Toon posts:

tekram p6bx-an hoe hoge cpu??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een tekram p6bx-an waar op dit moment een plll 550 op draait.
Ik ben van plan op op de HCC dageneen nieuwe cpu te kopen pIII of een celly.
de multiplier in het boekje gaat tot 8 en een maximale fsb van 133.
Hoe hoog zou er nu op kunnen of maakt het niet uit wat voor 1 ik ga kopen omdat pentium zijn multiplier zelf insteld
Ik zat te denken aan een celly 1100 of een pIII 1200.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Ik zou durven zeggen dat elke 100MHz FSB Coppermine based CPU zou moeten werken; dat bord (geen dagelijks bord geloof ik) heeft de juiste Voltage Regulator Module (8.4 1.3V~3.5V). Multiplier mag zoals je zelf zegt niks uitmaken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
onderstuent hij dan geen 133 mhz cpu's staat wel in boekje:
cpuclock: 733 at 133 mhz = ratio 5.5

• Abbadon
Op zondag 14 oktober 2001 20:10 schreef tazmanian_devil het volgende:
onderstuent hij dan geen 133 mhz cpu's staat wel in boekje:
cpuclock: 733 at 133 mhz = ratio 5.5
De BX is een 100MHz FSB chipset, zodoende ondersteund 'ie officieel maximaal 100MHz. Dat er heel wat borden zijn die uitstekend op 133MHz lopen is een ander verhaal. Heb zelf ook een BX op 133MHz, maar in feite ben je dan gewoonweg aan het overclocken. Ik geloof niet dat Tekram je de garantie geeft dat alles 100% draait op 133MHz, da's voor je eigen risico.
Je kan het proberen, maar dan heb je RAM nodig dat op 133MHz draait én je videokaart moet tegen de 33% sneller geclockte AGP poort kunnen. Is die 550 van jouw een Katmai of Coppermine, als het een Coppermine is kun je die op 133 proberen, de meeste 550 Coppermine's hebben daar niet zo'n probleem mee (heb je ook 733MHz)

Verwijderd

Topicstarter
maar waarom staat er in dat boekje dan dat hij het wel ondersteund? dan moet tekram dar dan toch ook garantie voor geven of zie ik dit verkeerd

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe kan ik dan zien of het een katmai of coppermine cpu is

• Abbadon
Op maandag 15 oktober 2001 16:54 schreef tazmanian_devil het volgende:
maar waarom staat er in dat boekje dan dat hij het wel ondersteund? dan moet tekram dar dan toch ook garantie voor geven of zie ik dit verkeerd
Da's blijkbaar Tekram's eigen interpretatie. De i440BX is een intel chip, en intel heeft 'm alleen als (max) 100MHz chip ontworpen en verkocht. Als er niet specifiek vermeld wordt dat het bord 133MHz P!!!(E)B's aankan denk ik dat Tekram niet aan bordenwisselen doet als blijkt dat een 133MHz Pentium niet stabiel werkt.
Je kan het gerust proberen, zelf heb ik ook een BX al twee jaar op 133MHz draaien, zonder enige instabiliteit :) , maar da's met 100MHz FSB cpu's (opeenvolgend een PII400@533 en een P!!!650@866)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op maandag 15 oktober 2001 16:54 schreef tazmanian_devil het volgende:
Dat het ondersteund wordt lijkt me sterk. Er zal hooguit staan dat de chipset op die snelheid te zetten is.
In het boekje van me P2B staat ook dat ie tot 150Mhz kan, maar er staat niet dat 133Mhz FSB processoren ondersteund worden.

• Abbadon
Op maandag 15 oktober 2001 17:01 schreef tazmanian_devil het volgende:
maar hoe kan ik dan zien of het een katmai of coppermine cpu is
Hoeveel L2 cache heeft 'ie? (512kb=Katmai, 256=Coppermine). Op welke spanning draait 'ie? (2.0V =Katmai, 1,65V =Coppermine).
Je kan het ook op de bovenkant v.d. zwarte behuizing zien:
"550/512/100/2.0V S1" is een Katmai, "550/256/100/1.65V S1" is een Coppermine

Verwijderd

Topicstarter
512 kb cache dus het zal wel een katmai zijn

Verwijderd

Topicstarter
ik heb f een scan gemaakt van mijn boekje maar er staat toch echt in dat ie 13 mhz ondersteund beetje raar dat ze het erin zouden zetten als het niet zo is.
cazemier.fol.nl/moboboekje.jpg

• Abbadon
Op dinsdag 16 oktober 2001 18:30 schreef tazmanian_devil het volgende:
ik heb f een scan gemaakt van mijn boekje maar er staat toch echt in dat ie 13 mhz ondersteund beetje raar dat ze het erin zouden zetten als het niet zo is.
cazemier.fol.nl/moboboekje.jpg
Die link van jou werkt totaal niet, maar ik heb even in de manual gekeken (is nog te downen bij Tekram), en warempel, het staat er echt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/tekramp6.gif

Wel, blijkbaar heeft Tekram zoveel vertrouwen in hun eigen kunnen én de i440BX AGPset dat ze 't ondersteunen. De hamvraag is natuurlijk of jij minimaal een revisie 2.0 hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
nou bij mij werkt die link perfect hoor

Verwijderd

Topicstarter
en hoe weet ik of ik een revisie 2 heb

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand antwoord?

• Abbadon
Op woensdag 17 oktober 2001 20:36 schreef tazmanian_devil het volgende:
en hoe weet ik of ik een revisie 2 heb
Staat op het bord zelf. Even goed kijken dus, of je moet er wat kaarten uit halen zodat je beter zicht hebt in je bak.

Verwijderd

Topicstarter
het is een revisie 1.02

Verwijderd

Topicstarter
*133Mhz CPU Note: Mainboards based on the Intel BX & VIA Apollo Pro Chipsets may have jumpers or CMOS settings that allow the bus to run at 133Mhz. These jumpers are provided for those who may wish to try OVERCLOCKING the chipset to 133Mhz. Keep in mind that the specifications of the chipsets themselves only go to 100Mhz. So, these mainboards are not shown as officially supporting 133Mhz CPUs. No mainboard based on the Intel BX or VIA Apollo Pro chipsets can OFFICIALLY support 133Mhz.

dit heb ik op de tekram site gevonden dus hij wordt niet officieel ondersteund. moet ik dan vor een 100 mhz gaan of is de kans zer groot dat het wel kan wat raden jullie mij aan???
(mijn geheugen en videokaart kunnen het aan)

Verwijderd

Topicstarter
niemand???
Pagina: 1