Ik heb een oude 486 met een mobo met alleen maar ISA sloten is er een mogelijkheid om er PCI sloten bij te zetten want ik wil hem namelijk gaan gebruiken als server en mijn netwerkkaarten zijn PCI dus een probleem
Verwijderd
Nee. Zul je een nieuw moederbord voor moeten kopen.
ALS je ze vind zijn ze overigens niet echt duur
zijn er geen soort van converters ofzo, dus je steekt dat ding in je ISA slot en je kan er een PCI kaart opdouwuh? dat zou wel handig zijn trouwensOp zondag 14 oktober 2001 19:36 schreef ItSnows het volgende:
Nee. Zul je een nieuw moederbord voor moeten kopen.
denk het niet want is de ene niet 8 en de andere 16 bits of was het nu 16 en 32Op zondag 14 oktober 2001 19:38 schreef Brezy het volgende:
[..]
zijn er geen soort van converters ofzo, dus je steekt dat ding in je ISA slot en je kan er een PCI kaart opdouwuh? dat zou wel handig zijn trouwens
er is iig een verschil
| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |
Verwijderd
Die dingen heten Riser Cards.Op zondag 14 oktober 2001 19:38 schreef Brezy het volgende:
[..]
zijn er geen soort van converters ofzo, dus je steekt dat ding in je ISA slot en je kan er een PCI kaart opdouwuh? dat zou wel handig zijn trouwens
Maar ik denk dat een nieuw 486 Mobo misschien goedkoper is
GeBas: 8 + 16.
tuurlijk niet..Op zondag 14 oktober 2001 19:38 schreef Brezy het volgende:
[..]
koop gewoon paar isa kaarten.. kosten 2 tientjes ofzo..
Verwijderd
Ik heb op de laatste computer beurs wel veel 468 mainbordje`s met PCi gezien, aleen geen AGp.
Verwijderd
Wat hij bedoeld zijn Riser Cards toch?Op zondag 14 oktober 2001 19:42 schreef rick_h het volgende:
[..]
denk dat je iets door elkaar haalt want van een isa slot een pci slot maken kan niet.
Dat je van een ISA geen PCI kunt maken snap ik: het was ook een antwoord op zijn 2de vraag en niet de hoofdvraag.
tsja ik denk dat ik dan toch maar op zoek moet gaan naar een nieuwe mobo als ik er een vind
....anders moet ik maar eens naar een beurs gaan maar die zijn er niet zoveel in zeeland
Verwijderd
Hint: De HCC is binnenkortOp zondag 14 oktober 2001 19:49 schreef Brezy het volgende:
tsja ik denk dat ik dan toch maar op zoek moet gaan naar een nieuwe mobo als ik er een vind....anders moet ik maar eens naar een beurs gaan maar die zijn er niet zoveel in zeeland
Ik wist het niet zeker, dus ik heb maar fff gezocht
het resultaat ***** GOOGLE RULESZ *****
Het kan dus wel maar makelijk is het zeker niet getuige 1 van de erste opmerkingen
Duik eens in de prullenbak van een IT bedrijf en je ziet er wel een paar ISA netwerkkaartjes liggen denk ik of koop ze idd voor 2 tientjes...
Het kan dus wel maar makelijk is het zeker niet getuige 1 van de erste opmerkingen
enIf you are not a professional Firmware and Hardware engineer, please don't buy these cards
Veder ziet de site er vrij wazig uit en ik zou het zeker niet vertrouwen of zelfs proberen.must write a "Device Program" by yourself.
Duik eens in de prullenbak van een IT bedrijf en je ziet er wel een paar ISA netwerkkaartjes liggen denk ik of koop ze idd voor 2 tientjes...
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
ja dat zal ik doenOp zondag 14 oktober 2001 19:51 schreef MRic3 het volgende:
Ik wist het niet zeker, dus ik heb maar fff gezocht
[..]
en
[..]
Veder ziet de site er vrij wazig uit en ik zou het zeker niet vertrouwen of zelfs proberen.
antwoord ItSnows ja lijkt me leuk om daar eens naar toe te gaan
Een riser-card is een kaart die in een ISA- of PCI-slot (of wat voor bus dan ook gestoken wordt), en waar zelf ook weer 1 of meer ISA- of PCI-slots bevat. Er zijn 2 redenen voor deze dingetjes :
- Meer slots.
- Doordat de nieuwe slots haaks op de bestaande staan, komen de kaarten evenwijdig aan het moederbord uit en kan in bepaalde gevallen een lagere inbouw-hoogte worden bereikt; dit wordt de laatste tijd nogal eens gebruikt om een daarop niet berekend moederbord in een 1U rackmounted kast te krijgen (een 19" kast die in een rek wordt gemonteerd en 1 "eenheid" hoog is, erg laag dus).
En nee, je kunt niet een PCI-bus op een bestaande ISA-bus prikken, omdat PCI erg veel "kennis" in de BIOS van het moederbord vereist. Omgekeerd gaat een stuk beter.
- Meer slots.
- Doordat de nieuwe slots haaks op de bestaande staan, komen de kaarten evenwijdig aan het moederbord uit en kan in bepaalde gevallen een lagere inbouw-hoogte worden bereikt; dit wordt de laatste tijd nogal eens gebruikt om een daarop niet berekend moederbord in een 1U rackmounted kast te krijgen (een 19" kast die in een rek wordt gemonteerd en 1 "eenheid" hoog is, erg laag dus).
En nee, je kunt niet een PCI-bus op een bestaande ISA-bus prikken, omdat PCI erg veel "kennis" in de BIOS van het moederbord vereist. Omgekeerd gaat een stuk beter.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Koop ISA kaarten op een beurs.Op zondag 14 oktober 2001 19:34 schreef Brezy het volgende:
Ik heb een oude 486 met een mobo met alleen maar ISA sloten is er een mogelijkheid om er PCI sloten bij te zetten want ik wil hem namelijk gaan gebruiken als server en mijn netwerkkaarten zijn PCI dus een probleem
Ouwe 3com 509's of zo. Daar kosten die bijna nix.
En als je toch op een beurs bent. Koop een P75-200. Kost meestal ook bijna nix en die hebben wel PCI.
dat kan ook maar ik wil er zo weinig mogelijk geld aan uitgeven dus volgens mij is het dan beter om een andere mobo te kopen of zie i kdat verkeerd??Op zondag 14 oktober 2001 19:54 schreef Pr3d4t0r het volgende:
[..]
Koop ISA kaarten op een beurs.
Ouwe 3com 509's of zo. Daar kosten die bijna nix.
En als je toch op een beurs bent. Koop een P75-200. Kost meestal ook bijna nix en die hebben wel PCI.
Wij hebben hier in de stad een Kringloopcentrum en daar verkopen ze een heleboel oude computeronderdelen, ook netwerkkaarten, ISA en PCI.
Misschien kan je ff kijken of er bij jou in de buurt ook 1tje zit, altijd handig voor netwerk-en geluidskaarten.
Misschien kan je ff kijken of er bij jou in de buurt ook 1tje zit, altijd handig voor netwerk-en geluidskaarten.
edit:
Kost ook geen reet, moest laatst 12 netwerkkaarten hebben, kostte een tientje
Kost ook geen reet, moest laatst 12 netwerkkaarten hebben, kostte een tientje
Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!
Nieuw mobo voor 486 kost waarschijnlijk MEER dan ene voor een AMD.Op zondag 14 oktober 2001 20:02 schreef Brezy het volgende:
[..]
dat kan ook maar ik wil er zo weinig mogelijk geld aan uitgeven dus volgens mij is het dan beter om een andere mobo te kopen of zie i kdat verkeerd??
2de hands vind je geen zo geen mobo.
Nieuw 486 mobo = 300-400piek
2 ISA kaarjes op beurs = 40 piek max ( 20 per stuk )
P75-200 systeem = 150-300piek
kies zelf maar
Verwijderd
kzou gewoon die pci kaartjes gebruiken icm ander mobo (+evt proc) ken je tenminste 100 mbit netwerkkaartjes nemen is wel ok als je ook nog wat filetjes wil sharen. 100mbit isa nics ken ik nl nie maar dat kan ook aan mij liggen
Verwijderd
IK heb nog 3 isa/netwerkkaarten liggen
3COM Etherlink III ISA #3c509b TPO
wil ze wel ruilen hoor tegen een paar pci kaartjes.
16 www.minimum.nl 3COM Ethernetkaart 3C509B TPO ISA 99.00
3COM Etherlink III ISA #3c509b TPO
wil ze wel ruilen hoor tegen een paar pci kaartjes.
16 www.minimum.nl 3COM Ethernetkaart 3C509B TPO ISA 99.00
heb een keer een 3com NIC gekocht voor 1 gulden (Powercom Beuningen)Op ISA natuurlijk
Pagina: 1