Toon posts:

Verschil in bas FPS 1000 en DTT 2200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie meningen,maar waar het me gewoon om ging is het verschil in bass tussen beide setjes? Is het het aankopen waard?

Greetz
-=Outlaw=-

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Gezien bij subbass (150Hz en lager) het verschil in "hoe hard" de woofers gaan ligt bij de grootte van de woofer maakt het volgens mij weinig verschil gezien beide drivers 5.25" zijn (zonder de ophanging overgeveer 10cm doorsnee).
(bij ideale situatie, en dat is, want amp is aangepast op woofer)

De DTT2200 heeft wel wat grotere sattelites ze geven wat minder snel distortion. Laten we het verder zo zeggen,

Uit de DTT2200 komt al wat echte bass. Uit de FPS1000 komt alleen bonkbass en een ongelooflijk schelle treble en veel te weinig midrange. Bij de DTT2200 zijn al die tekortkomingen iets minder. De DTT2200 heeft ook wat extra aansluitingen (zodat je bv. DolbyDigital kunt genieten met een SBLive5.1)

• Yokozuna
Je kunt ook gewoon zeggen, die FPS1000 klinkt voor geen meter. De DTT2200 begint al acceptabel geluid weer te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hier heb ik tenminste wat aan.Hartstikke bedankt dus je zegt kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Zou je ook een betere set (betere bass) voor ong. dezelfde prijs??

Alvast bedankt.

-=Greetz Outlaw=-

• Yokozuna
Ik zei zeggen: Als je perse een Creative set wilt minimaal de DTT2200 verschaffen.

Als je toch niet van plan bent met sattelites 8er je plaatsen (waar + hoe + rotzooi aan draadjes) is de APX4620 waarschijnlijk een beter alternatief. Dit is een 2.1 set.

Dus met maar 2 sattelites en een subwoofer. Hij kost ongeveer F195,- met verzendkosten en BTW. Voordelen tov. van de Creative setjes, subwoofer geeft minder vervorming op een flink volume, zelfde geld voor de sattelites. De hele set kan dus een stuk harder (lees meer bass :) ), en de algemene acoustische kwaliteit van de set is een stuk hoger (2 weg sattelites met een leuk d'appolito systeempje). En de subwoofer ziet er gewoon stoer uit.

http://www.tweakers.net/pricewatch/1612

http://www.labtec.com/noflash/gear/speakers_arena.cfm (plaatje van de APX4620, voor je je vergist, de subwoofer is ongeveer evengroot als een 14" monitor)

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Ehmmmm, nou moet k zeggen dat uit mijn leuke boxjes op m'n SB Live! toch best een aardig geluidje komt, mits men de juiste instelling e.d. heeft... >:)
En m'n subwoofer wooft echt wel lekker, al zeg k t zelf...
OK, m'n bro' heeft een FPS2000 (of zow) en daar komt misschien een iets voller bassje uit en wat leuker trebletje, maar de FPS1000 is zeker niet slecht!

jeroen__online heeft gesproken :)

Verwijderd

Ben zelf ook zeer tevreden met men fps1000; krijg hier een goed geluid om bv. te kunnen counterstriken..

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sorry maar ik kan het niet laten, maar als je het voor muziek doet is de fps1000 wel de slechtste pc speakerset die ik ooit gehoord heb... de Soundworks digital 2.1 is zo gruwelijk veel beter!! (lees: wel aan te horen)... De DTT 2200 is afgeleid van die set....

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

kwa volheid van geluid kan je wel eens gelijk hebben, maar het vermogen zit zeker goed; OF BENJE AL WAT DOOF AAN'T WORDEN?? :)
Pagina: 1