vorige versies... :D

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:49

Jox444

Honestly....

Op zondag 14 oktober 2001 22:38 schreef Blaise het volgende:
Ik heb geen idee wat de verschillen zijn, maar dat je een site maakt met scripts die bijna alleen IE5 ondersteunt is niet handig. Denk ook eens aan die arme netscapertjes enzo.
Uhm netschaap woordt nog door minder als 6 % van de gebruikertjes gebruikt!! Dus negeren die chap.

Voorbeeldje check polletje van tweakers
http://www.tweakers.net/zooi.dsp?Action=Poll&pollID=437

Ben zelf webdeveloper (ja een echte, met echte titel en echte baan en geen frontpage sukkeltje, ps alle mensen die frontpage gebruiken zich niet aan gesproken voelen )
en ik vind het persoonlijk butt om sites voor netscape te bouwen!!

Het is FRIET!

• Skibby
Op zondag 14 oktober 2001 22:38 schreef Blaise het volgende:
Ik heb toch duidelijk in m'n post gezegd dat hij het WEL in netscape 4.xx/6 opera en ie 4.x/5.x doet?

• Blaise
  • Niet online
Ik kijk er overheen met mijn schele hoofd... |:(

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 22:44 schreef Jox444 het volgende:

Ben zelf webdeveloper (ja een echte, met echte titel en echte baan en geen frontpage sukkeltje, ps alle mensen die frontpage gebruiken zich niet aan gesproken voelen )
Was dat nou voor instelling ?? je moet gewoon zorgen dat het voor bijde werkt... zo moeilijk is dat in de meeste gevallen niet :?

• TheDjasp
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Oh.. een echte webdeveloper? Hier op GoT? We're not worthy!!

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
post je hide en show code eens. Misschien kunnen we daar wat mee. Met mijn code heb ik geen problemen in: ns4, ns6, ie4, ie5, ie6, mozilla, opera5

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Lachen, een 20 jarige MBO TI-er met een titel,
we are very humble in your presence oh holy mighty one

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik heb onlangs ook ondekt dat msie6 op XP wel degelijk meer problemen oplevert dan eerdere test met msie6 beta's,
vermoed dat dit met ofwel validatie van pagina's te maken heeft of anders met afhankelijk zijn van document.all ipv document.getElementById

je kunt kijken op http://msdn.microsoft.com/ daar zou je verwachten dat er redelijk wat te vinden zou moeten zijn
bv op http://msdn.microsoft.com/nhp/default.asp?contentid=28000441&frame=true
waarschijnlijk is het sowieso slim om even je pagina door een validator te halen.

dat msie6 geen javascript zou ondersteunen, da's bull, msie6 heeft standaard idd geen jvm, maar java != javascript (en voor ms-prods heb je het dan over Jscript)
verder, vergeet het idee dat je moet bouwen voor een specifieke browser, voor netscape6 hoef je niet specifiek te bouwen;
wat je wel dient te doen is bijvoorbeeld DOM-compatible te bouwen, voordeeltje daarvan is oa dat je pagina's dan gelijk in mozilla zullen werken (en in daarvan afgeleidde browsers als netscape6)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 08:54 schreef RM-rf het volgende:
vergeet het idee dat je moet bouwen voor een specifieke browser, voor netscape6 hoef je niet specifiek te bouwen;
wat je wel dient te doen is bijvoorbeeld DOM-compatible te bouwen, voordeeltje daarvan is oa dat je pagina's dan gelijk in mozilla zullen werken (en in daarvan afgeleidde browsers als netscape6)
Amen...is IE6 nou eigenlijk ook officieel DOM-compatible? Ik heb nog niet goed de kans gehad om het te testen...

Ik heb trouwens wel kleine problemen met NS6 op de Mac...terwijl ik voor NS6 alleen DOM-methodes gebruik.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op maandag 15 oktober 2001 09:32 schreef Blues het volgende:

is IE6 nou eigenlijk ook officieel DOM-compatible? Ik heb nog niet goed de kans gehad om het te testen...
volgens eigen zeggen wel:
Standards support
As part of rounding off support for the HTML 4.0 and DOM level 1 standards, Internet Explorer 6 incorporates support for the OPTGROUP element and introduces DOM methods such as getAttributeNode, setAttributeNode, createAttribute, and others.
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dnie60/html/whatsnewpublicpreview.asp?frame=true.asp#whatsnewpublicpreview_devpti

maar anderen lijken dat te bevestigen
http://www.webreference.com/js/column88/

overigens meen ik dat conformance door secundaire producten w3c niet gedocumenteerd wordt, het is een recht van deelnemes om ook slechts een gedeelte van de specs te implementeren, w3c adviseert enkel.
daarom hebben ze het ook over de 'recommendation'
Ik heb trouwens wel kleine problemen met NS6 op de Mac...terwijl ik voor NS6 alleen DOM-methodes gebruik.
mm ben geinteresseerd, zou het opvallend vinden aangezien juist van netscape de platform dependant verschillen meestal minimaal zijn (ga er eigenlijk zelf altijd vanuit dat als het op mn mac werkt het ook op pc werkt voor nestcape-alikes, moet ik dan misschien aanpassen, maar het kan natuurlijk een speciaal mac-os related probleem zijn, OSX heeft wat troubles met screen-buffering)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 09:50 schreef RM-rf het volgende:
mm ben geinteresseerd, zou het opvallend vinden aangezien juist van netscape de platform dependant verschillen meestal minimaal zijn (ga er eigenlijk zelf altijd vanuit dat als het op mn mac werkt het ook op pc werkt voor nestcape-alikes, moet ik dan misschien aanpassen, maar het kan natuurlijk een speciaal mac-os related probleem zijn, OSX heeft wat troubles met screen-buffering)
Het gaat om Netscape 6 op OS9. Ik zal later vandaag (als ik tijd heb) nog wat meer info hierover posten...

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:24

Stewie!

Keen must die!

Op zondag 14 oktober 2001 22:44 schreef Jox444 het volgende:

[..]

Uhm netschaap woordt nog door minder als 6 % van de gebruikertjes gebruikt!! Dus negeren die chap.
blade bla
nog wat leuke bla en lachen >:)
Goed dat je dat zegt! Er is hier een kneusje die ook wel eens wat post (aka Tsjipmanz, 100% Kneus, en nog wat van die leipe gasten als Hangloozz en Napa), en die vindt dat je websites ook moet maken voor netscape en linx enzo (misschien zelfs nog IE2.0).

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Haleluja, de zoveelste discussie over Netscape vs Internet Explorer... :Z

Heeft er nu al iemand een linkje naar een pagina met verschillen?

Of stellen we zelf maar een lijstje known bugs op?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

'maar' 6%?

6% betekent dus (voor de ECHTE webdeveloper) dat je dit dus moet ondersteunen, anders gooi je erg veel potentiele bezoekers weg. Lijkt me sterk dat je klanten daar erg blij mee zullen zijn..

Tis echt niet moeilijk om voor Netscape te developen als je ECHT weet waar je mee bezig bent...

Ben toevallig ook echte webdeveloper met echte titel en echte baan enzo :P LOL

Ondersteuning is nu nog steeds IE4+ en NS4+ voor de 'professional'.

Maar goed.. de verschillen zijn niet zo bizar, meer toevoegingen en bugfixes. Sommige scripts maken ehter gebruik van bugs, wat nogal risky is en speciale herziening voor IE6 nodig maakt. Over het algemeen maakt MS zijn browser 100% backwards compatible (de bugs daargelaten dan natuurlijk).

Ben wel geinteresseerd naar het script eigenlijk! Kun je dat posten?

Verwijderd

[DUBBELPOST]

• Skibby
allemaal bedankt, ik ben er echter al achter wat er aan de hand was; in de browser-check was ie6 nog niet inbegrepen waardoor er niks gebeurde in ie 6 |:(
Pagina: 1