Toon posts:

geluidskaart conflicteerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de geluidskaart confilteerd, zit op het zelfde irq adress als netwerkkaart. Is er ook progje die dit kan veradneren?

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
kun je niet in je bios aanzetten dat je windows (jij dus) zelf de irq's wilt laten veranderen? Die optie heb ik op mijn mobo en misschien jij ook?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Als je echt een hele oude netwerk kaart heb dan moet het via een programma maar normaalgesproken moet het via windows kunnen. Als dat niet werkt dan zit je BIOS waarschijnlijk de boel te verstieren.

Als je naar je netwerk kaart of je geluidskaart zit dan kan je het vinkje voor automatische instellingen weghalen en dan kan je in de meeste gevallen door op de IRQ tekst te klikken nog wat veranderingen maken. Onderin zie je of je weer nieuwe conflicten maakt dus het is soms even kijken waar ie op moet komen.
Wil windows je niks laten veranderen dan moet je even in je BIOS kijken of daar iets te veranderen is. In het ergste geval moet je een COM poort uitzetten zodat je die IRQ kunt gebruiken voor je netwerkkaart.

succes

Senile! Senile Oekaki

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
beide kaarten uit je PCI slot halen , rebooten en als het goed is moet Win98 ze afzonderlijk als nieuw herkennen

...

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Helaas... ff je kaarten d'r uit rukken en terugzetten werkt niet. Dat heeft te maken met de indeling van je PCI-sloten.

Wat je kunt doen is je geluidskaart in een ander PCI-slot stoppen, en hopen dat ie nu een vrije irq heeft, of dat ie een irq deelt met bijvoorbeeld een com-poort ofzo...

Gewoon ff wat vogelen dus.

Specs? Zie ondertitel...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

idd, "vogelen" is de enige oplossing
ik zit ook altijd zo te klooien met die netwerkkaarten...
irritante dingen zijn het |:(

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
bij mij lukt het echt noooit :(

als mijn mobo eens een IRQ heeft ingesteld, kan ik wisselen wat ik wil, maar hij kent GEEN ander irq toe :(

kut MSI :(

alles zit nu op irq 11 btw :+

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
Op zondag 14 oktober 2001 20:52 schreef _bas_ het volgende:
Als je echt een hele oude netwerk kaart heb dan moet het via een programma maar normaalgesproken moet het via windows kunnen. Als dat niet werkt dan zit je BIOS waarschijnlijk de boel te verstieren.

Als je naar je netwerk kaart of je geluidskaart zit dan kan je het vinkje voor automatische instellingen weghalen en dan kan je in de meeste gevallen door op de IRQ tekst te klikken nog wat veranderingen maken. Onderin zie je of je weer nieuwe conflicten maakt dus het is soms even kijken waar ie op moet komen.
Wil windows je niks laten veranderen dan moet je even in je BIOS kijken of daar iets te veranderen is. In het ergste geval moet je een COM poort uitzetten zodat je die IRQ kunt gebruiken voor je netwerkkaart.

succes
dit is meestal met 3com kaarten met dat programma
echt oude nics moet je instellen met jumpers :+

maar je moet gewoon even goochelen met de kaarten
zoniet in windows even dingen op een ander irq zetten

• DaDaJoker
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Overigens: zie onderwerp: in dit geval moet de vervoeging van conflicteren in de 3e persoon enkelvoud tegenwoordige tijd, dus conflicteerT ...

Specs? Zie ondertitel...

Pagina: 1