VIA KT266A Vs SiS 735?

Pagina: 1
Acties:

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:03

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om binnen 2 weken een Athlon XP aan te schaffen. Ik ben nu dus opzoek naar een goed mamaplankje maar ik zie door de chipsets de mobo's niet meer.

Ik heb met de search al wat gezocht. maar ik heb niet echt een antwoord op mijn vraag kunnen vinden.
De een zegt dat de SiS chipset veel beter is en dan hoor ik weer dattik beter de VIA kan nemen. Ik heb zelf een test gezien waarin de VIA veel sneller was dan SiS maar is hij ook minstens zo stabiel?
Ik weet het echt niet meer. Ik zoek een bordje wat ten eerste stabiel is natuurlijk, maar ook de snelheid in 3d games is belangrijk voor mij.

dus post hier alle voor en nadelen van zowel de VIA als de SiS chipset!

alvast bedankt! :)

btw weet iemand wanneer de MSI K735 Pro leverbaar is en wanneer de bordjes met de VIA266A chipjes komen?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

De KT266A is op dit moment het snelste.
de verschillen zijn ongeveer 5 tot 10% tov de SiS735.

maar de sis is wel weer een stukje goedkoper.

Ik zou voor de KT266A gaan als je wil OCen en beste performance.

SiS voor een leuk systeem met goede prestaties maar net niet top of the bill. ik zou die 100 piek meer uitgeven en een mooi KT266A plankje halen

Verwijderd

Tsja, grootste verschil is en blijft de prijs:

SiS 735 (ECS K7S5A) --> 189,-
Mobo's met KT266A --> 400,- a 450,-

Die bordjes met KT266A komen nu heel binnenkort, denk binnen nu en drie weken.

Verwijderd

Ik denk dat je het beste voor de SiS kunt gaan als het om 3dgames en andere 'gewone' computer bezigheden gaat.
In spellen merk je het verschil tussen een VIA KT266A en een SiS 735 toch niet.
Als ik nu van m'n Asus A7V133 met VIA KT133A naar een VIA KT266A bord zou gaan zou ik het niet eens merken.
Alleen benchmarks(3dmark, sysmark, etc.) zullen betere resultaten geven.
In dit geval kun je denk ik het beste voor de voordeligste gaan.
Echter wil je overclocken, zou ik voor de meest stabiele gaan, welke dat is weet ik niet.