[Advies] navigatie menu

Pagina: 1
Acties:

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-07 22:05
Ik ben bezig met de navigatie menu's voor onze nieuwe site. Ik doe dit in html. Maar nu wil ik graag wat advies hebben, is het verstandig om in een menu 3 niveau's diep te gaan? Of het max bij twee te houden?

Bla - a
- b
- c - 1
- 2 - 1a
- 1b

Of is het beter die 1a/1b niet zo diep te stoppen?

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Poeh hé, dat ligt toch gewoon helemaal aan de inhoud? Sommige dingen passen gewoon zo goed in elkaar dat ze drie diep geplaatst moeten worden, dingen die niks met elkaar te maken hebben staan niet in elkaar. Of zie ik het nu veel te simpel?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• ColdFusion
Ja is ook wel zo. Maar ik dacht misschien hebben de mensen die het voor hun beroep doen, de ervaring dat menu's die 3 diep gaan, niet als prettig navigeren worden ervaren.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Het prettigst navigeert dat wat het meest logisch is.
Wat het meest logisch is hangt af van de inhoud.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• ColdFusion
Okee, bedankt voor jouw mening :)
Ga ff aan de slag.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

probeer alleen wel voor ogen te houden dat je in minder dan 8 stappen bij het gewenste content komt.
Onderzoek heeft uitgewezen dat als mensen na 7 x klikken niet gevonden hebben wat ze zochten, ze de site verlaten.
houdt het overzichtelijk dus

www.jurgroessen.nl

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Acht stappen vind ik eigenlijk teveel nog. Kreeg onlangs een rapport onder mijn neus gedrukt waarin stond dat bij best een boel grote Nederlandse sites mensen gemiddeld vier kliks bleven rondhangen op een webzijde. Dus dan denk je, tja ... :)

Ik denk dat als het logisch is dat iets drie niveau's diep is, dat het wel kan, maar je moet .. goh hoe heet 't spul ook alweer? Normaliseren (erg dB) en kijken of het misschien hiet iets vriendelijker kan

Sport
Voetbal
Bastketbal
Proffesioneel
Amateur
team1
team2
team3
team4

Kan opzich wel, maarja ... :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Drie menu-niveau's kan uitstekend naar mijn mening. Vier is twijfelachtig (maar soms nodig) en vijf is overkill. Waar je wel voor moet zorgen is dat de pagina's die in het zelfde menu als je huidige pagina zitten altijd in een klik te bereiken zijn. Dus als je op Nieuws -> Sport -> Basketball zit, wil je niet nog 3 keer klikken om op Nieuws -> Sport -> Tennis te komen, als je begrijpt wat ik bedoel... :o

edit:
woordkeuze

• ColdFusion
Ik heb het nu dus 3 diep (of wordt dit als 4 opgevat?)
vb:

Stats
- TCF
------- ECCp
------------- Bla
------------- Bla
------- RC5
------------- Proxy
------------- Dnet
- DPC

(^sorry beetje onduidelijk misschien, maar spaties werken niet, ze worden weggehaald in de post, dus dan maar ff zo)

Zelf vind ik dit wel gaan dus
Een voorbeeldje is (tijdelijk) te vinden op http://www.teamcoldfusion.nl/Beta/wmb_preview.htm

De links werken nog niet en de plaatjes ook nog niet >:) I know, dus dat hoeven jullie niet te vertellen, ben er nog niet aan toegekomen.

Verwijderd

als je t nou zo maakt dat je eerst alleen t 1e niveau ziet..
als je erop klikt dieper gaat

• ColdFusion
Heb ik ook, je ziet eerst alleen eccp en rc5, pas als je op 1 v/d 2 je muis houdt, dan klapt de volgende pas open.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

coole Ultima Online ico ColdFusion ;)

Wat mensen wel graag zien is een pijltje of iets dergelijks die hen vertelt dat het menu openklapt en geen directe link is. Hoeven de mensen niet hun muis over iedere optie te bewegen of te klikken om te weten wat het doet..

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Ik vind een netjes geordende en overzichtelijke navigatie van meerdere niveaus alleen maar beter als on haast oneindige rij van links onder elkaar. Maar daarbij moet je dus wel opletten dat het duidelijk en overzichtelijk blijft. Als er dus bijvoorbeeld dingen weg zullen gaan vallen, of dat de user moet gaan scrollen om de navigatie nog goed te kunnen zien, kun je er naar mijn idee beter niet aan beginnen ..

vb: http://msdn.microsoft.com/library/
Op zich een prachtig navigatiemenu, alleen is ie te smal/is de tekst te breed.
Na één niveau, valt er bij mij al een deel van de tekst buiten het navigatievak en moet ik alweer met m'n muis naar de scrollbar vliegen.. dat's best wel irritant, maarja, daar tegenover staat dat het wel allemaal netjes geordend is en er geen nieuwe navigatiebalk voor elk niveau ingeladen hoeft te worden.

Dat zou trouwens ook nog een oplossing zijn. Een menuutje waarbij als je bij voorbeeld op 'link 1' klikt, je naar de navigatiebalk gaat van 'link 1' met daarin de sub-links van 'link 1' en een 'vorige niveau' link, maar dan ben je dus wel een groot deel van je overzichtelijkheid kwijt..

• ColdFusion
Op maandag 15 oktober 2001 21:08 schreef Bosmonster het volgende:
coole Ultima Online ico ColdFusion ;)

Wat mensen wel graag zien is een pijltje of iets dergelijks die hen vertelt dat het menu openklapt en geen directe link is. Hoeven de mensen niet hun muis over iedere optie te bewegen of te klikken om te weten wat het doet..
De links werken nog niet en de plaatjes ook nog niet I know, dus dat hoeven jullie niet te vertellen, ben er nog niet aan toegekomen.
:+
Die pijltjes staan er, alleen nog op mn C: |:(
Wordt binnenkort bijgewerkt :) Ben nu ff wat aan het wijzigen enzo.
Zal wel zeggen wanneer de update er is :+

Thanx voor jullie meningen mensen :)

• ColdFusion
Ik had beloofd dat ik zal zeggen wanneer de navigatie 'af' was. Bij deze: http://www.teamcoldfusion.nl/Menu/Menu.htm

Note: Links werken (nog) NIET!

[edit]
verschillende mensen krijgen een beetje vertieft menu te zien in IE6, terwijl IE5.5 geen problemen geeft. In IE6 zakken de submenu's super ver naar beneden. Wie heeft raad en kunnen mensen m even testen en hun bevinden melden aub??

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
! netjes geworden !
Pagina: 1