Toon posts:

Hoe krijg ik beeld via tv out?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een wat oudere grafische kaart in mijn comp zitten en wil gebruik maken van de tv out optie. helaas is het me nog niet gelukt om beeld te krijgen op mijn tv. Zit nu te twijfelen of het aan me kaart zal liggen of dat ik gewoon iets gigantisch fout doe.
En ja ik weet het, heb al de search gebruikt en niets kunnen vinden.

Het is een maxi gamer xentor 32 van Guillemot, RIVA TNT2

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:42
http://www.tvtool.de/index_e.htm

tvtool of tvcc2000 proberen...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
De juiste drivers en daarna ff je PC herstarten met het TV-out stekkertje er in geplugd want anders doet ie het soms niet bij sommige videokaarten.

En je moet soms in je software even de TV-out aanzetten en soms ook nog op PAL zetten *pfff*

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeerd met het tooltje tv tool5, maar helaas krijg ik nog steeds geen beeld op mijn tv.
In het configuratie scherm zit er een optie om te switchen van analog monitor naar tv. Wanneer ik dat doe springt ie vanzelf weer terug op monitor. Dus ik denk dat er toch iets niet klopt.
Hoop dat iemand me verder kan helpen, want lijkt me toch best relaxed om divx'je op mijn tv te kijken ;)

Verwijderd

staat ie wel op 640 x480 :?

• memphis
  • Laatst online: 00:44

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Belangrijk is om de originele driver te gebruiken en niet een Nvidia Detonator, die ondersteund namelijk niet alle typen TV-out.

Dan moet je inderdaad een resolutie van 640x480 of 800x600 instellen omdat die TV-out meestal niet meer aan kan.

Dan hebben sommige kaarten een detectie als er wel iets aangesloten is op die TV-out. Een belasting van 75 Ohm is dan een vereiste om de extra mogelijkheden zichtbaar te maken. Probeer eens een weerstandje van 68 Ohm op je TV-out aan te sluiten en dan je PC op te starten. Als je dan wel de mogelijkheden te zien krijgt geeft je TV niet die belasting.....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

probeer tvcc2000 eens, die werkte bij mij wel en tvtool5 niet, ligt namelijk aan je tv-out chip

Verwijderd

kan je dan ook je monitor weg doen duz pc aansluiten allene op tv? en zie je dan alles goed?

• memphis
  • Laatst online: 00:44

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op maandag 15 oktober 2001 21:45 schreef tomazzz het volgende:
kan je dan ook je monitor weg doen duz pc aansluiten allene op tv? en zie je dan alles goed?
Kan je doen maar je zult hoofdpijn krijgen als je gewoon gaat internetten en je office gebruikt. Door de conversie gaan er nogal wat pixels verloren....

Met films merk je dit niet.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1